Restauratie 993

  • Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal, voor de mensen die ook op het Nederlandse forum zitten geen nieuwe, voor de andere een korte voorstelling.
    In het verleden gestart met een 944 , na een lange pauze in Porscheland weer terug opgepakt met een 928 S4… door goede omstandigheden deze vrij snel ingeruild op een 993 en dat was voor mij de start van het echt Porsche rijden. Een klein half jaar in deze gereden en een leuke deal kunnen maken met een 996 turbo in belgie….

    Helemaal blij in eerste instantie, die power onbeschrijfelijk de wegligging top , gewoon een topauto, maar voor mij toch te clinisch en te weinig gevoel, het moest voor mij toch iets luchtgekoeld zijn..
    Dus snel de turbo in de verkoop..

    Dus ben ik na de korte maar krachtige uitstap naar een 996 turbo weer terug op het luchtgekoelde honk.
    En maar meteen een project ervan gemaakt.. Zoals ik de 993 in mijn gedachte heb..
    Hieronder op de link een ppaar foto,s van de start van het project.
    De auto heeft wat plaatwerk schade maar voor mijn project perfect..
    De 993 gaat omgebouwd worden naar 2S look, ( twijfel over een turbo vleugel) Het 2s spijltje in de klep geeft zo een aparte look.
    (iemand een goed(koop) adres voor een 2S setje?)
    En de auto zal een andere kleur krijgen..voorbeeldje is ook bijgevoegd..

    Gaande weg zullen er nog wel dingen tevoorschijn gan komen.. maar wil met de opbouw meteen een nieuwe ophangingset eronder knallen
    schokbrekers veren fusee en stuurkogels enz enz..
    sportuitlaat….

    Voor de recentste foto’s kun je kijken op
    http://fabiansalbum.mijnalbum.nl


    De Schade die ik nu weer gerepareerd heb , heeft niks te maken met de schade waar ik de auto mee gekocht heb.
    helaas kwam tijdens demontage deze oude schade te voorschijn, welke gerepareerd was met een plamuur en een stucadoor.
    Nu dus gewoon origineel porsche stukken er nieuw ingelast, nu nog afwerken laatste dingen demonteren en dan kunnen de voorbak en wielkuipen in de kleur.

    Afgelopen week een gloednieuw H&R schroefset gewonnen voor een nette prijs via ebay,is dus onderweg.
    Nu nog zien dat ik een H&R stabilisatorset kan scoren…
    stuurstangen compleet en fuseekogels zijn besteld.
    Iemand een goed adres voor gevlochten remslangen??
    twijfel alleen nog om de hoofdremcilinder meteen te vernieuwen, subframe gaat er nu compleet onderuit en kun je er dus gemakkelijk bij,,

    Draagarmrubbers wat is het beste, origineel of misschien toch beter bv carnewall..???

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 192)
    • ziet er weer ferm uit.

        We zijn lekker aan het opbouwen, motor ruimte is weer voorzien van de nodige poespas.
        Brandstof en stb ledingen onder de auto zijn geschuurd en gelakt, alle kabels weer op zijn plek met nieuwe bindertjes…
        Schakelmechanisme compleet gereviseerd, en meteen een shortshiftkit eronder gezet, de achterste schakelstang is een vaste zonder het rubber..dus dat moet soepel gaan straks..
        Olie en airco leidingen gemonteerd, zoveel als mogelijk met nieuwe klemmetjes en beugeltjes..
        Nieuwe oliethermostaat.. nieuwe remleidingen en rvs omvlochten remslangen..
        Hitteschilden zijn ook nieuw..
        Ben nu bezig met de subframes, dwarsbalken, fuseelichamen enz. aan het reinigen…
        (Had het spul wat ik nu gebruik nog niet toen ik de voorkant deed, dus aan de voorkant gaat het nog een keer uit elkaar :salut: :scratch: )

        Na het reinigen de delen in een transparante coating, de subframes worden voorzien van nieuw lagerrubbers..
        wiellagers, draagarmen en reactiestangen liggen allemaal nieuw klaar..





          Knap werk!

            Dat komt helemaal slim! Prachtig kleurke, dat wordt een prachtwagen! Knap werk al proficiat.

              Respect!!!
              ziet er heel ferm uit

                Knap man respect om zo grondig te restaureren, jouw 993 zal nu ook zeker de investering meer dan waard zijn als die klaar is

                  Zo we zijn weer een goede stap verder.. :ba: :cheers: de body is blauw….
                  Ja er zitten vuiltjes in, op sommige foto’s te zien…… maar voor de mensen die het niet eerder gelezen hebben, de auto gaat in een later stadium nog een keer volledig gespoten worden en dan in een cabine.
                  Er had minder stof en vuil in hoeven zitten als ik niet een buurtbewoner had die de op een kier staande garage deur even open gooide… :” heyyyy wat ben je aan het doen, alles goed” 😳 😳 😳
                  Vooralsnog zijn alle randen en kanten lekker gelakt, is de auto beschermt, en kon ik zien of mijn voorwerk goed was..
                  Uiteraard enkele naadjes fijntjes afgekit. zodat vocht geen kans meer moet krijgen..
                  de strak gezette plekken zijn allemaal dik in orde :thumleft:…. heb met kaal/strak maken 1 heel klein deukje over het hoofd gezien, jammer…. maar is peanuts en komt later dik voor elkaar… de rest van het plaatwerk moet toch ook nog….
                  Maar nu is aan de carrosserie niets meer te vinden van de oorspronkelijke kleur..

                  Met een wellicht aankomende verhuis (als huis verkocht raakt) eerst maar zorgen dat de achterophanging enz weer op zijn plek komt..
                  Alles daarvan moet nog schoongemaakt worden en van nieuwe rubbers, lagers enz worden voorzien… werk genoeg dus..
                  alle leidingen en kabelbomen weer op zijn plek….
                  ik verveel me voorlopig niet…

                  Nog wat plaatjes bij mijn praatjes…..





                    De vorige post met enige vertraging geplaatst waren al wat oudere werken maar door de vele storingen die hier helaas op het forum waren, niet aan toe gekomen..

                    maar goed we zijn weer aan de gang…

                      We zijn een paar weken verder :mrgreen: 😐 .. Weinig tijd gehad om serieus verder te werken, maar niet stil gezeten..
                      In de tussentijd paar puntjes in/aan ons huis weggewerkt en nu staat er een bord in de tuin… bij verkocht op zoek naar een huis met grotere garage/ schuur en oprit om
                      project waardig af te ronden.. :ba: en wellicht andere projectje op te pakken daarna, maar dat is ver weg.. 😯

                      de body staat strak en diverse plekken nogmaals bijgewerkt met grondverf, de dorpels en A stijl zojuist voorzien van een laagje coating, dit kan lekker de hele week drogen
                      en dan komt volgend (lang) weekend de pot blauw weer uit de kast.. :ass:

                      Lang getwijfeld wat te doen, maar nu met de ( hopelijk) aankomende verhuis zet ik de body compleet in de kleur, ik wilde zelf de randjes en kantjes al doen om zeker te zijn dat deze goed gelakt zijn, maar nu zet ik de hele body in de definitieve kleur, zo is deze optimaal beschermd voor een wellicht iets langere sta tijd in garage, en een mooie controle voor mij om misschien schoonheidsfoutjes (ga der eigenlijk vanuit dat ie perfect is…) bij te werken voor de auto in een later stadium met schermen en deuren enz. in de cabine volledig afgelakt wordt..

                      stukje aan rechter A stijl wat later achter het scherm wegvalt was niet geheel naar mijn zin,…. dus ja dan maar even netjes wegwerken.. ook al zie je der niks meer van…
                      par beeldjes, maar zegt niet zoveel ..



                        ziet er toch al goed uit :up:

                          Inderdaad. Aflakken moet absoluut stofvrij anders is alles voor niets geweest. :up:

                            Ik ga de raamrandjes, dorpels en scharnierstijlen hier nog voorspuiten, wellicht dat ik de hele carros dan van 1 laagje kleur en lak voorzien..
                            definitief aflakken moet in een spuitcabine gaan gebeuren uiteraard, dat krijg ik hier niet stofvrij…

                            Wim

                              Ziet er goed uit. :up:

                              Maar ga je kleur aan de buitenkant ook daar spuiten. 💡

                                We houden de gang erin :thumleft: na dat alle blanke delen gecontroleerd waren en daar waar nodig voorzien van primer, kwam de kit tevoorschijn. Lekker goed in de strijkkit gezet en net zo dik als Porsche af fabriek trachtten te doen. Na het uitharden hiervan, de boel afgeplakt en voorzien van steenslag coating, ietsjes ruimer als af fabriek omdat ik de plekken van onderkant chassisbalken flink heb moeten ontroesten hier toch ook maar coating op gezet om beter beschermd te laten voor de toekomst.
                                Na de nodige droogtijd van de coating de boel wederom afgeplakt en voorzien van kleur en blanke lak.. :cheers: :ba:
                                Nu kan ik met de dorpels en deurstijlen enz aan de slag zodat ook deze van coating en/of kleur voorzien kunnen worden…Maar dan zijn we weer een paar weken verder..




                                Wim

                                  Ziet er al goed uit en is inderdaad een mooi stadium dat alles in een kleur staat. :up:

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 192)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.