Restauratie 928S 4.7L 1983

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Restauratie 928S 4.7L 1983

  • Maker
    Discussie
  • Zondag een 928S van 83 aangekocht, wel wat werk aan (hoofdzakelijk spuiten en herbekleden of restaureren van zetels).
    Moet mogelijk zijn om hem binnen de 3 maand rijdend te krijgen (itt de 944)

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 294)
    • @BertV > thx > brake mounting plate (24)

        Ziet er zeer netjes uit :respect2:
        beschermplaat is volgens mij deze 928 352 081 01 kan je terug vinden in de PET bij de remmen :popcorn:

          Vandaag tijd gevonden om de wielhouder en naaf te scheiden van de cardanas. Hemel en aarde moeten bewegen om de borgmoer los te krijgen. 2 wringijzers van 1/2″ de kop afgewrongen 👿 👿 👿 . Uiteindelijk bij een bevriende garagist een wringijzer van 1″ gaan halen en met een verlengstuk van 1m ze toch losgekregen. :happydance: :happydance: :happydance:

          Achteras > wielnaaf en wielhouder gereinigd. Tussen de wielhouder en naaf zit er nog een beschermplaat, die vind ik in PET nergens terug. Deze is voorlopig al in grondlaag gezet, daar deze erg beroest was.
          Wielhouder en naaf worden metallic met glanslak gespoten, ofwel gewoon blanke lak erop.
          Maar dat zien we morgen dan wel weer.

          30-12-201717-40-26.jpg

          30-12-201717-41-47.jpg

          30-12-201717-42-09.jpg

          30-12-201717-42-28.jpg

            Inderdaad :up: :up: :up:
            Bestelling onderweg.

            Wim

              Dan zou toch dit mijn voorkeur hebben voor € 50,00 i.p.v. zelf knutselen met wat houten balken. 💡

              ASI

                Met mijn 2 linkse handen voor automechanica heb ik het laten uitvoeren, maar ik ben zeker dat de motor er NIET uit werd gehaald.
                Ten hoogste een beetje opheffen, meer niet.

                Ik dacht dat Igor in zijn blog eens iets schreef over hoe hij de motor iets had opgetild dmv…. …. …. …. (weet niet meer)
                Misschien daar eens te rade gaan of eens zééééér luid “Igor” roepen :coolness:

                Je ziet wel!

                  @mcs51 > “motorsteunen” > is te overwegen, motor eruit. Als ik dit doe zijn we natuurlijk weer wat langer bezig, maar misschien wel nodig.
                  Dit heeft natuurlijk tot gevolg dat al wat ik tegenkom ook weer gereinigd en eventueel gestraald zal worden.

                  ASI

                    ’t Ja, behalve chapeau kan een mens niet véél zeggen zeker ! :respect2: ! :respekt: !

                    Of misschien, dit, mocht je nog een beetje tijd over hebben, nieuwe motorsteunen (aka hydraulic mount in de PET 928 375 039 00, nummer 3 op bijgesloten tekening)
                    Ok ze zijn niet gegeven maar wat een verschil oude vs. nieuwe :up:

                    Capture-2-3-4-5.JPG

                      Goede keuze denk ik, Fabian. Ik heb even met de boot van Herman gereden en ik moet zeggen dat ik die te zacht en te vaag vond naar mijn goesting. Mijn 968 is beter op dat vlak, maar ook nog voor verbetering vatbaar.

                      De 964 van DST is wel de max! Rijdt retestrak. :respect2:

                        16-11-201721-07-32.jpg

                        16-11-201721-06-47.jpg

                          Tweedehands setje aangekocht.
                          Complete schokdempers KONI (regelbaar voor en achter) met H&R veren. Maximale verlaging = 3cm.
                          Schokdempers hebben 0 km gereden, veren zijn zwart gespoten voor de keuring.
                          De verkoper is zelf bezig met een 928 project.

                          H&R.jpg

                          4-11-201716-08-16.jpg

                          XXX

                            Fab, dat is puur persoonlijk.
                            Heb recent (bij een audi B4) Koni geel gemonteerd, de instelbare.
                            Kan je wat spelen met de hardheid, vooraan dan toch.
                            Achteraan ie een eenmailge instelling, of je moest ze terug demonteren.
                            Rijdt nu stukken beter, maar is natuurlijk geen Porsche, die hebben standaard toch geen slecht weggedrag.

                            Rij eens mee met Herman of deepee om het rijgevoel van hun ophanging te voelen, misschien dat dit helpt in jouw keuze.

                              Ophanging achter gedemonteerd.
                              Schokdempers zijn ook voor de vuilbak. Origineel zitten hier Bilstein B6 (regelbaar) op.

                              Vraagje >> voor en achter vervangen door Bilstein (of Koni) of originele setting behouden.
                              Sachs/Boge vooraan
                              Bilstein B6 achteraan

                              29-10-20172-48-24.jpg

                              29-10-20172-48-11.jpg

                              29-10-20172-47-58.jpg

                              29-10-20172-47-43.jpg

                                Schokdempers vooraan zijn defect. Dus worden deze vervangen.
                                Origineel zijn het BOGE schokdempers.
                                Prijs RP > +/- 160€/stuk. Nergens goedkoper gevonden (iemand in het verleden deze lokaal kunnen verkrijgen?)

                                Type : BOGE 1-0201-32-363-1
                                Porsche partnr : 928 343 055 04

                                Wim

                                  :up: En ook niet vergeten als je iets straalt waar iets scharnierend of bewegend is later te vervangen.
                                  Want straalstof alleen is al genoeg om een fusiekogel na 1000km kapot te rijden, ook al is hij nog zo goed afgeplakt, want je wilt niet weten waar het allemaal dooreen gaat die troep.

                                15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 294)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.