Restauratie 928S 4.7L 1983

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Restauratie 928S 4.7L 1983

  • Maker
    Discussie
  • Zondag een 928S van 83 aangekocht, wel wat werk aan (hoofdzakelijk spuiten en herbekleden of restaureren van zetels).
    Moet mogelijk zijn om hem binnen de 3 maand rijdend te krijgen (itt de 944)

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 294)
    • Torque tube en versnellingsbak verwijderd. Versnellingsbak lekt olie > alle pakkingen worden vervangen.
      Benzinesensor gedemonteerd om de conditie van de tank te controleren (veel vuil aanwezig in de tank).
      Sensor demonteren om de contacten te reinigen en goede werking te controleren.

      1-04-20186-13-34.jpg

      1-04-20186-15-00.jpg

        :respect2: :respect2: :up: :up:

          Loopt inderdaad wat uit de hand. Zal echter geen 944 projectje worden.
          De 928 moet veilig en betrouwbaar zijn. Motor en versnellingsbak demonteren, opkuisen neemt wat tijd in beslag.
          Maar het oog wil ook wat.

            Loopt idd wat uit de hand :happy:
            Zal precies niet met de 928 gereden worden deze lente :popcorn:

            XXX

              Ferm jobke :up:

                En nu ga je die in de 944 persen? :popcorn:

                Goe bezig fab maar ik dacht dat het echt de bedoeling was om direct met de 928 te kunnen rijden zonder die helemaal uit elkaar te halen…. :think:
                Beetje uit de hanf gelopen? :coolness:

                  Wow Fab great job ! Ik zou er klamme handjes van krijgen … :respect2:

                    amaaaaaii ! effe grof geschut…. :wtf: , respect dat je hieraan durft te beginnen… :respekt: :respekt:

                      Het reinigen van de motorruimte is de volgende stap.

                      26-03-201820-51-30.jpg

                      26-03-201820-51-13.jpg

                      26-03-201820-50-46.jpg

                      26-03-201820-49-59.jpg

                        Het beest heeft zijn hok verlaten!!!
                        Verwijderen van de motor uit de motorruimte verliep redelijk vlot.
                        Deze werkwijze gevolgd > http://www.porsched.com/45399207

                        Fotokes :

                        26-03-201820-54-28.jpg

                        26-03-201820-53-51.jpg

                        26-03-201820-53-34.jpg

                        26-03-201820-53-14.jpg

                        26-03-201820-52-58.jpg

                        26-03-201820-51-56.jpg

                        26-03-201820-52-14.jpg

                          :first: :first: :first: :respect2:

                            :first: Echt goed bezig Fab kijk er al naar uit als je gaat monteren

                              :up:

                              Goed bezig, Fab!

                                Verwijderen roest en afgebladerde verf van stuurinrichting + 3 grondlagen primer + 3 lagen high gloss black

                                1(2).jpg

                                Montage van de stuurstangen en balgen op de stuurinrichting.
                                Balgen dmv een gerolde conus in plastic en smeermiddel makkelijk over de uiteinden van de stuurinrichting gemonteerd

                                2(2).jpg

                                3(2).jpg

                                4.jpg

                                5(2).jpg

                                6(2).jpg

                                Flexibele remleidingen ontdaan van roest op de aansluitingen, gereinigd, grondlagen en high gloss black opgezet om hopelijk in de toekomst het roesten te vermijden.

                                25-03-201814-39-58.jpg

                                Volgende week voorste wielkasten verder opkuisen, ontdoen van eventuele roest en coating spuiten.

                                Daarna het motorcompartiment leegmaken, opkuisen, opschuren, spuiten en nieuw hitteschild plaatsen.

                                  Daar de stuurstangen onder het roest zaten heb ik maar besloten om deze te demonteren.
                                  Kant passagier vormt een probleem, afvlakking in stang om met een sleutel 15 deze te blokkeren is volledig verroest.
                                  De kogelgewrichten lijken mij niet meer in een goede staat.
                                  Resultaat > 2 nieuwe stuurstangen + balgen besteld bij RP (totaal +/- 253€)

                                  Stuurstang.jpg
                                  Stuurbalg.jpg

                                  De vibratiedempers van de motor (vanaf modeljaar 86 zijn deze niet meer aanwezig daar de demping in de motorsteun zit) zijn defect.
                                  Bij RP komen deze op 124,12€/stuk. Stabilus heeft deze ook in hun gamma, mailtje gestuurd ivm beschikbaarheid.
                                  In de USA worden deze verkocht tss de 50$ en 70$.
                                  Ik vraag me af hoeveel porsches 928 er rondrijden met defecte dempers.

                                  EngineVibrationDamper.jpg

                                15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 294)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.