Restauratie 928S 4.7L 1983

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Restauratie 928S 4.7L 1983

  • Maker
    Discussie
  • Zondag een 928S van 83 aangekocht, wel wat werk aan (hoofdzakelijk spuiten en herbekleden of restaureren van zetels).
    Moet mogelijk zijn om hem binnen de 3 maand rijdend te krijgen (itt de 944)

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 294)
    • Ben reuze benieuwd naar het eindresultaat :up:
      Geraakt ie dit jaar nog klaar of wordt het lente 2019 ?

        super mooi gedaan , doe zo verder , :respekt: :respekt: :respekt:

          Radiatorventilator
          – motor volledig gedemonteerd (1 koolstofborstel zat vast)
          – behuizing gestraald + grondlaag + zwart gespoten.
          – ventilatorschroeven gestraald (onder lage druk) en behandeld met plasticcleaner
          – beschermrand gestraald + grondlaag + zwart gespoten
          – lager gereinigd (ultrasoon) en gesmeerd
          – houders gemonteerd op beschermrand
          9-05-201820-15-47.jpg

          9-05-201820-15-17.jpg

          9-05-201820-04-20.jpg

            Opgesmukte onderdelen (geel verzinkt)zijn vandaag geleverd, sorteren maar !!!
            Resultaat is niet zoals verwacht, maar hiervoor hadden ze mij gewaarschuwd. Oude onderdelen onderhevig geweest aan hitte, roest en vetten veroorzaken het ontbreken van een egale laag. Het belangrijkste is dat vliegroest voorlopig uitgesloten is.

            9-05-201814-19-07.jpg

            9-05-201814-18-21.jpg

            onderdelen, moeren en bouten die niet meer bruikbaar zijn worden dan maar nieuw aangekocht. Je wil niet weten om de hoeveelheid €’kes hier op tafel ligt. Kostprijs geel verzinken : 60€

              kijk eens op de website van matthys quality parts , ik geloof dat ze daar speciale producten hebben om brandstoftanks mee te reinigen. Super aanbod trouwens idnien je geinteresseerd bent in restauraties

                :up:

                  Wat laat, maar toch bedankt voor de tip.
                  Foto’s van jouw project 928s zijn altijd welkom.

                  Vandaag verschillende onderdelen gereinigd, gestraald en gespoten.

                  Blanke lak :

                  27-04-201816-24-48.jpg

                  27-04-201816-25-10.jpg

                  27-04-201816-25-28.jpg

                  Koppelomvormer zat volledig onder roest, geen spatje verf meer te bespeuren
                  Grondlaag + high gloss black

                  27-04-201816-25-49.jpg

                    Mooi werk, ineens zoals het hoort…. :respekt:

                    Ik ben momenteel ook bezig alles terug te monteren op mijn 928S van ’84.
                    UItlaat, achterophanging en automaat is er deze winter ook onderuit geweest om dezelfde rede…. :think: Olie
                    Daar heb ik ook de meeste dichtingen vervangen, alles opgekuist, gestraald, gespoten,….

                    Misschien kleine tip voor de hoofdpomp aan de koppelomvormer, de 2 teflon ringen zijn niet meer te krijgen bij Porsche België en Nederland.
                    Maar bij Mercedes hebben ze deze nog op voorraad, onderdeelnr is dezelfde….

                      Verdomme, heb een ander merk van betonmolen 😆 😆 😆

                      http://www.rustbuster.be/Fertan/Tapox.htm

                          Je hebt van die mannen die mazouttanks reinigen van woningen. Ik weet dat ze eerst met iets spoelen. Misschien daar eens vragen wat ze gebruiken als product.

                            Wiebelen > denk eerder aan de sensor (glijcontacten weerstandsdraad) dan aan een massaprobleem.
                            Tank reinigen > de tank demonteren, filter verwijderen (zit in de tank), manier van reinigen > nog wat onderzoek doen op het web.

                              Handig Fab, met zo’n illustratie durf ik er ook aan te beginnen.
                              Mijn brandstofnaald wiebelt, denk eerder slecht massakontakt.
                              Hoe ga je tank reinigen ?

                                Ondertussen hersteld en getest.
                                “LEEG” indicator >> 0 Ohm tussen ground en “Verklikkerlampje LEEG” aansluiting
                                Brandstofmeter Laag >> wanneer het “LEEG” lampje oplicht >> +/- 85 Ohm
                                Brandstofmeter Vol >> +/- 10 Ohm

                                1-04-201811-11-29.jpg

                                1-04-201811-05-17.jpg

                                  Brandstof niveau sensor kan nooit het volledige niveau aangeven daar de geleidingsas gedeeltelijk verroest is. Eén draad was los van de sensor, (koperen draad, de overige 2 draden zijn weerstandsdraden) deze maakt verbinding met de ground wanneer de tank bijna leeg is (LEEG verklikkerlichtje gaat aan).
                                  Prijs nieuwe sensor : 428,26€. :puke: :puke: :puke: Kzal de oude wel herstellen en een opfrisbeurt geven.

                                  1-04-20189-21-16.jpg

                                15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 294)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.