Restauratie 993

  • Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal, voor de mensen die ook op het Nederlandse forum zitten geen nieuwe, voor de andere een korte voorstelling.
    In het verleden gestart met een 944 , na een lange pauze in Porscheland weer terug opgepakt met een 928 S4… door goede omstandigheden deze vrij snel ingeruild op een 993 en dat was voor mij de start van het echt Porsche rijden. Een klein half jaar in deze gereden en een leuke deal kunnen maken met een 996 turbo in belgie….

    Helemaal blij in eerste instantie, die power onbeschrijfelijk de wegligging top , gewoon een topauto, maar voor mij toch te clinisch en te weinig gevoel, het moest voor mij toch iets luchtgekoeld zijn..
    Dus snel de turbo in de verkoop..

    Dus ben ik na de korte maar krachtige uitstap naar een 996 turbo weer terug op het luchtgekoelde honk.
    En maar meteen een project ervan gemaakt.. Zoals ik de 993 in mijn gedachte heb..
    Hieronder op de link een ppaar foto,s van de start van het project.
    De auto heeft wat plaatwerk schade maar voor mijn project perfect..
    De 993 gaat omgebouwd worden naar 2S look, ( twijfel over een turbo vleugel) Het 2s spijltje in de klep geeft zo een aparte look.
    (iemand een goed(koop) adres voor een 2S setje?)
    En de auto zal een andere kleur krijgen..voorbeeldje is ook bijgevoegd..

    Gaande weg zullen er nog wel dingen tevoorschijn gan komen.. maar wil met de opbouw meteen een nieuwe ophangingset eronder knallen
    schokbrekers veren fusee en stuurkogels enz enz..
    sportuitlaat….

    Voor de recentste foto’s kun je kijken op
    http://fabiansalbum.mijnalbum.nl


    De Schade die ik nu weer gerepareerd heb , heeft niks te maken met de schade waar ik de auto mee gekocht heb.
    helaas kwam tijdens demontage deze oude schade te voorschijn, welke gerepareerd was met een plamuur en een stucadoor.
    Nu dus gewoon origineel porsche stukken er nieuw ingelast, nu nog afwerken laatste dingen demonteren en dan kunnen de voorbak en wielkuipen in de kleur.

    Afgelopen week een gloednieuw H&R schroefset gewonnen voor een nette prijs via ebay,is dus onderweg.
    Nu nog zien dat ik een H&R stabilisatorset kan scoren…
    stuurstangen compleet en fuseekogels zijn besteld.
    Iemand een goed adres voor gevlochten remslangen??
    twijfel alleen nog om de hoofdremcilinder meteen te vernieuwen, subframe gaat er nu compleet onderuit en kun je er dus gemakkelijk bij,,

    Draagarmrubbers wat is het beste, origineel of misschien toch beter bv carnewall..???

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 192)
    • Dan denk ik dat je 993 545 335 02 nodig hebt :popcorn:

        :applaus:

        XXX

          Respect man, ferm gedaan.
          Het resultaat zal de pijn van nu verzachten :up:

            Gewoon roeien met de riemen die je hebt..

            De nummers die jij opgeeft zijn de rubbers, ik bedoelde de plastic rond die rond de ruit geklemd zit , waar jouw nummers in geklemd zitten….

              :applaus: :applaus: in zo een beperkte ruimte, al deze werken uitvoeren :respect2: :respect2:

              Kunstof rand rond achterruit is afhankelijk van Bwj.

              993 545 925 00 Bwj 94
              993 545 225 02 Bwj 95-

                Zal de mannen van Alpo wel eens vragen, en anders bij een glasspecialist langs gaan..
                Was nog een fototje vergeten…

                En de stoeltjes die klaar staan, moeten nog wel een ander jasje krijgen. Maar das latere zorg 2 Recaro A8 gen2..
                Moeilijk aan te komen ( zeker betaalbaar) maar toch gelukt.

                  We knallen nog ff lekker door, chassisbalk rechtsachter ook hersteld met plaatwerk en voorzien van nieuwe draadeindjes..
                  Was nog een lijdensweg, vorige week in een vlaag van verstandverbijstering de vulslang voor de olie uit de chassisbalk getrokken :pale: :flush: …..
                  Om niet te smelten met lassen….maar ja toen moest deze er nog terug in… 😈 ..na enkele pogingen met een kabel een stuk slang en alles wat er nog voorhand was, viel mijn oog op de peilstok :mrgreen: van de 993. Deze ging als vanzelf :thumleft: hier een stukje vacuumslang op geschoven en zo weer terug getrokken.. daarna de vulslang er weer aan geknoopt en voila slang zat weer waar deze moet zitten… :ba: :cheers:

                  Verder de achterruit er uit gezaagd, en gelukkig zit hier geen roest onder verstopt 😆 Weet iemand of de kunststof rand die om de ruit geklemd zit los te koop is? )

                  Daarna de motorruimte maar compleet leeg getrokken, en de kabel spaghetti los gemaakt, gaat nog leuk worden :scratch:



                    Weer een klein stapje verder, dorpel zit erin. :thumleft:
                    Laswerken worden minder en minder…
                    (voorscherm op laatste foto hangt er zo maar ff aan)

                      Knap werk Fabian…ik zou er niet aan durven beginnen…en inderdaad in zo’n krappe ruimte.
                      Als het laswerk af is begint het opbouwen
                      Proficiat

                        bedankt voor de positieve reacties, ik heb niet mee ruimte, dus hier moet ik het mee doen..
                        je went eraan, en soms duurt het iets langer..

                        nog paar dingen laswerk dan komt er een volgende fase…

                          Ik volg deze topic al een tijdje en echt bewondering hoe je dit klaarspeelt op zo een beperkte ruimte! Knappe dingen!

                          F

                            Ik doe het je niet na. Knap werk :respect2:

                              Goed bezig!, die gaat er als nieuw uit zien! :up:

                                Mooi werk :up: doe zo verder en het komt helemaal :first:

                                  Keurig man!

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 192)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.