Restauratie 928S 4.7L 1983

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Restauratie 928S 4.7L 1983

  • Maker
    Discussie
  • Zondag een 928S van 83 aangekocht, wel wat werk aan (hoofdzakelijk spuiten en herbekleden of restaureren van zetels).
    Moet mogelijk zijn om hem binnen de 3 maand rijdend te krijgen (itt de 944)

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 294)
    • Zinc in oil and its effects on older engines
      KLIK

        :up:

        123

          https://www.kroon-oil.com/nl/verkooppunten/

          kroon zal wel ok zijn denk ik, er zijn veel goedkopere alternatieven en er zijn ongetwijfeld ook duurdere.
          maar Kroon is een kwaliteit niche merk zoals Swepco..

          Kun je uren over palaveren, er zijn er die zweren bij Swepco, er zijn er die kroon pakken, dan zijn er die enkel dit pakken enzovoorts .

          ATF is ATF als je verse seals op je bak hebt gestoken gaat dat wel goed zijn denk ik.

          idem voor je homokineten en wiellagers.
          Gewoon zorgen dat ze goed proper zijn dat er geen zand in zit, en dan goed int vet inpakken en monteren..

          gelijk welk nieuw modern vet van het juiste soort zal al beter zijn dan het oud vuil vet dat er al jaren op zat.

          En ook een gelukkig Nieuwjaar hé !

            Kan iemand me wat advies geven over de te gebruiken oliën en vetten?
            Ga deze bestellen voor de wiellagers, homokineten en stuurinrichting

            Weet er iemand een leverancier in België?

            Bij deze wens ik jullie ook een gezond en voorspoedig 2019 !!!

            123

                super mooi gedaan Fab , doe zo verder

                XXX

                  Ferm gedaan Fab :respect2:
                  De wielkasten, doet Porsche daar origineel niet een lichte nevel van de buitenkleur over?
                  Ik ben niet zeker hé, maar als je zo ver gaat in het restaureren is dat misschien de moeite om na te gaan of om van de kenners hier bevestigd te krijgen.
                  Laten komen deze gedocumenteerde updates :up:

                    Het wordt een nieuwe!

                      Fab,

                      Ongelofelijk veel respect voor je werk.
                      Hoop je wagen te kunnen zien eens hij klaar is.
                      Dit draadje begint op een echte encyclopedie te lijken.
                      Succes nog!

                      Cheers Sharkey.

                        Motorruimte en wielkasten vooraan roestvrij gemaakt. 3 lagen zinkspray 2 grondlagen primer en voorlopig 2 lagen lak (spuitbus) in originele kleur.
                        Had 3 bussen besteld in originele lak, denk dat ik er nog 2 nodig heb om de motorruimte af te werken. Daarna 2 lagen hoogglans transparante lak.
                        Wielkasten > ontroeste delen 3 lagen zinkspray en 2 grondlagen primer, daarna volledige beurt met steenslag (3 lagen).
                        Weet nog niet of ik de wielkasten ook in kleur van de wagen ga zetten, denk eerder aan enkele ransparante laklagen om het vuil minder kans te geven om aan te hechten.

                            @Bompa >> i’ll keep in mind !!!!
                            Spuitbussen gebruik ik inderdaad voor het spuiten van onderdelen dewelke niet zichtbaar zijn. (bv achterkant schelpen lichtmechaniek)

                              Sluit mij volledig aan bij den Bompa :popcorn:

                                :up: @ Fab , goeie raad van een oude vos . die spuitbussen zijn goed om iets bij te werken op plaatsen die niet zichtbaar zijn ook bestel je dit op nr je hebt altijd een kleurverschil en de verf uit die busjes is veel te dun .
                                Voor uw project zou ik de verf laten maken dat kan al van 0.25 l 0.50 l of 1 l plus de nodige verdunner en verharder aankopen .
                                Ben niet zeker maar dacht dat ik u eens een pistool met boven beker 200 cl heb meegegeven om kleine onderdelen te spuiten .
                                Zo niet koop dan een pistool met boven beker best een spotrepair pistool zijn er van 125 – 200 – 250 cl meng je verf zelf , het resultaat zal dan ook stukken beter zijn en op termijn veel goedkoper . Nadien kan je er blanke lak overheen spuiten .het loont de moeite want je hebt genoeg losse onderdelen om te spuiten .
                                Vergeet niet tussen je luchtleiding filter voor vocht en olie te zetten om visogen te vermijden.
                                http://www.metalced.be in Kontich kan ik je aanraden en doe ze aan de verfafdeling de groeten van den Bompa is 20 % korting :happydance:

                                  Voila, 3 spuitbussen besteld.

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 294)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.