- Dit onderwerp bevat 192 reacties, 51 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 1 maand geleden door .
-
Discussie
-
4 juni 2012 om 21:27
Hallo allemaal, voor de mensen die ook op het Nederlandse forum zitten geen nieuwe, voor de andere een korte voorstelling.
In het verleden gestart met een 944 , na een lange pauze in Porscheland weer terug opgepakt met een 928 S4… door goede omstandigheden deze vrij snel ingeruild op een 993 en dat was voor mij de start van het echt Porsche rijden. Een klein half jaar in deze gereden en een leuke deal kunnen maken met een 996 turbo in belgie….Helemaal blij in eerste instantie, die power onbeschrijfelijk de wegligging top , gewoon een topauto, maar voor mij toch te clinisch en te weinig gevoel, het moest voor mij toch iets luchtgekoeld zijn..
Dus snel de turbo in de verkoop..Dus ben ik na de korte maar krachtige uitstap naar een 996 turbo weer terug op het luchtgekoelde honk.
En maar meteen een project ervan gemaakt.. Zoals ik de 993 in mijn gedachte heb..
Hieronder op de link een ppaar foto,s van de start van het project.
De auto heeft wat plaatwerk schade maar voor mijn project perfect..
De 993 gaat omgebouwd worden naar 2S look, ( twijfel over een turbo vleugel) Het 2s spijltje in de klep geeft zo een aparte look.
(iemand een goed(koop) adres voor een 2S setje?)
En de auto zal een andere kleur krijgen..voorbeeldje is ook bijgevoegd..Gaande weg zullen er nog wel dingen tevoorschijn gan komen.. maar wil met de opbouw meteen een nieuwe ophangingset eronder knallen
schokbrekers veren fusee en stuurkogels enz enz..
sportuitlaat….Voor de recentste foto’s kun je kijken op
http://fabiansalbum.mijnalbum.nl
De Schade die ik nu weer gerepareerd heb , heeft niks te maken met de schade waar ik de auto mee gekocht heb.
helaas kwam tijdens demontage deze oude schade te voorschijn, welke gerepareerd was met een plamuur en een stucadoor.
Nu dus gewoon origineel porsche stukken er nieuw ingelast, nu nog afwerken laatste dingen demonteren en dan kunnen de voorbak en wielkuipen in de kleur.Afgelopen week een gloednieuw H&R schroefset gewonnen voor een nette prijs via ebay,is dus onderweg.
Nu nog zien dat ik een H&R stabilisatorset kan scoren…
stuurstangen compleet en fuseekogels zijn besteld.
Iemand een goed adres voor gevlochten remslangen??
twijfel alleen nog om de hoofdremcilinder meteen te vernieuwen, subframe gaat er nu compleet onderuit en kun je er dus gemakkelijk bij,,Draagarmrubbers wat is het beste, origineel of misschien toch beter bv carnewall..???
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.