Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche Restauratie Foto’s › Restauratie 928
- Dit onderwerp bevat 557 reacties, 53 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 6 maanden geleden door XXX.
-
MakerDiscussie
-
5 november 2012 om 14:16
bij mijn voorstelling al wel een link geplaatst naar mijn blog. Maar het lijkt me logisch dat de updates hier te volgen zijn. bij deze dus.
http://www.bloggen.be/sharknose -
MakerDiscussie
-
Stond inderdaad op de cars and coffee maar zoals je kan afleiden uit mijn laatste blog bericht heb ik mijn koppelingscilinder niet vervangen. Dat was “a bad decision” Heb ik nu dus aangepakt 😀 en normaal sta ik er deze zondag terug.
Stella drinken is mijn hobby en dat doe ik in de garage 😀 Nee ff serieus.
Mijn hobby’s? Ik ben beroepsmuzikant das mijn hoofdhobby, maar als je van je hobby je beroep maakt heb je geen hobby meer 😀 en ga je op zoek naar een hobby. In 2000 ben ik dus beginnen diepzee-duiken en heb daarin een brevet van assistent-instructeur behaald. Via mijn beste maat het oldtimer virus te pakken gekregen (hij heeft zelf een Patron, kitcar gebouwd) Toen ik zelf besloot een oldtimer te kopen was er eigenlijk maar 1 optie, een *porsche 928. Samen met een “buggy” een wagen die me was bijgebleven uit mijn kindertijd. Die Porsche met de ronde poep is voor mij één van de mooiste ooit gebouwd. Zeker de eerste serie. Ik heb er dus 1 van de eerste serie, een zeer vroege vogel zelfs (11/77)
Ik wou een rijdend project, het is meer project (deels door afspraken die niet zijn nagekomen door de verkoper) dan rijdend geworden 😀 maar stuk voor stuk geraakt deze af en dan weet ik voor mezelf dat een betere vinden moeilijk zal zijn 😀
Conclusie: de shark is mijn hobby, in de garage of een flitspaal passerend :driver:hier trouwens “de garagetijd” van vandaag
ik heb enorm veel respect voor wat Igordiver realiseert, denk niet dat er nog veel rondlopen die een 928 zo onder handen nemen :respekt:
Daar ik de wagen op Cars&Coffee Kapellen heb zien staan in november (klik) dacht ik dat de sleutelperiode voorbij was :applaus:
Blijkt echter niet zo te zijn 😕Soms vraag ik mij af waar jij al die energie & wilskracht vandaan haalt :up:
Wat is je hobby nu eigenlijk Igor?
a) sleutelen aan de shark
of
b) rijden met de shark?Je blog heb ik van vooraf aan gelezen, één foto is daarbij bijgebleven
De teller van de shark op een Kert of Nieuwjaars tafel 😯
Dat moeten daar nog eens feestjes geweest ten Huize Igor 😉Niet direct nodig. Bak doet het nog goed maar bedankt voor het aanbod. :salut:
Hoi Igor, als je nog een goede complete schakelbak voor de 928 nodig hebt dan geef maar een seintje.
Heb er nog een liggen die soepel schakelt in elke versnelling zonder te kraken.
Prijs € 1200,- Bouwjaar 1986.Merci voor de blijken van respect. Uiteraard geven we niet op maar het is nu toch even te hopen dat de enige sleutel die overuren gaat draaien de contactsleutel is. :driver:
[quote=”Igordiver” post=183049](niet te verwarren met “sheik yerbouti”, de magistrale plaat van Frank Zappa met klassiekers als . “I’ve been in you”, “Bobby Brown”, “Rubber shirt”, “The sheik yerbouti tango” en “Dancing fool”) [/quote]
Zappa rules! Hilarische teksten en een muzikaal genie.
Tegen Nanouk, de kleine Eskimo:
“Don’t you eat that yellow snow, out there where the Huskies go” :lekker:Gewoon doorgaan Igor, en lukt een keer niet, dan gewoon alles aan de kant leggen een Palmke nemen en de andere dag verder gaan. 😉
Respect man. :up:
Het was bij aanschaf van een 928 überhaupt de bedoeling er even mee te rijden om hem dan volledig te restaureren. Tot nu toe is er al meer gerestaureerd dan gereden, daar ben ik niet altijd even blij mee maar daar valt weinig aan te veranderen. Ondertussen ken ik de wagen steeds beter wat bij beter wapent tegen dat de body off eraan komt, want die komt er zeker.
Liefde voor de wagen is er zeker, voor mij is de 928 en zeker de eerste serie, de mooiste wagen ooit gebouwd (ja het is vloeken in de kerk maar ik ben niet gelovig ).
Ik heb het schaalmodel ervan naast m’n tv staan en mis regelmatig een half programma, voor zover ik al tv kijk, met ernaar te kijken.
Ronde vormen spreken mij wel aan 😉 en de booty die (niet te verwarren met “sheik yerbouti”, de magistrale plaat van Frank Zappa met klassiekers als . “I’ve been in you”, “Bobby Brown”, “Rubber shirt”, “The sheik yerbouti tango” en “Dancing fool”) mij begroet als ik de garage open, ontlokt mij telkens dezelfde uitspraak: “nondedju, das toch schoon he”.man wat heb jij veel geduld en liefde voor je wagen, gelukkig is ie bij jou beland en hopelijk zal hij je daar voor bedanken, ik “hou” ook zielsveel van mijn boxstertje maar had waarschijnlijk het stopcontact reeds uitgetrokken. (omdat ik het niet zelf kan idd.)
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.