Restauratie 993

  • Maker
    Discussie

  • porschefabian
    Deelnemer

      Hallo allemaal, voor de mensen die ook op het Nederlandse forum zitten geen nieuwe, voor de andere een korte voorstelling.
      In het verleden gestart met een 944 , na een lange pauze in Porscheland weer terug opgepakt met een 928 S4… door goede omstandigheden deze vrij snel ingeruild op een 993 en dat was voor mij de start van het echt Porsche rijden. Een klein half jaar in deze gereden en een leuke deal kunnen maken met een 996 turbo in belgie….

      Helemaal blij in eerste instantie, die power onbeschrijfelijk de wegligging top , gewoon een topauto, maar voor mij toch te clinisch en te weinig gevoel, het moest voor mij toch iets luchtgekoeld zijn..
      Dus snel de turbo in de verkoop..

      Dus ben ik na de korte maar krachtige uitstap naar een 996 turbo weer terug op het luchtgekoelde honk.
      En maar meteen een project ervan gemaakt.. Zoals ik de 993 in mijn gedachte heb..
      Hieronder op de link een ppaar foto,s van de start van het project.
      De auto heeft wat plaatwerk schade maar voor mijn project perfect..
      De 993 gaat omgebouwd worden naar 2S look, ( twijfel over een turbo vleugel) Het 2s spijltje in de klep geeft zo een aparte look.
      (iemand een goed(koop) adres voor een 2S setje?)
      En de auto zal een andere kleur krijgen..voorbeeldje is ook bijgevoegd..

      Gaande weg zullen er nog wel dingen tevoorschijn gan komen.. maar wil met de opbouw meteen een nieuwe ophangingset eronder knallen
      schokbrekers veren fusee en stuurkogels enz enz..
      sportuitlaat….

      Voor de recentste foto’s kun je kijken op
      http://fabiansalbum.mijnalbum.nl


      De Schade die ik nu weer gerepareerd heb , heeft niks te maken met de schade waar ik de auto mee gekocht heb.
      helaas kwam tijdens demontage deze oude schade te voorschijn, welke gerepareerd was met een plamuur en een stucadoor.
      Nu dus gewoon origineel porsche stukken er nieuw ingelast, nu nog afwerken laatste dingen demonteren en dan kunnen de voorbak en wielkuipen in de kleur.

      Afgelopen week een gloednieuw H&R schroefset gewonnen voor een nette prijs via ebay,is dus onderweg.
      Nu nog zien dat ik een H&R stabilisatorset kan scoren…
      stuurstangen compleet en fuseekogels zijn besteld.
      Iemand een goed adres voor gevlochten remslangen??
      twijfel alleen nog om de hoofdremcilinder meteen te vernieuwen, subframe gaat er nu compleet onderuit en kun je er dus gemakkelijk bij,,

      Draagarmrubbers wat is het beste, origineel of misschien toch beter bv carnewall..???

    15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 192)
      • @ wim ik zie niks??

        Deze brug is lucht hydraulisch…

        WDW-lift voor alle info en filmpjes enz. kan 13 ton hebben..

        bestelen in NL bij vocor international

        Dragon tool is kinderspeelgoed he Wim :engeltje:

        Wim

          @Chineeske, brug is elektrisch en hydraulisch, en merk zal waarschijnlijk dragontools zijn, kosten ongeveer 1500 euro.


          @porschefabian
          , deze hef tafels zijn ideaal om de motor erin of eruit te halen, kun je precies alles rustig op zijn plaats leggen en zetten.
          Als je naar de foto kijkt zie je een bekend brugske, alleen al wat vuiler.

            Vraagje is dat een electrische brug ? en een bescheiden vraag wat kost die ongeveer ? En waar is die te verkrijgen AUB

            is wel gemakkelijk hé zulke brug wil je een beetje deftig kunnen werken.

            alvast nog veel werkgenot aan de *porsche

              Paar kleine updates, we gaan weer van start, nieuwe brug gearriveerd en geïnstalleerd, en meteen doorgegaan waar ik maandje of twee geleden gestopt ben toen mijn vorige brug kapot ging…. motor hing nog op 4 boutjes en de aandrijfassen moesten nog verwijderd worden….
              maar weer een mijlpaal de motor is eruit…Vraag me alleen af hoe dat zonder al teveel beschadigingen weer terug te krijgen later…



                ach als de achterschermen eraf zijn, kan ik er er goed bij en dus goed een nieuw stukje in lassen..

                  oeps, dat word een plaatje lassen vrees ik succes verder goe bezig hoor
                  :respekt:

                    Kon aan de voorkant niet gelijk verder door het wachten op onderdelen..
                    dus achter al maar wat begonnen..
                    Gellijk al een klusje te pakken, bekende plekken bij de 993 inmiddels.

                    Voorkant voorzien van nieuwe wiellagers en de naaf voor voorzien van een laagje zink net zoals de schijven zijn..

                    Pedalenmechanisme ligt uit elkaar en wordt voorzien van enkele nieuwe busjes om de speling weer weg te halen, nieuwe koppelingscilinder ligt klaar ,
                    frampje wat roest verwijderd en weer gespoten…
                    beide ventilatoren voor de voorkant inmiddels binnen en alle frames steuntjes en kaders liggen er nieuw bij..
                    alleen nog opbouwen..

                    rechts ophaning al losjes opgebouwd bij tijd alles goed en vast afmonteren..nieuwe veerpootlagers ( duur !!! 👿 ) HR schroefveerpoten
                    stabistokjes stuurarmen fuseekogels enz nieuw . Als dat straks niet meer strak rijdt… :mrgreen:

                      [quote=”Rocco” post=118690]knap werk Fabian, dit is een zeer volledige restauratie en als ik zie wat je allemaal doet kost dit al een hoop geld en heel veel werk :respekt:[/quote]

                      Dankje over de kosten vn 993 delen hoef ik jou niets meer uit te leggen denk ik :engeltje: . Alleen ik sla een beetje door met de onderdelen..

                      Ik ga er voor om carrosserie compleet te doen met waar mogelijk slijtage dingen nieuw,
                      alles technisch uitgezonderd de motor, vernieuw of reviseer ik… echt alles wat aan slijtage onderhevig is..
                      interieur wil ik dan nog wel een nieuwe tapijtsset in plakken..

                      MAAAR bij mij was het een bewuste keuze voor project te doen,en er was een behoorlijk budget,( slinkt heel snel nu :puke: ) bij jou is noodgedwongen geboren.. 😳

                        Ondertussen zitten we hier met een paar heel ervaren 993-specialisten .
                        Jullie zijn op de HEEEl goede weg . :respect2:

                          I love it, zeer mooi werk en ook afgewerkt…
                          Ben benieuwd naar meer!
                          Eentje om te blijven volgen zou ik zeggen :popcorn:

                            knap werk Fabian, dit is een zeer volledige restauratie en als ik zie wat je allemaal doet kost dit al een hoop geld en heel veel werk :respekt:

                              De werken schieten stilaan op. 😀 Knap werk! En je hebt gelijk hoor:

                              Bewust gekozen om draagarmen en subframes enz niet te stralen en/of coaten, omwille van slechte ervaringen uit het verleden, en toch ook een tikje de kosten in de hand houden…

                              Wat goed is, hoeft niet hersteld of beter gemaakt te worden. Het is gewoon goed. 😉

                                Vandaag de subframes verder afgemonteerd, nieuwe stuurarmen met dempers/kogels enz. diverse beugels enz en de nieuwe H&R stabistang eronder.
                                de grabbeldoos met nieuwe rubbbertjes en beugeltjes voor de voorophanging begint wat leger te geraken…. 😥

                                alles na montage in de glasheldere tectyl gespoten en hopen dat we de roestduivel wat weg kunnen houden…
                                Ik ben nog wel op zoek naar het bruine spul wat porsche eronder spuit( of vergelijkbaar) om weer die zelfde look en bescherming te krijgen

                                Bewust gekozen om draagarmen en subframes enz niet te stralen en/of coaten, omwille van slechte ervaringen uit het verleden, en toch ook een tikje de kosten in de hand houden… daarbij in het verleden al eens eerder een auto opgebouwd met gepoten subframes, draagarmen enz uiteindelijk durf je niet met zo een auto te rijden, want het is dan zonde…dat wil ik nu dus voorkomen… door op tijd een grens te trekken…

                                  Huidige stand van zaken voorin alles weer op zijn plaats.
                                  Airco/kachelhuis weer schoon binnen en buiten en nieuwe verdamper erin gemonteerd.
                                  ruitenwissermechanisme uit elkaar gehad en alles lekker gesmeerd.

                                  Gereviseerd stuurhuis weer op zijn plaats

                                  Nieuwe hoofdremcilinder, ook nieuwe rvs remslangen en leidingen.

                                  Blauw tot in de uiterste hoeken, kabels weer op de juiste manier terug vast

                                  Nu subframes en de ophaning nog weer monteren met nieuwe rubbers enz..

                                  Heb maar een paar fototjes hier staan, de rest op mijnalbum link…

                                    Inmiddels lekker aan het opbouwen, foto;s volgen nog..

                                  15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 192)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.