Restauratie 928

  • Maker
    Discussie
  • bij mijn voorstelling al wel een link geplaatst naar mijn blog. Maar het lijkt me logisch dat de updates hier te volgen zijn. bij deze dus.
    http://www.bloggen.be/sharknose

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 557)
    • Fuck man, waar haal je telkens de moed. :respect2: :respect2:

        Leuk dat je de revisie bij Djurre laat doen!
        Ik ken hem, is een vertrouwd adres :up:

            :happy: :up:
            Me like…

              deze kon ik niet achterhouden Igor :geek:

              928cartoon.jpg

                OK geen probleem Igor.
                De bak ligt bij de specialist in het rek op voorraad.
                Met een bakwissel ben je wel véél sneller klaar…, maar als je de tijd hebt maakt het niet uit natuurlijk.

                  Nee, het is een G28/03 bak. De G28 bakken delen in sommige gevallen sommige onderdelen van de G50 (synchro’s bvb. maar blijken dus niet helemaal t zelfde te zijn.

                    Het is toch een G-50 bak, die in de 964 nogal eens wordt vervangen rond de 80.000 km?

                    Als het nog steeds de eerste bak is, dan heeft ie het nog lang vol gehouden. Dus ook gelijk je koppelingsplaten vervangen waarschijnlijk!

                    Suc6 en beterschap!

                      deepee, bedankt. gaat van pas komen 😀

                      Heb ondertussen een bedrijf gecontacteerd ivm. de bakrevisie. Ik wist dat het er een keer zat aan te komen dus gaan we wat de bakrevisie betreft voor het volle pond. Motorisch ben ik ondertussen zeer tevreden als ik de bak dan klaar krijg zit ik nog met een paar “elektrische” kleinigheidjes.
                      Bodywork en interieur ga ik meteen mee inventariseren. Ondanks de tijdelijke panne begint er zicht op te komen 😀
                      Ik veronderstel ook dat er een onderdeel van mijn vijfde versnelling los is gekomen in de bak. Maar ook de lagers van de diff. zijn aan vervanging toe.


                      @Remmel
                      , voorlopig ga ik nog niet op je aanbod in. Even afwachten wat de analyse van mijn bak aan het licht brengt.

                      ASI

                        Dat doet mij denken aan een aflevering van Wheeler Dealers waarbij ze een Audi TT onder handen namen.
                        De boite miste ook één versnelling wel zonder akelige geluiden.
                        Uiteindelijk stelde het mechanisch probleem niets voor, een afgekraakt deeltje dat ze vervangen hebben door een bout.
                        Dat los gekomen deeltje had zich in een hoekje van de boite genesteld en geen enkele schade veroorzaakt aan de tandwielen.
                        Maar uuuuuuuren dat die gast daar aan bezig geweest is 😕
                        Hopelijk is het bij jouw ook zoiets pietluttigs maar zal je er wel wat sleutelwerk aan hebben

                          er staat op Utube een 7-delige reeks over “the inside of an 928 transmission”. mocht je deze nog niet gezien hebben is het mss interessant om eens te bekijken KLIK

                            Heb nog een goede versnellingsbak liggen Igor, komt origineel uit de mijne bj 10/1986.
                            Deze heb ik gedemonteerd ivm aanschaf andere bak incl. sperdiff.
                            Mijn “oude” bak was helemaal in orde zonder krakende versnellingen, schakelde soepeler dan mijn huidige bak zelfs…
                            Deze kun je overnemen voor €1250,- mocht je interesse hebben.

                              Sjonge sjonge sjonge.

                              Veel sterkte.

                                Uit mijn laatste blogbericht bleek al dat ik dus geen vijfde versnelling meer had. Achteruit en 1 tem. 4 werkten probleemloos. Gisteren wou ik de rearcoupler nog is bekijken daar een betere afstelling het probleem mogelijk kan verhelpen maar alvorens dat te doen maak ik een ritje met de shark.
                                Gedurende een half uur geniet ik van een geweldig ritje, ok wel met 4 versnellingen ipv.5 maar met een fantastisch lopende motor. Ik bedenk me onderweg zelfs dat, indien ik t schakelen in orde krijg, we mechanisch zo goed als rond zijn. Thuis aangekomen parkeer ik de wagen een meter of 20 van de garage. Na het opruimen van de garage zet ik de wagen in achteruit om aan de 20m van Kapellen te beginnen 😀
                                De shark bolt ongeveer een meter en dan lijkt het plots of hij staat niet meer in versnelling. Met wat extra gas kan ik toch verder achteruit om dan in eerste versnelling richting garage te bollen. Tijdens deze 20 m maakt de shark een zeer vreemd geluid. Dat geluid neemt toe wanneer ik de wagen in de garage zet.

                                In de motorruimte valt het minder op…

                                Ter hoogte van de versnellingsbak is het duidelijk hoorbaar, het lijkt het geluid van je buurman die een gat in de beton boort.

                                Je kan duidelijk het geluid horen wegvallen als ik de koppeling induw en het geluid ook horen toenemen wanneer ik gas geef.

                                Ik heb nog steeds achteruit en versnelling 1 tem. 4 maar het is duidelijk dat een revisie nu wel aan de orde is. Komende weken en of maanden ga ik is inventariseren wat ik nog wil/moet verbeteren. Het is de bedoeling om tegen 19 september zo ver mogelijk te staan, lees terug rijdend te zetten, mit ein bisschen auf schmuck 😀
                                Dan trouwt mijn schoonbroer en moet er buiten zijn trouwauto (een Ferrari) ook een shark staan.

                                  Proficiat met de keuring en fantastisch werk man…P 928 is altijd een van mijn favorieten geweest…en groot gelijk dat ge hem zo orgineel mogelijk wilt houden
                                  :respect2:

                                15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 557)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.