Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche Restauratie Foto’s › Restauratie 911 T 1973
- Dit onderwerp bevat 77 reacties, 22 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 9 maanden geleden door Hellraiser.
-
MakerDiscussie
-
19 april 2016 om 21:26
Beste Porsche-vrienden,
Zoals beloofd vinden jullie in bijlage de voortgang van de restauratie.
Ik heb een klein probleem als ik zelf de door mij op het forum gezette foto’s open. Misschien is er bij jullie wel iemand met meer verstand van computers. Ik krijg dan telkens maar een klein deel van de foto te zien. Dank bij voorbaat.
Groeten,
Peter.Attachments: -
MakerDiscussie
-
@Peter, lees dit draadje van een forumlid eens door van mij, en kijk wat ik bedoel. 💡
Een huzarenstuk, maar aan de foto’s te zien van hoe de motor er nu bij ligt blijkt enkel maar de hoge graad van zorgzaamheid, precisie, zin voor detail en properheid van de uitvoerder.
Met heel veel tijd, inzet en een smak geld komt het wel terug goed met deze vroege 911.
De wederopstanding uit de dood zal een werk van lange adem worden , het verdere ontbindingsproces is voor nu alvast een halt toegeroepen en het herstel in gang gezet.
Bedankt voor je werk van barmhartigheid en veel succes gewenst. :engeltje:Gezien het commentaar dat ik hier op het forum gekregen heb i.v.m. het risico op kromtrekken van de carrosserie, heb ik besloten om de werken eraan even on hold te zetten. Misschien moet ik maar de verdere afwerking uitbesteden aan mensen die daar ervaring in hebben. Tijd brengt raad.
Ondertussen kan ik verder gaan met de motor. Deze is ook tot de laatste schroef uit elkaar gehaald, want er kwam veel blauwe rook uit. En ja, de drijfstang van nummer 5 was heet gelopen. Gelukkig was de krukkenas niet beschadigd. Een nieuwe gebruikte drijfstang heb ik gevonden bij Jacques Janssen in Hamont, voor 25 € ! Verder was er enkel slijtage op de verwachte plaatsen: lagerschalen, segmentringen, distributieketting, klepzittingen en geleidingen, klepveren en dichtingen uiteraard. Zoals ik reeds eerder schreef, ik heb nul ervaring. Maar een klein beetje handige Harry kan met het boek van W. Dempsey van Pelican Motors deze klus klaren, vooropgesteld dat men zorgvuldig te werk gaat. In bijlage enkele foto’s. Welterusten :sleep: .
Grtz,
Peter.Attachments:Vooreerst veel succes met het project.
1973 Targa is mooi om aan te werken.Mijn idee: Niet twijfelen, nu zo spoedig mogelijk op de Celette en zien hoe erg het is, met de insteek dat je wellicht even terug achteruit moet in het project. Zie hoe erg het is en vanaf dan kan het weer alleen maar meevallen.
Het is zoals in de bouw. Soms moet er al eens iets afgebroken worden en opnieuw uitgevoerd worden.
Er is maar een manier om dit te doen en dat is de manier die Wim aangeeft. Deze auto’s zijn te mooi en kostbaar om niet “correct” te doen.
Veel succes!
Tsja Peter, wat is nu wijsheid.
Ik kan voor jou natuurlijk niet beslissen.
Maar je wilt niet weten wat voor kracht er op metaal komt tijdens lassen. 😕Dan is het kwaad reeds geschied, Wim 😳 😳 . Aan de rechterkant zijn volgende stukken ingelast: binnen- en buitendorpel, verstevigingsstuk (banaan), slotplaat en een stuk van de achtervleugel.
Aan de linkerkant steun onder de targabeugel, binnendorpel en het onderste stuk van de a-zuil. Buitendorpel,slotplaat en een stuk van de achtervleugel liggen klaar om ingelast te worden. Spijtig dat die grote kniestukken er niet meer in kunnen. Nu zal hij zeker op de richtbank moeten?
Grtz,
Peter.Attachments:Ik kan Wim hier alleen maar bijtreden. Als je gaat lassen zoals het nu ingespannen staat past het gegarandeerd niet zoals het zou moeten en dat zou spijtig zijn van het vele werk.
Peter, ten eerste kan ik je nu al vertellen dat er vervorming in de carrosserie zit, ook al is hij schade vrij.
Targa en cabrio’s hebben de neiging na vele jaren ouderdom niet meer op hun plek te staan op bekende meetpunten, en dit komt door het torderen van carrosserie door de jaren heen.
Dus mijn advies is om laswerken te doen op een richtbank met de mallen van Porsche, anders ga je nadien veel problemen krijgen met passingen van losse delen.
En dit vooral dat ik zie dat de dorpels en alles vervangen moeten worden.
Verder adviseer ik je om de knie stukken te gebruiken i.p.v de druppels als dorpel versteviging, krijg je een zeer goed stijve carrosserie van en veel meer rijgenot.Dus onderstaande gebruiken voor versteviging, zie je ook weer in link.
Hier heb ik een link met hetgeen wat ik bedoel, en zeg dit niet om jou te pesten, maar om later een lekker sturende Porsche te hebben.
Deze was schade vrij, maar had ook al afwijkingen van meer dan een cm dat die boven de mallen zweefde aan een zijde.
Op de mallen krijg je alles weer op zijn plaats, en ook de juiste voor spanning op koets voor je gaat lassen.Dank voor je aanbod, Wim.
Maar ik heb zero ervaring, zoals reeds gemeld. Ik kom uit de betonsector, en daar zijn de toleranties even anders. Die pijp had ik er inderdaad tussen gelast om vervormingen tegen te gaan. Daarom sta ik ten zeerste open voor nuttige tips.
Grtz,
Peter.@Peter, mooi project.
Maar ga je de laswerken zelf doen, of worden deze uitbesteed.Als je het zelf gaat doen kan ik je misschien nog nuttige tips geven. 💡
Want zoals hij nu hangt en je wilt aan vitale delen gaan lassen, gaat het niet goed komen, want dat stukje pijp tussen de carrosserie gaat niet veel helpen om de boel op zijn plaats te houden.Het begin is er, wat een klus zeg, succes!
ps. Als je eerst je foto’s verkleint (ik dacht tot max 0.5 MB) voordat je ze upload, krijg je de foto’s in zijn geheel te zien.
Komt natuurlijk goed !!
Zal niet morgen zijn … maar komt wel goed
Deze ga ik zeker volgen, vooral omdat ze van ’73 is
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.