Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche Restauratie Foto’s › Restauratie 928
- Dit onderwerp bevat 557 reacties, 53 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 4 maanden geleden door XXX.
-
MakerDiscussie
-
5 november 2012 om 14:16
bij mijn voorstelling al wel een link geplaatst naar mijn blog. Maar het lijkt me logisch dat de updates hier te volgen zijn. bij deze dus.
http://www.bloggen.be/sharknose -
MakerDiscussie
-
En Igor zijn de remmen al klaar en getest ?
Bij mij ligt alles stil, P staat onder de carport, als de vrieskou voorbij is kan ik eindelijk terug aan het werk, en er is weeral een probleem bij gekomen, de P verliest olie, en k’ zal de join moeten vervangen, maar dat is geen simpele klus, en dan de remmen nog dus k’ weet nog wat doen dit voorjaar, hopelijk kun jij binnenkort gaan rondtoeren hé[quote=”Igordiver” post=117635]dat ziet er inderdaad bon uit… Ben het aan t overwegen. Maar zal toch eerder een beloning zijn als mijn werkzaamheden afgerond zijn. (kan een eeuwigheid duren dus,lol)[/quote]
Als ik een miniatuur zou vinden identiek aan het origineel ik zou niet twijfelen :first:
dat ziet er inderdaad bon uit… Ben het aan t overwegen. Maar zal toch eerder een beloning zijn als mijn werkzaamheden afgerond zijn. (kan een eeuwigheid duren dus,lol)
Hey Igor, ik heb nog iets leuks voor je gevonden;
😀
Blijkbaar heb je wat tegenwind met de remmen , het is iets waar ik kortelings aan moet beginnen, als ik zo zie zakt de moed mij al in de schoenen !!!
Ik hoop voor jou dat het probleem van de slepende rem snel opgelost geraakt !De volgende twee lessen bij de cursus van Touring gaan over de remmen, als je wat geduld kan opbrengen kan je over een maand rekenen op een specialist ter zake 😀
[quote=”Igordiver” post=116405]@ Remmel. Jawadde, das om een week zat te zijn 😕
Heb mij ook toch al wel is af gevraagd of ik altijd de juiste diagnose stel. Ben benieuwd of de wagen effectief gaat remmen anders heb ik mss. de hoofdremcilinder voor den hond zijn… vervangen :shock:[/quote]Blijkbaar heb je wat tegenwind met de remmen , het is iets waar ik kortelings aan moet beginnen, als ik zo zie zakt de moed mij al in de schoenen !!!
Ik hoop voor jou dat het probleem van de slepende rem snel opgelost geraakt ![quote=”Remmel” post=116387]Aaargh! dat veertje van die handrem is bij mij ook eens gebroken!
Dat was bij mijn vorige 928S bj 1985.Maar wat erger is: ik had niet in de gaten dat het veertje gebroken was, ik hoorde alleen in bochten “tok tok tok” en dacht dat de homokineet de oorzaak was.
Deze homokineet al eens opnieuw ingevet echter het “getok” bleef.
De homokineet zit aan de steekas vast dus dit compleet vernieuwd en vele €€ lichter (destijds een gebruikt exemplaar gevonden voor € 600,-) echter na montage was het niet voorbij…
Ik ten einde raad en uiteindelijk het gebroken veertje gevonden.
Een onderdeel van € 5,- hahaHet “getok” was het getik van de remschoenen tegen de wielnaaf.
Omdat het veertje de remschoenen niet meer bij elkaar houdt bengelen deze los in het huis, bij rechtuit rijden merk je het niet maar in bochten rammelt het.
Het is maar dat je het weet![/quote]Oei, Oei, mij remmen zitten ondertussen ook vast door het lang stilstaan, ik zie dat er mij nog wat te wachten staat, ja het is dikwijls moeilijk uit te maken wat er aan de hand is met de wagen, en als je het niet onmiddelijk vind dan is het gissen en dikwijls vergissen. In jouw geval een dure vergissing, maar ja dan heb je alvast geinvesteerd en kan dat nieuw stuk niet zo snel meer stk gaan hé
@ Remmel. Jawadde, das om een week zat te zijn 😕
Heb mij ook toch al wel is af gevraagd of ik altijd de juiste diagnose stel. Ben benieuwd of de wagen effectief gaat remmen anders heb ik mss. de hoofdremcilinder voor den hond zijn… vervangen 😯Aaargh! dat veertje van die handrem is bij mij ook eens gebroken!
Dat was bij mijn vorige 928S bj 1985.Maar wat erger is: ik had niet in de gaten dat het veertje gebroken was, ik hoorde alleen in bochten “tok tok tok” en dacht dat de homokineet de oorzaak was.
Deze homokineet al eens opnieuw ingevet echter het “getok” bleef.
De homokineet zit aan de steekas vast dus dit compleet vernieuwd en vele €€ lichter (destijds een gebruikt exemplaar gevonden voor € 600,-) echter na montage was het niet voorbij…
Ik ten einde raad en uiteindelijk het gebroken veertje gevonden.
Een onderdeel van € 5,- hahaHet “getok” was het getik van de remschoenen tegen de wielnaaf.
Omdat het veertje de remschoenen niet meer bij elkaar houdt bengelen deze los in het huis, bij rechtuit rijden merk je het niet maar in bochten rammelt het.
Het is maar dat je het weet!Stoppen zit er zowel letterlijk als figuurlijk nog niet in. Update van mijn blog hier
Hey Chineeske,
de remklauwen zelf heb ik gedaan met hittebestendige lak van motip.
RX5 en RX10 (met daartussen RX7) zijn producten van caprotech. Ze werken
goed bij oppervlakten die al geroest zijn.
Hierbij ne link naar hun site.
Verder ben ik bijna specialist ter zake al wacht ge misschien beter af tot ik er effectief ne keer mee gestopt ben voor n rood licht of zo :driver:[quote=”Igordiver” post=115546]en weer n update
blog[/quote]Mooi resultaat Igor, is RX5 en RX 10 speciale verf voor de remmen te verven ?
mijn remmen zien er ook verschrikkelijk roestig uit, nu weet ik dat ik met raad en daad bij jou terecht kan om de remmen aan te pakken , nog veel succes.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.