Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 928 › Restauratie 928S 4.7L 1983
- Dit onderwerp bevat 294 reacties, 45 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door zuff-65.
-
MakerDiscussie
-
9 mei 2017 om 14:59
Zondag een 928S van 83 aangekocht, wel wat werk aan (hoofdzakelijk spuiten en herbekleden of restaureren van zetels).
Moet mogelijk zijn om hem binnen de 3 maand rijdend te krijgen (itt de 944) -
MakerDiscussie
-
Ben reuze benieuwd naar het eindresultaat :up:
Geraakt ie dit jaar nog klaar of wordt het lente 2019 ?super mooi gedaan , doe zo verder , :respekt: :respekt: :respekt:
Radiatorventilator
– motor volledig gedemonteerd (1 koolstofborstel zat vast)
– behuizing gestraald + grondlaag + zwart gespoten.
– ventilatorschroeven gestraald (onder lage druk) en behandeld met plasticcleaner
– beschermrand gestraald + grondlaag + zwart gespoten
– lager gereinigd (ultrasoon) en gesmeerd
– houders gemonteerd op beschermrand
Opgesmukte onderdelen (geel verzinkt)zijn vandaag geleverd, sorteren maar !!!
Resultaat is niet zoals verwacht, maar hiervoor hadden ze mij gewaarschuwd. Oude onderdelen onderhevig geweest aan hitte, roest en vetten veroorzaken het ontbreken van een egale laag. Het belangrijkste is dat vliegroest voorlopig uitgesloten is.onderdelen, moeren en bouten die niet meer bruikbaar zijn worden dan maar nieuw aangekocht. Je wil niet weten om de hoeveelheid €’kes hier op tafel ligt. Kostprijs geel verzinken : 60€
kijk eens op de website van matthys quality parts , ik geloof dat ze daar speciale producten hebben om brandstoftanks mee te reinigen. Super aanbod trouwens idnien je geinteresseerd bent in restauraties
Wat laat, maar toch bedankt voor de tip.
Foto’s van jouw project 928s zijn altijd welkom.Vandaag verschillende onderdelen gereinigd, gestraald en gespoten.
Blanke lak :
Koppelomvormer zat volledig onder roest, geen spatje verf meer te bespeuren
Grondlaag + high gloss blackMooi werk, ineens zoals het hoort…. :respekt:
Ik ben momenteel ook bezig alles terug te monteren op mijn 928S van ’84.
UItlaat, achterophanging en automaat is er deze winter ook onderuit geweest om dezelfde rede…. :think: Olie
Daar heb ik ook de meeste dichtingen vervangen, alles opgekuist, gestraald, gespoten,….Misschien kleine tip voor de hoofdpomp aan de koppelomvormer, de 2 teflon ringen zijn niet meer te krijgen bij Porsche België en Nederland.
Maar bij Mercedes hebben ze deze nog op voorraad, onderdeelnr is dezelfde….Je hebt van die mannen die mazouttanks reinigen van woningen. Ik weet dat ze eerst met iets spoelen. Misschien daar eens vragen wat ze gebruiken als product.
Wiebelen > denk eerder aan de sensor (glijcontacten weerstandsdraad) dan aan een massaprobleem.
Tank reinigen > de tank demonteren, filter verwijderen (zit in de tank), manier van reinigen > nog wat onderzoek doen op het web.Handig Fab, met zo’n illustratie durf ik er ook aan te beginnen.
Mijn brandstofnaald wiebelt, denk eerder slecht massakontakt.
Hoe ga je tank reinigen ?Ondertussen hersteld en getest.
“LEEG” indicator >> 0 Ohm tussen ground en “Verklikkerlampje LEEG” aansluiting
Brandstofmeter Laag >> wanneer het “LEEG” lampje oplicht >> +/- 85 Ohm
Brandstofmeter Vol >> +/- 10 OhmBrandstof niveau sensor kan nooit het volledige niveau aangeven daar de geleidingsas gedeeltelijk verroest is. Eén draad was los van de sensor, (koperen draad, de overige 2 draden zijn weerstandsdraden) deze maakt verbinding met de ground wanneer de tank bijna leeg is (LEEG verklikkerlichtje gaat aan).
Prijs nieuwe sensor : 428,26€. :puke: :puke: :puke: Kzal de oude wel herstellen en een opfrisbeurt geven.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.