Restauratie 928S 4.7L 1983

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Restauratie 928S 4.7L 1983

  • Maker
    Discussie
  • Zondag een 928S van 83 aangekocht, wel wat werk aan (hoofdzakelijk spuiten en herbekleden of restaureren van zetels).
    Moet mogelijk zijn om hem binnen de 3 maand rijdend te krijgen (itt de 944)

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 294)
    • Mooi mooi

      Vraagje: welk straalmiddel gebruik je voor dit pistool ??
      Ik heb er mij juist ook eentje besteld om mijn muren te stralen, maar welke grid heb ik nodig- of gebruik jij ??

        Goe bezig Fabken.:up:

          Linker binnenkant en voorkant motorruimte zijn bijna klaar. 2 lagen zink spray en 2 lagen alu zink spray.
          Deze moeten nog gedeeltelijk bedekt worden met coating.
          Deze week nog een lading onderdelen laten geel verzinken, niet tevreden over het resultaat en een 2de keer laten verzinken.
          Zwaar ontgoocheld over het resultaat. Eerste batch was prachtig (zie vergelijkende foto’s), Verzinker (Duroc Wilrijk) weet niet wat de reden is voor dit slechte resultaat.
          Iemand een locatie en ervaringen met verzinken in de buurt van O-VL.

          Rechterkant is voor morgen

            Geweldig Fab , bewonder het geduld dat je kan opbrengen om alles stuk voor stuk te demonteren en te stralen .
            Hopelijk kan je kortelings aan het mooie werk beginnen ! lakken en monteren .
            Top goe bezig

              Probleem of niet? Volgens mij wel.

              1. Plunjer fuel distributor :
              Deze zit zonder enige O-ring of veer er los in. Ik kan me niet voorstellen dat deze enkel op de zwaartekracht werkt.

              Zonder O-ring gaat er toch benzine in het ventilatiecarter terecht komen?

              XXX

                Knap werk, ik blijf dit met véél interesse volgen.
                Top dat je meet veel foto’s documenteerd Fab

                    The Enterprise

                      En gereinigd

                        Thx Dries

                          Ik heb nog een volledig K-jetronic injectiesysteem liggen, Deze avond eens zien of alle filters er nog inzitten. Anders deze persoon eens contacteren: http://www.ferrari400parts.com/contact.php
                          Nog geen persoonlijke ervaring met hem maar wel al veel informatie over K-jetronic op zijn site gevonden en blijkbaar is hij ook gespecialiseerd in revisie van deze injectiesystemen. Op zijn site heeft hij ook een webshop met wisselstukken, revisiesets en degelijke.

                            Demontage “mass air flow meter-fuel distributor-air guide housing”

                            bij het demonteren van de benzineleidingen naar de injectoren opgemerkt dat er bij 2 connecties op de fuel distributor filtertjes ontbreken.

                            Zou dit apart te verkrijgen zijn?

                              Zoals Herman placht te zeggen in ‘Van vlees en bloed’, gij zijt nogal ne keirel zenne.

                                @Zuff-718 > linker voorflank en deur zijn met schuurmachine ontdaan van lak. Kwou eens proberen op een andere manier.

                                Vandaag hoofdzakelijk roest verwijderd in een deel van de motorruimte, laklagen verwijderd en coating gereinigd (gezandstraald).

                                Laagjes zinkprimer opgezet en op de plaatsen waar het roest ingevreten was > Putty spray (kan nadien opgeschuurd worden zodat het invreten niet meer zichtbaar zal zijn)

                                Ook nog wat roest ontdekt in de rechter achtervleugel.

                                  Fab je kan toch met een schuurmachine schuren tot op het blanke alu. Duurt wel wat langer maar wordt toch heel veel toegepast en het resultaat zal beter zijn voor de volgende verschillende laklagen ( primer en eindlak )

                                15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 294)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.