Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 928 › Restauratie 928S 4.7L 1983
- Dit onderwerp bevat 294 reacties, 45 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 1 maand geleden door
zuff-65.
-
MakerDiscussie
-
9 mei 2017 om 14:59
Zondag een 928S van 83 aangekocht, wel wat werk aan (hoofdzakelijk spuiten en herbekleden of restaureren van zetels).
Moet mogelijk zijn om hem binnen de 3 maand rijdend te krijgen (itt de 944) -
MakerDiscussie
-
Fotokes van voor en na het droogijstralen.
Voor
Na
Motor nog wat ontmanteld en motorblok ontvet met Dasty.
Afspraak gemaakt met “Droogijsstralen” uit Nazareth om motorblok en motorruimte te stralen.
Had prijs gevraagd om deze installatie te huren maar mijn compressor levert te weinig L/min (min 1000L/min nodig).
Daarom beslist om het te laten uitvoeren door de firma zelf >> komen aan huis met de installatie.
Prijs per uur (alles inbegrepen/ 2personen/droogijs/compressor/…) : 230€
Ik ga proberen de motor uit het chassis te halen om hem volledig te laten reinigen. (staat dus nog niet vast)Nog wat gedemonteerd en gereinigd. Ventilator, steun en viscokoppeling terug gemonteerd.
1 v-riem verkeerd besteld >> Airco ipv Luchtpomp.4 injectoren efkes opgepoetst (4 rechts), de 4 linkse nog niet gereinigd
Alle 8 gereinigd in de ultrasoonreiniger en wat opgepoetst.
Bestellingske geplaatst bij RP
Riemen vervangen van waterpomp, oliepomp en alternator
Ventilator gedemonteerd en gedeeltelijk gezandstraald.
Steun voor ventilator en viscokoppeling gezandstraald
Merci, heb een lijst onderdelen doorgegeven maar ze hebben niets voor mij. Heb dezelfde lijst ook doorgegeven aan v-zweeden en zij hebben bijna alles.
[quote=”peter993″ post=251942]@ THeFab: als jij tweedehands onderdelen nodig hebt, waar haal jij die dan?[/quote]
Hulst, bij Serge in Hulst, op een boogscheut van Wim (CCR). Wel opletten dat je de onderdelen goed controleert voor je de centjes afgeeft. Geeft geen garantie.
http://www.exclusive-classics.nl/Dacht dat Fabian dit al eens vernoemd heeft:
http://www.nieulandtrecycling.be/
:happy: :sleep:@ THeFab: als jij tweedehands onderdelen nodig hebt, waar haal jij die dan?
[quote=”patrickvb” post=251754]En ondertussen, een tiental meter daar vandaan, pinkt een 944 een traantje weg.
“Wat heeft die zuipschuit meer dan ik? Mijn velletje moet ook verzorgd worden! Wat heb ik verkeerd gedaan? Je was nog zo verliefd op mijn Pasha zeteltjes….”Maar enkele lezers volgen het gebeuren met bijzondere aandacht en voelen aan de positie van hun eksteroog dat een dinerke in de lucht hangt.
(Inside joke)
:music: :first: :happydance:[/quote]Inderdaad Patrick we houden dit draadje met argus ogen in de gaten en ook ik zal eens passeren met een pintje voor Fabian al is het om hem rustig te houden zodat de werken niet te snel vlotten ( en zeker niet aan de 944 ) 😈 :sleep: maar alle respect voor je werk en inzet Fabian ! :respect2:
Again thx, als ik nog eens passeer in de buurt steek ik een fleske binnen.
[quote=”TheFab” post=251749]@Wim > voorkeurmerk zinkprimer, speciale kop voor spuitmond?[/quote]
Wij werken met Spies Hecker, en spuitmond hetzelfde als epoxy spuiten.
😀 😀 😀
De 944 zit nog altijd op planning.@ to whom it may concern >> “Euh… 3 jaar en 50 weken…” gepost op 20 sept 2016.
Dus ongeveer nog een 3 jaar en 15 weken.En ondertussen, een tiental meter daar vandaan, pinkt een 944 een traantje weg.
“Wat heeft die zuipschuit meer dan ik? Mijn velletje moet ook verzorgd worden! Wat heb ik verkeerd gedaan? Je was nog zo verliefd op mijn Pasha zeteltjes….”Maar enkele lezers volgen het gebeuren met bijzondere aandacht en voelen aan de positie van hun eksteroog dat een dinerke in de lucht hangt.
(Inside joke)
:music: :first: :happydance:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.