Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche Restauratie Foto’s › Restauratie 928
- Dit onderwerp bevat 557 reacties, 53 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 6 maanden geleden door XXX.
-
MakerDiscussie
-
5 november 2012 om 14:16
bij mijn voorstelling al wel een link geplaatst naar mijn blog. Maar het lijkt me logisch dat de updates hier te volgen zijn. bij deze dus.
http://www.bloggen.be/sharknose -
MakerDiscussie
-
Oei Igor, hopelijk komt alles goed met uw oogappel ! Heb een paar jaar geleden ook een hondje plots moeten afgeven door een hartslagaderbreuk. Was er kapot van ! Dus ik kan me perfect inbeelden hoe ongerust je nu bent !
Merci Bladerunner.
‘t straffe van de grap is dat ze er zelf in slaagt om zo onder de wol te kruipen 😀
Bovendien ligt ze er meestal zo bij als ik moet vertrekken om te gaan “werken” Ze wrijft het er graag in, het is een vrouwtje, zou dat er mee te maken hebben? :engeltje:“Keep up the good spirit” Igor, blijkbaar zijn er nog verschrikkelijk verwende nesten die onder de lakens mogen indien ze dit wensen.
Veel plezier in Frankrijk en zoals altijd, mooie foto’s en dito verslagjes, je weet daar houden ze hier van. :happydance: :happydance:Er is verder gewerkt maar ‘t was met moeite de afgelopen dagen. Een gezwel vastgesteld bij onze oogappel
Vandaag nog Longfoto mogen laten trekken. Conclusie: Vals Alarm! :happydance:
Onze Frankrijk trip wordt alvast beperkt tot Normandië.Of dat met de shark zal zijn, leest U in dit spannende verhaal.
Het relaas van een “feestdag” :coolness:
Het vertrek staat gepland op 02 of 09/08, Jan. Zijn er nog niet helemaal uit.
Niet te vergeten dat een relais ook meerdere schakelingen tegelijk kan bevatten. Twee verschillende dingen tegelijk doen werken maar bvb. ook 1 item aanschakelen terwijl het een ander uitschakelt.
Top dat filmpje!, van binnen nooit gezien hoe het werkte hoorde de magneet alleen maar klikken.
een relais is idd een schakelaar voor hogere stroomsterktes die je elektrisch (op afstand bedient).
het circuit met lage spanning/sterkte bedient de schakelaar meestal mbv van een electro-magneetje en het tweede circuit met hoge spanning/sterkte wordt geschakeld.
het voordeel is dat je geen dikke draden in je dashbord moet brengen tot aan de schakelaar. dunne draadjes zouden warm worden en kortsluiting/brand kunnen veroorzaken; maar deze hebben het voordeel dat ze licht, goedkoper zijn en minder ruimte in beslag nemen.[video width=425 height=344 type=youtube]kt-4jJvYvzI[/video]
Een relais is een soort schakelaar Mart.
Wordt elektrisch aangestuurt. Op 2 contacten.
De andere 2 contacten is dan de onderbreking van de voeding draad van de verbruiker die erop is aangesloten. Zo kunnen grotere stromen door kabels gaan.
Gewone schakelaars kunnen daar niet zo goed tegen worden dan te warm.Mooi werk! Als je dat kunt, dan kun je me misschien ook uitleggen wat een relais (die blokjes) doet?
Een zekering onderbreekt het stroomcircuit, maar wat doen die blokjes nou precies qua functionaliteit. En zijn ze dan zo robuust dat ze nauwelijks stuk gaan. Dat je ze kunt kuisen en dat ze het dan gewoon weer lekker blijven doen?
jaja, ziet er properkes uit goe bezig maat, al zeg ik het zelf maar wij zijn wel doorzetters hé
Wij hebben ons Porsche hart op de juiste plaats zitten, daarom geef ik onszelf een pluim hihi
maar beetje bij beetje verdwijnt probleem na probleem – ni opgeven doorgaan teju ! :bounce:Medeleven hoeft niet hoor 😀 Hij bolt, werken nu zijn zaken die ik wil verbeteren alvorens de trip naar Frankrijk te maken.
de volgende fase is een zekerheid trouwens 😀
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.