Restauratie 928

  • Maker
    Discussie
  • bij mijn voorstelling al wel een link geplaatst naar mijn blog. Maar het lijkt me logisch dat de updates hier te volgen zijn. bij deze dus.
    http://www.bloggen.be/sharknose

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 557)
    • Wat ik hoor is dat na okt77 de bak 30mm verder naar voren of naar achteren is gegaan, wat een kortere of langere aandrijfas zal betekenen.
      En natuurlijk andere aanpassingen die ik niet weet… maar dat weet Djurre ongetwijfeld.

        1977. Is een vrij groot verschil zelfs. Ongeveer om de drie jaar werden er aanpassingen gedaan aan de bak. De TT moet bijvoorbeeld aangepast worden.

          En ik maar denken dat het plug&play was?, dat wist ik niet.
          Zal het ook eens bij mijn eigen specialist navragen, van welk bouwjaar is jouw 928? Mijn boite is van eind 1986.

          Edit: in je blog gevonden: uit 1977 met nummer 533

            Heb ik overwogen maar is te veel moeite om aan te passen aan mijn shark. Er is een verschil tussen beide bakken. Ook de onderdelen die er in zitten blijken te verschillen. Toch bedankt voor het aanbod.

              Mijn aanbod staat nog steeds… heb hier nog een perfect schakelende boite liggen zonder gekraak.

                Gisteren contact gehad met VOF De Loods:
                voorlopig zijn volgende stukken nodig:
                Schakelmof en geleiderwiel voor 5e versnelling. Eventueel tandwiel 5e versnelling, nieuwe synchromesh ring en een kogellager en pakkingen en keerringen .
                Men wist mij ook te vertellen dat er reeds een poging tot revisie van de bak gedaan is, zeker was men niet. Het was alvast prutswerk. Het feit dat het prutswerk is geeft mij behoorlijke zekerheid dat er een poging gedaan is door de “specialist” wiens naam ik niet meer uitspreken zal 🙂
                De boite ziet er nu zo uit:

                  opkuisen en in de RX zetten, dan is t voor eens en altijd klaar.

                    En blijven gaan zenne…. :happydance:

                    Moet ik ook doen, mijn achter ophanging hangt ook vol vel, gevolg van gescheurde cardanhoezen….. :think:

                    Ga je opkuisen of laten stralen? Respect voor je werk !!

                      Igor op Duracel …die blijft maar doorgaan 😆

                        Inderdaad, ondertussen ben ik een inventaris aan het maken van de te vervangen stukken in het interieur en meteen ook even kijken wat ik ga doen met een paintjob. Bedoeling zou zijn de shark tegen september, trouw van mijn schoonbroer, in orde te hebben. Volgend jaar zou dan bij het vervangen van de distributieriem even gekeken worden in hoeverre de motor al aan revisie toe is, al lijkt me dat voorlopig niet echt het geval.

                          In één keer oplossen dan maar weer.
                          Succes

                            Nee, de boite is binnen bij VOF De Loods. Die gaan nu een analyse maken. Wat zeker is, is dat de koppeling aan vervanging toe is en dat waarschijnlijk de lagers van de TT moeten vervangen worden.

                              En Igor…ga je de boite zelf openmaken en het euvel verhelpen?

                                  dat nog niet maar dat moment komt nog 😀

                                15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 557)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.