Restauratie 993

• Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal, voor de mensen die ook op het Nederlandse forum zitten geen nieuwe, voor de andere een korte voorstelling.
    In het verleden gestart met een 944 , na een lange pauze in Porscheland weer terug opgepakt met een 928 S4… door goede omstandigheden deze vrij snel ingeruild op een 993 en dat was voor mij de start van het echt Porsche rijden. Een klein half jaar in deze gereden en een leuke deal kunnen maken met een 996 turbo in belgie….

Helemaal blij in eerste instantie, die power onbeschrijfelijk de wegligging top , gewoon een topauto, maar voor mij toch te clinisch en te weinig gevoel, het moest voor mij toch iets luchtgekoeld zijn..
    Dus snel de turbo in de verkoop..

Dus ben ik na de korte maar krachtige uitstap naar een 996 turbo weer terug op het luchtgekoelde honk.
    En maar meteen een project ervan gemaakt.. Zoals ik de 993 in mijn gedachte heb..
    Hieronder op de link een ppaar foto,s van de start van het project.
    De auto heeft wat plaatwerk schade maar voor mijn project perfect..
    De 993 gaat omgebouwd worden naar 2S look, ( twijfel over een turbo vleugel) Het 2s spijltje in de klep geeft zo een aparte look.
    (iemand een goed(koop) adres voor een 2S setje?)
    En de auto zal een andere kleur krijgen..voorbeeldje is ook bijgevoegd..

Gaande weg zullen er nog wel dingen tevoorschijn gan komen.. maar wil met de opbouw meteen een nieuwe ophangingset eronder knallen
    schokbrekers veren fusee en stuurkogels enz enz..
    sportuitlaat….

Voor de recentste foto’s kun je kijken op
    http://fabiansalbum.mijnalbum.nl

De Schade die ik nu weer gerepareerd heb , heeft niks te maken met de schade waar ik de auto mee gekocht heb.
    helaas kwam tijdens demontage deze oude schade te voorschijn, welke gerepareerd was met een plamuur en een stucadoor.
    Nu dus gewoon origineel porsche stukken er nieuw ingelast, nu nog afwerken laatste dingen demonteren en dan kunnen de voorbak en wielkuipen in de kleur.

Afgelopen week een gloednieuw H&R schroefset gewonnen voor een nette prijs via ebay,is dus onderweg.
    Nu nog zien dat ik een H&R stabilisatorset kan scoren…
    stuurstangen compleet en fuseekogels zijn besteld.
    Iemand een goed adres voor gevlochten remslangen??
    twijfel alleen nog om de hoofdremcilinder meteen te vernieuwen, subframe gaat er nu compleet onderuit en kun je er dus gemakkelijk bij,,

Draagarmrubbers wat is het beste, origineel of misschien toch beter bv carnewall..???

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 192)
    • was idd nodig zo te zien :wtf:

Mijn favoriete threads: Restauraties!!! :first:
        Chance dat je die houder effe verwijderd hebt zo te zien op de foto’s 😯 😕

Afgelopen periode erg druk met mijn werk geweest… dus niet veel in de garage gestaan.
          Wel weer meer onderdelen en materialen ingekocht… daarom een leuk lijstje met gebruikte onderdelen te koop staan, zie daarvoor de te koop aangeboden afdeling.. alles mag weg voor een leuk bod..

NU weer terug naar wat wel gedaan is.. diverse stukken strak gemaakt en bijna zover om de voorzijde in de grondverf te gaan zetten …Maar …
          Toch wat roest gevonden in de wielbak, en na veel schoonmaken enz toch maar besloten de accudrager los te boren en maar goed ook..
          we gaan wel door , maar moet ff nog wat extra werk doen voor we af kunnen gaan werken aan de voorzijde…
          voorruit rand is uiteraard ook verlost van de standaard kwaal door alle roest weg te halen met speciale borstel… en laagje primer.. Als je het een weekje laat staan werd het al weer bruin.. 👿
          Denk dat de waterbak een keertje wat wateroverlast heeft gehad , pakken we nu dan maar meteen goed aan…

wegens druk werk en daarna de welverdiende vakantie weinig vooruitgang..

wel een aardige vooruitgang met de onderdelen
            foto’s volgen nog..

Project nog niet stilgevallen hoor, maar zoals bij velen is ook bij mij de vrije tijd wat schaars….
              dus alles op zijn tijd… we komen er wel hoor…
              Onderdelenvoorraad wordt wel steeds aangevuld.
              Hier wat beeldjes bij de praatjes….
              Staat nog steeds een groot deel in bestelling… Backorders enz
              alle draagarmen en stangen achterzijde staan nog niet op foto maar moet nog een deel van binnenkomen..
              Ophanging voorzijde is er compleet onderuit en ook de voorruit is er al uit en ook al verkocht.. EEn voorzichtige start gemaakt met schoonmaken wielkuipen.
              Verder heb ik gister de laatste delen aan de voorzijde gedomonteerd.
              nu alles schoonmaken en schuren, dan kitten en tectyleren waar nodig…
              daarna komt het spuiten aan de beurt……..Ooit komen we er wel..
              Heb een setje 996 sportstoelen gekocht deze zijn onderweg uit germany , maar twijfel of ik niet beter doorzoek naar een origineel 993 setje…

er staan nog wel wat meer foto;s in het album……voor de liefhebbers

bedankt Fabbi, Bert en Willem om te helpen :respekt:

@Rocco, de mallen voor Uw auto zijn lastig op te sporen Heb wel de
                  maten voor je maar die zullen Wim en Timo ook wel voor je hebben als het zover is.

Misschien hier eens proberen 💡

http://www.thant.be/index.php?module=thant-celette&func=viewpub&tid=1&pid=27&title=Porsche

Groeten Bert

Fabian U ook hier ❗ :respekt:

@Rocco
                    , de mallen voor Uw auto zijn lastig op te sporen :censored: Heb wel de
                    maten voor je :mrgreen: maar die zullen Wim en Timo ook wel voor je hebben als het zover is.

Van harte welkom hier Fabian :drink:

welkom op het forum, project ziet er knap uit, en respect dat je het allemaal zelf doet, dit blijf ik zeker volgen :respect2:

zaterdag bij fabbi geweest en daar ook een echte 993 maniac getroffen, heb wat onderdelen van hem overgekocht en zijn project bekeken, ja die is ook goed bezig hoor heeft er verstand van :respect2: heeft me ook geholpen naar het ontbrekende stuk plaatwerk dat ik nog net miste :respect2: , dus aanwinst voor het forum bedankt Fabbi :respekt:

Dank u dank u aan allen.

Ik heb helaas een fulltime baan dus het is een project op wat langere termijn.. Heb mezelf er al bij neergelegd dat ik deze zomer niet rijd…
                            hopelijk volgend jaar wel rijdbaar..

welkom Fabbi, eindelijk nog eens wat 993 geweld op het forum, blijven posten en tot zaterdag 😉

nice fabbi,

heb je al een btje gevolgd op pf.nl en wordt prachtig.

btw: welkom hier.

welkom op het forum ,mooi werk heb je daar geleverd .dit blijf ik volgen hoor :respect2:

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 192)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.