Restauratie 928S 4.7L 1983

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Restauratie 928S 4.7L 1983

• Maker
    Discussie
  • Zondag een 928S van 83 aangekocht, wel wat werk aan (hoofdzakelijk spuiten en herbekleden of restaureren van zetels).
    Moet mogelijk zijn om hem binnen de 3 maand rijdend te krijgen (itt de 944)

15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 294)
    • Manufaktur 928 von Herr Fabian :drink:

Zo hoort het 😀

@Herman911 > Aluminium onderdelen ga ik proberen polieren, de horizontale stang kan roesten en wordt dus gelakt.

26-09-201720-24-24-2.jpg

Te mooi om zwart te lakken Fabian :bounce:

@Peter993 > zou het niet weten, kzal mee helpen zoeken naar een 928boer.

Na demontage > reinigen. Vandaag de 2 A-armen en de drijfstang stabilisatiestangen gereinigd en gestraald.
              De horizontale stang van de A-armen gespoten met primer, morgen komt hierover een zwarte laklaag.

26-09-201720-24-24.jpg

Gisteren ben ik nog bij Joma Parts geweest, en heb er eens over 928 onderdelen gesproken, omdat ik iets niet vind. Daar vernam ik dat onderdelen hiervoor moeilijk te krijgen zijn. Heb ik blijkbaar wel onderschat. Weet iemand toevallig de grot van alibaba van de 928 onderdelen zijn?

Ziet er goed uit. :up:

@Wim > uren hou ik niet bij, uitgaven worden genoteerd.

@Norbocay51
                    > thx, al veel tips en goede raad gekregen van forumleden, met in het bijzonder Wim :hail: :hail: :hail:

Wim

Goed werk. :up:

Maar vraag mij wel eens af of iemand hier de uren bijhoud van zijn werken aan de oldtimer.
                      En eventueel aankoop stukken en/of materiaal.

Ben een benieuwd. 😉

Volg dit draadje nog niet lang maar…
                        Respect voor het vele werk maar vooral voor de wijze waarop het wordt aangepakt.
                        Ik besef dat ik weinig van P’s ken maar als ik dit allemaal zie dan moet ik mijn ‘kennis’ nog met tientallen % naar beneden bijstellen.
                        Wat ik zeer waardeer is de info en goede raad die andere forumleden in dit draadje met elkaar delen.
                        Bij andere issues is de ondertoon imho soms iets scherper…maar iedere vogel zingt zoals ie…

Fab, veel succes met de renovatie maar vooral heel veel ‘werk’genot.
                        gr Norbo

Deze voormiddag gestart rond 8u.
                          Op verschillende plaatsen losse roestdelen verwijderd en opgeschuurd, daarna behandeld met roeststop.

23-09-201712-19-33.jpg

23-09-201712-20-26.jpg

23-09-201712-21-22.jpg

23-09-201712-21-37.jpg

23-09-201712-21-52.jpg

Gestart met het demonteren van de voorophanging :
                          – A-arm links (bouten moeilijk bereikbaar :bounce: :bounce: )
                          – Schokdemper
                          – Wielnaaf
                          – Remstofplaat (was al voor de helft afgebroken bij het droogijstralen)

23-09-201712-21-06.jpg

23-09-201712-22-41.jpg

Vanavond of volgende week worden deze stukken gestraald. Fusee nog niet kunnen demonteren (kogelgewricht scheider besteld)

Spijtig genoeg moet ik de werken onderbreken > zoon gaan helpen met demonteren van een keuken.

Respect, Fab. Ik volg je draad anoniem al een tijd. Schitterend wat je doet. Succes met de verdere vorderingen!

Cheers, Sharkey

Nogmaals, schitterend!!! :respect2:

ik blijf kennis bewonderen, :respekt:

Hopelijk hebben jullie niet teveel honger (nog +3 jaar de tijd om de 944 af te werken) :coolness: :coolness: :coolness:

15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 294)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.