Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 928 › Restauratie 928S 4.7L 1983
- Dit onderwerp bevat 294 reacties, 45 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 1 maand geleden door
zuff-65.
-
MakerDiscussie
-
9 mei 2017 om 14:59
Zondag een 928S van 83 aangekocht, wel wat werk aan (hoofdzakelijk spuiten en herbekleden of restaureren van zetels).
Moet mogelijk zijn om hem binnen de 3 maand rijdend te krijgen (itt de 944) -
MakerDiscussie
-
Veel puzzelplezier. Ik zou me daar geen man over zien!
Was het de norm ook al in die tijd op een 928, een automaat?
@Peter993 >> die van u ziet er qua lakwerk stukken beter uit.
Straks het gras afrijden (madam content) en daarna alle stukken sorteren om de rest van de motor terug aan te sluiten.
Heb gisteren nog nieuwe distributeur, rotor distributeur en alle resterende riemen besteld. Airco zal waarschijnlijk niet terug geplaatst worden.
Ziet er inderdaad een stevige kluif uit. Alvast super dat er weer één gered gaat worden. :respect2:
daar is nog een paar uurtjes werk aan. hopelijk hebben de dit jaar een indian summer zodat je er nog een tijd van kan genieten :driver:
naast Igor krijgen we er een idd een 2de 928forumspecialist erbij :up:Aardige kluif Fabian, hou ons op de hoogte, binnenkort handig als we een specialist nodig hebben die het allemaal al gezien en gedaan heeft :happydance:
Rijden misschien volgende week al. Maar nog niet in het verkeer.
Daarna voorbereiding spuitwerk.
Target >> tegen eind augustus op O-platen.
En aan diegenen die er terug al een etentje willen tegenover stellen >> NO WAY!!!Reeds uitgevoerde werken door de vorige eigenaar.
– nieuwe rempompen, remblokken
– verschillende pakkingen vervangen
– nieuwe benzinepomp + filter
– nieuwe onstekingsspoel
– nieuwe luchtfilter
– nieuwe radiator en oliekoelers
– …Vandaag rond 16u is de 928S aangekomen bij zijn nieuw baasje.
Interieur gestofzuigd, bijgeleverd bouwpakket (onderdelen) naar de garage verplaats en de sierlijsten deels verwijderd.
Deze waren vastgeplakt met zwarte siliconen. Op sommige plaatsen kwam de verf los bij het verwijderen.
De 928 is in zijn verleden al een 2de keer in de verf gezet (niet professioneel uitgevoerd).
De linker en rechterflank zijn denk ik met een bus overspoten in een niet originele kleur en vertoont barsten.
Morgen een buitenhoes halen zodat hij voorlopig min of meer in het droge staat. Deze week nog beginnen met de carport.Fotokes >>
Open alvast maar een restauratie-topic. gaan we volgen :up:
@deepee & DST
Ik blijf erbij.
De “gewone” (dus niet zeldzame) 924 en 944 welke in orde staan, zijn imo zeldzaam en die zijn misschien goedkoop.
De meeste echter moet je het onderstel (na 30 jaar zeker en vast) nog aanpakken en die in orde zetten is daarom te duur of iets voor de langere termijn of … gewoon voor het plezier ermee te rijden!
:happy: :driver:Proficiat. Ik dacht eerst dat je de jouwe al opgepoetst had. 😀 Het geeft een goed gedacht wat een beetje liefde kan (zal) doen. :up:
@ DST >> spoilerke is er bij en blijft zwart. Achterklep zal vervangen worden, voorlopig de enige plaats waar ik roest gevonden heb.
@ Gert >> De 944 is een projectje van lange duur, zal zeker dit jaar nog aan gewerkt worden (volledig lakvrij zetten, reparaties aan koetswerk, epoxyprimer erop, motor terug beginnen samenstellen)
Eerste werk aan de 928 > motor terug aansluiten, dichtingen versnellingsbak vervangen, alle oliën vervangen. En hopen dat hij start.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.