Restauratie 928S 4.7L 1983

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Restauratie 928S 4.7L 1983

  • Maker
    Discussie
  • Zondag een 928S van 83 aangekocht, wel wat werk aan (hoofdzakelijk spuiten en herbekleden of restaureren van zetels).
    Moet mogelijk zijn om hem binnen de 3 maand rijdend te krijgen (itt de 944)

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 294)
    • Misschien nog een tip voor bij de hermontage van de motor, de bout van het scharnierpunt van de distributieriemspanner zeker niet te vast zetten. Dit is namelijk een bout van M8 maar met een grotere zeskant (17 of 19mm ipv 13mm) waardoor veel mensen de neiging hebben ze veel te vast te draaien wat de kans op afbreken tijdens het draaien van de motor verhoogt. Dus het juiste moment opzoeken en vastzetten met loctite is de boodschap.

        Op de werkvloer zeg ik altijd “proberen is half gewonnen”…:up:

          “Proberen” is een betere omschrijving. Time will tell !!!

            Inderdaad sterk bezig, ik bewonder diegene die dit allemaal kunnen…., chapeau zou ik zeggen….:up:

              Mijn bewondering stijgt zo mogelijk nog…

                Sterk bezig Fabian

                  Mooi mooi mooi. Volgende maand draait die motor!!

                    Ook bij Stichelmeyer te Ninove. Heel tevreden over het resultaat!
                    De cilinderkoppen waren reeds al eens gevlakt maar redelijk ruw. Stichelmeyer gebruikt pads met diamant > verschil in afwerking is duidelijk merkbaar.
                    Thx voor de tip.

                    Groeten Fabian

                      Blij dat ik je heb kunnen verder helpen met de set pakkingen 😉

                      Waar heb je de koppen nu laten vlakken?

                      Groeten Dries,

                        Cilinderkoppen terug van het vlakken.

                        Deze week ook nog een pakkingset van Victor Reinz bemachtigd (thx to Dries)

                          Nu de temperaturen het weer wat toelaten om buiten te werken heb ik de schade achter rechts aangepakt.
                          Puntlassen van rechter achterflank losgemaakt en het beschadigde deel verwijderd. Nu maar hopen dat ik nog aan een schadevrij vervangstuk geraak.
                          De centimeter dikke plamuurlaag lag er met een reden op. Na wat metingen tov de linkerflank duidelijke verschillen genoteerd. (spijtig genoeg geen foto’s genomen van de schade aan de achterzijde)
                          Met wat plaatslagwerk alles terug juist gekregen tot op de mm. (15 referentiepunten genomen tov linkerzijde)

                            Ok, dikke bedankt dan
                            Keep up the good work

                                Is dat straalzand dan ?

                                  Voor muren weet ik het niet, zal wel een zwaardere korrel zijn. (Straalketel ?)
                                  Ik gebruik voor de wagen Compactuna korrel 2.

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 294)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.