Restauratie 928S 4.7L 1983

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Restauratie 928S 4.7L 1983

  • Maker
    Discussie
  • Zondag een 928S van 83 aangekocht, wel wat werk aan (hoofdzakelijk spuiten en herbekleden of restaureren van zetels).
    Moet mogelijk zijn om hem binnen de 3 maand rijdend te krijgen (itt de 944)

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 294)
  • XXX

      Daar heb ik ook al bij besteld.
      Geen problemen en goede lakstift ontvangen :up:

      0

        Ik heb hier al besteld : http://123autolakken.nl
        Je kan in spuitbus en met stift bestellen. Was voor mijn 944 van 1985

        0

          Iemand ervaring met Porsche lak in spuitbus en waar die te bestellen?

          0

            Koplampmechanisme gestraald en gelakt (grijze lak is grondlaag, dient nog in Hellblau Metallic aka. Light Blue Metallic #30T gespoten te worden). Nieuwe onderlegringen geplaatst en nieuwe elastische pennen nog te plaatsen wanneer het “swivel frame” gespoten is.
            Voor :

            Na :

            Onderdelen zijn nog niet op de correcte manier geassembleerd (voor de aandachtigen)

            0

              Nieuw vs oud (vorige prutser had een verkeerde balg gemonteerd)

              0

                Was niet droog.

                0

                  Ik dacht het wel dat je hieraan gedacht ging hebben 😉 maar vroeg het maar voor de zekerheid.
                  Maar je bent zoals gewoonlijk goed op de hoogte dus Geen nut dus om de 3-delige functie van de olie uit te leggen. Was jou spanner helemaal droog bij demontage?
                  Ik heb er al 2 (van de 2) zo gedemonteerd dus je moet niet vragen hoeveel er zo misschien rondrijden.

                  0

                    Inderdaad, bimetalen (35) ontdaan van de oude en verdroogde transmissieolie (bij het nieuwe model moet je motorolie gebruiken), alles volledig opgekuist. Nu nog wachten op de onderdelen van RP.

                    0

                      Je bent er echt wel je werk van aan het maken! :first:

                      Ik veronderstel dan ook dat je de riemspanner volledig onderhanden hebt genomen?
                      (behuizing binnenin en rondellen gekuist + opgevuld met juiste olie)

                      0

                        Bericht aan mod: gelieve de titel te wijzigen in “928 – the Gold Project” :up:

                        0

                          😀 😀 😀

                          0

                            Nieuwe garage in Vlekkem CCRBTF.:up: 😀

                            0

                              Nog wat onderdelen gereinigd en behandeld
                              Oliecarter :

                              Time belt tensioner : nog 3 onderdelen te vervangen

                              Luchtpomp :

                              Deel stuurstang :

                              0

                                Ter voorbereiding van het terug assembleren van de motor :

                                Oliecarter verwijderd, zal deze namiddag gereinigd worden om de oude vieze en aangebakken olie te verwijderen.

                                0

                                  Thx Dries, alle bouten worden volgens de manual op het juiste moment aangespannen.

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 294)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.