Restauratie 993

  • Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal, voor de mensen die ook op het Nederlandse forum zitten geen nieuwe, voor de andere een korte voorstelling.
    In het verleden gestart met een 944 , na een lange pauze in Porscheland weer terug opgepakt met een 928 S4… door goede omstandigheden deze vrij snel ingeruild op een 993 en dat was voor mij de start van het echt Porsche rijden. Een klein half jaar in deze gereden en een leuke deal kunnen maken met een 996 turbo in belgie….

    Helemaal blij in eerste instantie, die power onbeschrijfelijk de wegligging top , gewoon een topauto, maar voor mij toch te clinisch en te weinig gevoel, het moest voor mij toch iets luchtgekoeld zijn..
    Dus snel de turbo in de verkoop..

    Dus ben ik na de korte maar krachtige uitstap naar een 996 turbo weer terug op het luchtgekoelde honk.
    En maar meteen een project ervan gemaakt.. Zoals ik de 993 in mijn gedachte heb..
    Hieronder op de link een ppaar foto,s van de start van het project.
    De auto heeft wat plaatwerk schade maar voor mijn project perfect..
    De 993 gaat omgebouwd worden naar 2S look, ( twijfel over een turbo vleugel) Het 2s spijltje in de klep geeft zo een aparte look.
    (iemand een goed(koop) adres voor een 2S setje?)
    En de auto zal een andere kleur krijgen..voorbeeldje is ook bijgevoegd..

    Gaande weg zullen er nog wel dingen tevoorschijn gan komen.. maar wil met de opbouw meteen een nieuwe ophangingset eronder knallen
    schokbrekers veren fusee en stuurkogels enz enz..
    sportuitlaat….

    Voor de recentste foto’s kun je kijken op
    http://fabiansalbum.mijnalbum.nl


    De Schade die ik nu weer gerepareerd heb , heeft niks te maken met de schade waar ik de auto mee gekocht heb.
    helaas kwam tijdens demontage deze oude schade te voorschijn, welke gerepareerd was met een plamuur en een stucadoor.
    Nu dus gewoon origineel porsche stukken er nieuw ingelast, nu nog afwerken laatste dingen demonteren en dan kunnen de voorbak en wielkuipen in de kleur.

    Afgelopen week een gloednieuw H&R schroefset gewonnen voor een nette prijs via ebay,is dus onderweg.
    Nu nog zien dat ik een H&R stabilisatorset kan scoren…
    stuurstangen compleet en fuseekogels zijn besteld.
    Iemand een goed adres voor gevlochten remslangen??
    twijfel alleen nog om de hoofdremcilinder meteen te vernieuwen, subframe gaat er nu compleet onderuit en kun je er dus gemakkelijk bij,,

    Draagarmrubbers wat is het beste, origineel of misschien toch beter bv carnewall..???

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 192)
    • update..

      Zoals hierboven al te zien was zit de nieuwe coating erop,
      een probleempje aan overgehouden,…. mijn compressor heeft het begeven.
      was een wat kleiner ding met extra ketel, maar heeft het niet overleeft, door de grote ketel heb ik het werk wel net af kunnen maken…

      NU op zoek naar een nieuwe compressor dus!!
      Iemand nog iets over , moet wel nieuw of aantoonbaar zo goed als nieuw zijn….?????????????????

      Weer een stapje verder, de bodem delen staan in de kleur en blanke lak…. wat geeft dat toch weer een goed beeld en goed gevoel.
      enkele leidingen al weer terug gemonteerd. Had nog wat tijd over dus deksel over de benzinepomp ook nog maar netjes gemaakt..
      De middentunnel wordt na het monteren van diverse onderdelen lekker in de bruine tectyl gezet zoals origineel…
      Alle spuit en afplakrommel een eind opgeruimd.. en zo kunnen we weer door naar de volgende stap… :thumleft:

        tussenstapje,
        a.s. weekend de kleur erop…
        weer een klein mijlpaaltje dan ..

          Progress :up:

            Knap werk weeral Fabian….denk je deze zomer nog klaar te zijn?

              ff een update.
              In de motorruimte en wielkuipen alle roest verwijderd en blanke plaat in zinkhoudende primer gezet..
              Deze plekken staan inmiddels ook al weer geschuurd..

              verder de auto op bokken gezet, en de middentunnel wat leger gemaakt.
              De bodemplaten schoon gemaakt en wat roestpunten verwijderd.
              paar stukken wat blank gemaakt bodem was daar wat uit model, nu niet meer :thumleft:
              Morgen schoonmaken, en primer zetten op de kale plekken, daarna paar plekken voorzien van strijkkit.
              a.s weekend dan eens kijken voor wat coating en hopelijk 24 uur later wat kleur te zetten..

              De onderkant van de reservewielbak heb ik ook nogmaals aangepakt, is nog niet klaar, was niet naar mijn zin, en dan kun je of je er aan blijven ergeren 🙄 of aanpakken..
              Morgen afwerken, en dan met de rest meepakken…



                Knap werk weeral Fabian, wel ongezond denk ik, maar weer een stapje dichterbij….. :respect2:

                XXX

                  Je moet uw nick veranderen naar Mr Spic & Span :up: :up: :up:

                    Niet echt veel zichtbare vooruitgang, minder tijd vandaag.
                    Maar toch, alle lijmresten bovenin de motorruimte weg..
                    De bodem verder afgewerkt, op de plaatjes van vorige week waren nog wel wat zwarte plekjes te zien..
                    nu is het naar mijn zin…
                    rondom de krikpunten links en rechts is het nu ook schoon.

                    De tunnel en de bodemplaten komen ook nog wel aan bod, maar dan moet ik de auto op bokken kunnen zetten…das voor later..
                    we komen er wel….

                      tot aan het einde zal ik hier blijven updaten.. :mrgreen:
                      Kan alleen nog wel ff duren….. :think:

                        :respekt: ben ook een handige harry maar zou er niet aan kunnen en durven beginnen, krijg dat nooit meer in elkaar :bounce:
                        het resultaat zal zeker top zijn daar ben ik nu al zeker van, hou ons op de hoogte hé 😆

                          Zo de rest van de onderdelen er ook onder uit gesleuteld, wat zitten er veel losse deeltjes onder een 993 😥 .
                          Daar na maar lekker aan de poets met ontvetter en thinner, ben weer een hersencel verloren denk ik 😆 , hoe goed je ook ventileert je ademt toch wel wat in..
                          Maar de onderkant is schoon, paar roestpuntjes tegen gekomen maar niks schokkends, wat en tol niet weg kan halen..
                          rechterwielkuip ook al zover voorbereid… motorruimte nog en dan grondverf/ kit en coating enz..
                          dan komt er weer wat kleur in het leven :mrgreen: daarna alle nieuwe delen van zolder halen… :ass:


                            Man,man,man,volg deze serie al enige tijd en ik moet het u nageven.er zijn er weinigen dat het u zo nauwkeurig zouden nadoen :respekt: bij ons zou men zeggen,”ge zijt nen echte krak”, hoedje af ,Porschefabian :respect2: ben echt nieuwschierig naar het eindresultaat,het word spannend :censored:

                              Zal ff slikken worden dan , maar op het project zal die paar honderd van die ruit het niet meer doen denk ik, wel zuur 😳

                                :think: Denk dat het dan een nieuwe ruit zal worden!
                                Op de PET van Porsche staan maar 3 zaken, de binnenrubber, de ruit en de buiten rubber. 🙁

                                  Helaas dat is het rubber wat binnen op de carrosserierand gedrukt zit… die moest ik toch al wel hebben, maar is niet de plastic rand die op het glas geklemd zit…. :salut:
                                  helaas….

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 192)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.