Restauratie 928S 4.7L 1983

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Restauratie 928S 4.7L 1983

  • Maker
    Discussie
  • Zondag een 928S van 83 aangekocht, wel wat werk aan (hoofdzakelijk spuiten en herbekleden of restaureren van zetels).
    Moet mogelijk zijn om hem binnen de 3 maand rijdend te krijgen (itt de 944)

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 294)
  • XXX

      Daar heb ik ook al bij besteld.
      Geen problemen en goede lakstift ontvangen :up:

        Ik heb hier al besteld : http://123autolakken.nl
        Je kan in spuitbus en met stift bestellen. Was voor mijn 944 van 1985

          Iemand ervaring met Porsche lak in spuitbus en waar die te bestellen?

            Koplampmechanisme gestraald en gelakt (grijze lak is grondlaag, dient nog in Hellblau Metallic aka. Light Blue Metallic #30T gespoten te worden). Nieuwe onderlegringen geplaatst en nieuwe elastische pennen nog te plaatsen wanneer het “swivel frame” gespoten is.
            Voor :

            Na :

            Onderdelen zijn nog niet op de correcte manier geassembleerd (voor de aandachtigen)

              Nieuw vs oud (vorige prutser had een verkeerde balg gemonteerd)

                Was niet droog.

                  Ik dacht het wel dat je hieraan gedacht ging hebben 😉 maar vroeg het maar voor de zekerheid.
                  Maar je bent zoals gewoonlijk goed op de hoogte dus Geen nut dus om de 3-delige functie van de olie uit te leggen. Was jou spanner helemaal droog bij demontage?
                  Ik heb er al 2 (van de 2) zo gedemonteerd dus je moet niet vragen hoeveel er zo misschien rondrijden.

                    Inderdaad, bimetalen (35) ontdaan van de oude en verdroogde transmissieolie (bij het nieuwe model moet je motorolie gebruiken), alles volledig opgekuist. Nu nog wachten op de onderdelen van RP.

                      Je bent er echt wel je werk van aan het maken! :first:

                      Ik veronderstel dan ook dat je de riemspanner volledig onderhanden hebt genomen?
                      (behuizing binnenin en rondellen gekuist + opgevuld met juiste olie)

                        Bericht aan mod: gelieve de titel te wijzigen in “928 – the Gold Project” :up:

                          😀 😀 😀

                            Nieuwe garage in Vlekkem CCRBTF.:up: 😀

                              Nog wat onderdelen gereinigd en behandeld
                              Oliecarter :

                              Time belt tensioner : nog 3 onderdelen te vervangen

                              Luchtpomp :

                              Deel stuurstang :

                                Ter voorbereiding van het terug assembleren van de motor :

                                Oliecarter verwijderd, zal deze namiddag gereinigd worden om de oude vieze en aangebakken olie te verwijderen.

                                  Thx Dries, alle bouten worden volgens de manual op het juiste moment aangespannen.

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 294)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.