Restauratie 928S 4.7L 1983

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Restauratie 928S 4.7L 1983

  • Maker
    Discussie
  • Zondag een 928S van 83 aangekocht, wel wat werk aan (hoofdzakelijk spuiten en herbekleden of restaureren van zetels).
    Moet mogelijk zijn om hem binnen de 3 maand rijdend te krijgen (itt de 944)

15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 294)
    • @Wim > voorkeurmerk zinkprimer, speciale kop voor spuitmond?

      23-05-201720-01-44.jpg

      23-05-201720-02-09.jpg

      23-05-201720-02-34.jpg

      Wim

        [quote=”TheFab” post=251690]op de aluminium onderdelen mag direct de grondlaag of epoxy?
        metalen onderdelen >> zinkprimer?[/quote]

        Op alles gelijk de zinkprimer zetten.
        Daarna hoeft de carrossier niks meer blank te maken want daar kun je over plamuren zonder dat je deze weer moet verwijderen. 💡
        Althans die wij gebruiken.

        Als dat gebeurd is kun je daarna de andere grondlagen/spuitplamuur zetten.

          proficiat met je nieuwe aanwinst :up: , wel nog een klein beetje werk aan :think: :coolness:

            @Wim : op de aluminium onderdelen mag direct de grondlaag of epoxy?
            metalen onderdelen >> zinkprimer?
            Alvast bedankt voor de reply’s

            Wim

              Daarom schreef ik P120. 😉

                Wim ik lees dat Fab tot 400 gaat schuren.
                Word de aluminium dan niet te glad met slechte hechting lak tot gevolg?

                  Een Ford Taunus begot 😯

                  Wordt dat nu ook al gerestaureerd ? Wist niet dat die überhaupt iets waard waren :think:

                  Pas op, goed nieuws hè ! Is toch een icoon van zijn tijd . Goed dat er exemplaren van bewaard blijven in uitmuntende staat :applaus:

                  Wim

                    Als je de lak gelijkmatig warm maakt gaat het er perfect af.
                    Zorg wel dat je niet te warm stookt voor metaal vervorming, gebeurt dit toch, dat rustig laten afkoelen en metaal zal terug op spanning komen.

                    Zo ziet het eruit als je het met beleid doet, en is zwakste deel het dak.

                    En zo staat hij dan na schuren met 120, klaar voor de zink epoxy.

                      @Wim >> thx for the info >> gaan dit morgen eens proberen.

                      Wim

                        Föhn en laksteker. 💡

                        Minder werk en geen rotzooi van de afbijt, en minder kosten schuurpapier,
                        Pas op het eind even na schuren met P120 en klaar.

                          Linkerflank proberen blank zetten.
                          3 x verfafbijt >> minimaal effect.
                          Dan maar beginnen schuren 180 – 240 – 320 – 400
                          Resultaat van 3 u schuren tot op het aluminium. Hier gaat wat tijd inkruipen.
                          Denk dat ik het merendeel van de verf ga zandstralen met fijne korrel (tot op de grondlaag)

                          20-05-201720-29-35.jpg

                          20-05-201720-30-20.jpg

                          Wim

                            Denk eerder Magenta.

                              zou kunnen, maar Magenta is ook nog een mogelijkheid. heb je de optiesticker niet meer op de afdekplaat van de batterijbak ?

                                Vraagje aan de niet kleurenblinden : het kleur van het interieur is dit “burgundy red”?

                                  @ TheFab: dat lijkt op foto zo, maar in realiteit is het een ramp!

                                15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 294)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.