Restauratie 928S 4.7L 1983

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Restauratie 928S 4.7L 1983

• Maker
    Discussie
  • Zondag een 928S van 83 aangekocht, wel wat werk aan (hoofdzakelijk spuiten en herbekleden of restaureren van zetels).
    Moet mogelijk zijn om hem binnen de 3 maand rijdend te krijgen (itt de 944)

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 294)
  • XXX

Daar heb ik ook al bij besteld.
      Geen problemen en goede lakstift ontvangen :up:

0

Ik heb hier al besteld : http://123autolakken.nl
        Je kan in spuitbus en met stift bestellen. Was voor mijn 944 van 1985

0

Iemand ervaring met Porsche lak in spuitbus en waar die te bestellen?

0

Koplampmechanisme gestraald en gelakt (grijze lak is grondlaag, dient nog in Hellblau Metallic aka. Light Blue Metallic #30T gespoten te worden). Nieuwe onderlegringen geplaatst en nieuwe elastische pennen nog te plaatsen wanneer het “swivel frame” gespoten is.
            Voor :

Na :

Onderdelen zijn nog niet op de correcte manier geassembleerd (voor de aandachtigen)

0

Nieuw vs oud (vorige prutser had een verkeerde balg gemonteerd)

0

Was niet droog.

0

Ik dacht het wel dat je hieraan gedacht ging hebben 😉 maar vroeg het maar voor de zekerheid.
                  Maar je bent zoals gewoonlijk goed op de hoogte dus Geen nut dus om de 3-delige functie van de olie uit te leggen. Was jou spanner helemaal droog bij demontage?
                  Ik heb er al 2 (van de 2) zo gedemonteerd dus je moet niet vragen hoeveel er zo misschien rondrijden.

0

Inderdaad, bimetalen (35) ontdaan van de oude en verdroogde transmissieolie (bij het nieuwe model moet je motorolie gebruiken), alles volledig opgekuist. Nu nog wachten op de onderdelen van RP.

0

Je bent er echt wel je werk van aan het maken! :first:

Ik veronderstel dan ook dat je de riemspanner volledig onderhanden hebt genomen?
                      (behuizing binnenin en rondellen gekuist + opgevuld met juiste olie)

0

Bericht aan mod: gelieve de titel te wijzigen in “928 – the Gold Project” :up:

0

😀 😀 😀

0

Nieuwe garage in Vlekkem CCRBTF.:up: 😀

0

Nog wat onderdelen gereinigd en behandeld
                              Oliecarter :

Time belt tensioner : nog 3 onderdelen te vervangen

Luchtpomp :

Deel stuurstang :

0

Ter voorbereiding van het terug assembleren van de motor :

Oliecarter verwijderd, zal deze namiddag gereinigd worden om de oude vieze en aangebakken olie te verwijderen.

0

Thx Dries, alle bouten worden volgens de manual op het juiste moment aangespannen.

0
                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 294)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.