Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 928 › Restauratie 928S 4.7L 1983
- Dit onderwerp bevat 294 reacties, 45 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 1 maand geleden door
zuff-65.
-
MakerDiscussie
-
9 mei 2017 om 14:59
Zondag een 928S van 83 aangekocht, wel wat werk aan (hoofdzakelijk spuiten en herbekleden of restaureren van zetels).
Moet mogelijk zijn om hem binnen de 3 maand rijdend te krijgen (itt de 944) -
MakerDiscussie
-
Regelhuis ontmanteld en gereinigd.
Thermostaat + afdichtingsring en aangevreten buis worden vervangenHoi,
Bedankt,
Misschien eens telefoon uit wisselen,maar weet niet hoe je het hier moet doen ,zonder dat jan en alle man het ziet.Groeten Mike.
Hoi,
Als het eens past,eens zaterdag of zo.
Alvast bedankt voor de mooie foto’s.
Ik volg op de voet .Groeten Mike.
Hoi,
Mooi werk,zou het wel eens willen zien,weet niet of je van Oost-Vlaanderen bent.
En ja bestel ook regel matig bij Auto Doc,weet dat zelf mijn garagist soms niet aan die prijzen kan.wel jammer vind ik soms voor de zelfstandigen,weet het zelf wat je op internet vind,Groeten Mike.
Gisteren nog wat bezig geweest met het behandelen en spuiten van de remklauwen achteraan en de correcte bouten en moeren gezocht voor de scharnierende arm van de achterophanging.
Bij het passiveren van de onderdelen zijn er waarschijnlijk wat onderdelen vermist geraakt, waaronder onderdelen die niet meer nieuw te verkrijgen zijn.
Ook belangrijk !!! Prijzen bij Autodoc zijn véééééél goedkoper dan bij Rosepassion (soms identiek zelfde onderdeel en zelfde fabrikant)
Voorbeeld :
1. Flexibele remleiding (ATE)(2nodig, waren nog goed maar toch maar nieuwe besteld) RP : 66,22€ – AD : 26,33€
2. Wiellager achteras (2 nodig) : RP : 67,20€ – AD : 30,83€ (besteld bij AD, metalen afdichtringen van de lagers waren beschadigd)
3. Pakkingsset remklauw achteraan (ATE)(2 nodig) : RP : 40,83€ – AD : 12,73€Ontbrekende onderdelen : excentrische onderlegring (niet meer leverbaar), zal eens bij de Serge in Hulst moeten aankloppen.
[quote=”911cabriog50″ post=274115]
als je ziet dat de meesten toch niet al te duur verkocht worden vermoed ik dat er wel nog redelijk wat geld zal moeten ingestoken worden of zie ik dat verkeerd, een 928S4 schommelt meestal zo tussen de 20 à 25.000, lijkt me correct voor zo een supercar maar vaak hebben die al 300.000 of meer gelopen en als die hun onderhoud altijd achter den hoek gedaan is en er buiten olie en filters nooit grote zaken zijn vervangen zou zo een aankoop wellicht is ferm kunnen tegenvallen, denk niet dat er een te koop staat die ooit zo onder handen genomen is zoals de jouwe dus dat schrikt me af.[/quote]effe off-topic
Op mobile.de staan er 82 S4 wagens te koop, slechts 1 heeft meer dan 300.000 km.
Wanneer je écht een 928 wilt zal je er moeten achter zoeken en de pro’s & con’s van elke wagen overwegen.
Ik denk dat je voor 25k€ al iets deftigs kan hebben.
Hou nog de helft achter de hand voor werkzaamheden hier en daar en je zal al ver geraken.Ik zal The Fab zijn prachtig draadje niet verder bezoedelen dan dit.
Hoi,
Val niet veel over te zeggen top,en blijf maar posten .Groeten Mike.
Respect man :hail:
ik zou de werkuren die je er al ingestoken hebt en nog zal steken niet graag afrekenen.
ben ook zelf een liefhebber van een 928 maar als ik zie wat je al allemaal gedaan hebt om die terug in nieuwstaat te zetten durf ik daar niet aan beginnen want kan er zelf niks van en als je dat allemaal moet laten doen is het onbetaalbaar.als je ziet dat de meesten toch niet al te duur verkocht worden vermoed ik dat er wel nog redelijk wat geld zal moeten ingestoken worden of zie ik dat verkeerd, een 928S4 schommelt meestal zo tussen de 20 à 25.000, lijkt me correct voor zo een supercar maar vaak hebben die al 300.000 of meer gelopen en als die hun onderhoud altijd achter den hoek gedaan is en er buiten olie en filters nooit grote zaken zijn vervangen zou zo een aankoop wellicht is ferm kunnen tegenvallen, denk niet dat er een te koop staat die ooit zo onder handen genomen is zoals de jouwe dus dat schrikt me af.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.