Restauratie 993

• Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal, voor de mensen die ook op het Nederlandse forum zitten geen nieuwe, voor de andere een korte voorstelling.
    In het verleden gestart met een 944 , na een lange pauze in Porscheland weer terug opgepakt met een 928 S4… door goede omstandigheden deze vrij snel ingeruild op een 993 en dat was voor mij de start van het echt Porsche rijden. Een klein half jaar in deze gereden en een leuke deal kunnen maken met een 996 turbo in belgie….

Helemaal blij in eerste instantie, die power onbeschrijfelijk de wegligging top , gewoon een topauto, maar voor mij toch te clinisch en te weinig gevoel, het moest voor mij toch iets luchtgekoeld zijn..
    Dus snel de turbo in de verkoop..

Dus ben ik na de korte maar krachtige uitstap naar een 996 turbo weer terug op het luchtgekoelde honk.
    En maar meteen een project ervan gemaakt.. Zoals ik de 993 in mijn gedachte heb..
    Hieronder op de link een ppaar foto,s van de start van het project.
    De auto heeft wat plaatwerk schade maar voor mijn project perfect..
    De 993 gaat omgebouwd worden naar 2S look, ( twijfel over een turbo vleugel) Het 2s spijltje in de klep geeft zo een aparte look.
    (iemand een goed(koop) adres voor een 2S setje?)
    En de auto zal een andere kleur krijgen..voorbeeldje is ook bijgevoegd..

Gaande weg zullen er nog wel dingen tevoorschijn gan komen.. maar wil met de opbouw meteen een nieuwe ophangingset eronder knallen
    schokbrekers veren fusee en stuurkogels enz enz..
    sportuitlaat….

Voor de recentste foto’s kun je kijken op
    http://fabiansalbum.mijnalbum.nl

De Schade die ik nu weer gerepareerd heb , heeft niks te maken met de schade waar ik de auto mee gekocht heb.
    helaas kwam tijdens demontage deze oude schade te voorschijn, welke gerepareerd was met een plamuur en een stucadoor.
    Nu dus gewoon origineel porsche stukken er nieuw ingelast, nu nog afwerken laatste dingen demonteren en dan kunnen de voorbak en wielkuipen in de kleur.

Afgelopen week een gloednieuw H&R schroefset gewonnen voor een nette prijs via ebay,is dus onderweg.
    Nu nog zien dat ik een H&R stabilisatorset kan scoren…
    stuurstangen compleet en fuseekogels zijn besteld.
    Iemand een goed adres voor gevlochten remslangen??
    twijfel alleen nog om de hoofdremcilinder meteen te vernieuwen, subframe gaat er nu compleet onderuit en kun je er dus gemakkelijk bij,,

Draagarmrubbers wat is het beste, origineel of misschien toch beter bv carnewall..???

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 192)
    • Imposant achterwerk :popcorn:

Zo achterscherm zit erin, bumpertje even erbij gepast, en past spanningsloos in een keer netjes
        Puntje bij de achterklep was niet naar mijn zin, dus maar aangepast.. ..
        deur past netjes met scherm ( voetje was tegen openvallen 😉 )
        dorpel hangt erin, volgende keer dorpel aflassen..
        het eind komt echt in zicht…. :ass:

Nog een paar beeldjes, bumper na de afwerking, alleen nog fijnafwerking.
          scherm achter rechts erin gehecht, en de achterliggende delen in de zinkbescherming..

wou dat ik dat ook allemaal kon maar carrosserie is toch iets voor vakmensen, dichtst dat ik er als hobbyist bij kom is een goede samenwerking met iemand die de knepen kent … respect dus

heb je dat plastic gelijmd of hoe doe je dat precies dat het daarna niet begint te werken ? heb al wel gehoord van plastic welding maar hoe ze dat doen vraag ik me dan af

Het gaat niet meer zo vlug als ik zou willen, heb mezelf dus wat minder tijd gegeven voor foto;s’
              Inmiddels is het binnenscherm rechtsachter ontdaan van oppervlakkige roest, niets ernstigs net zoals de linkerzijde, maar wil ik wel weg hebben nu ik er bij kan.
              En staat uiteraard in de zinkspray. Het achterscherm zit inmiddels gehecht, en kan ik volgende week aflassen…. dan de dorpel die al is voorbereid erin.
              dan is het buitenplaatwerk klaar. Dan moet ik het inmiddels bekende hoekje achteraan op de chassisbalk nog doen, een nieuwe stukje met de bevestigingen voor de steuntjes.
              Plaatwerk is dan in de afrondingsfase…

Tussendoor om de ambitie niet te verliezen de voorbumper nog even aangepakt, het was een USA model maar daar is niets meer van te zien :mrgreen:

Kleine update, vorig weekend een zeer nette deur opgehaald in de Overijselse polder.. :thumleft:
                Deze hangt er inmiddels al weer in en past netjes.
                Het achterscherm rechts is er zo goed als volledig uit, nog wat fijn afwerking en dan kunnen de nieuwe delen er weer in…
                Einde laswerken komen in zicht 😉

nog eens alles door gelezen en vindt het :up: :respekt:

[quote=”deepee” post=157800]mooi werk, dat wordt letterlijk een gladde jongen :up:
                    heb je al overwogen om ook gelijk de gaten om de spiegels te monteren dicht te maken en zo’n type spiegels te monteren ?

[/quote]

Nee vindt ik niet mooi, 993 is mooi van zichzelf.
                    maar een tikje cleane look hou ik wel van….

Klein update,
                      linker portier uitgedeukt, alle losse onderdelen gedemonteerd, en kaal gemaakt waar nodig.
                      keertje goed schoongemaakt..de felsrand kaal gemaakt omdat hier wel eens roest wil nestelen…
                      De deurvanger heeft in het verleden een keer dwars gelegen, dat ook maar even netjes gemaakt.

rechter portier ga ik a.s. zaterdag een vervanger voor halen, de huidige heeft wat roest.
                      (komt nog in de verkoop voor de liefhebber.. )

mooi werk, dat wordt letterlijk een gladde jongen :up:
                        heb je al overwogen om ook gelijk de gaten om de spiegels te monteren dicht te maken en zo’n type spiegels te monteren ?

spiegelRally.jpg

Zoiets noemt men dan: ten gronde :respekt:

Geen mega updates deze keer.. eerste de garage maar weer eens een klein beetje op orde gebracht.
                            de sproeiergaatjes in de voorschermen dichtgemaakt, en op het rechterscherm het knipperlicht gat weg gehaald.
                            Het rechterscherm had wat magazijn schade keertje gevallen, vorige keer de passing al in orde gekregen nu de plooitjes eruit gehaald,
                            Ik had op de diverse oude plaatdelen al gezien dat een van de voorgangers een slechte spuitjob had gedaan.
                            de laatste blauwe laag zweeft op de megadikke grondverf laag die ook nog eens erg slscht is.
                            dus de delen die niet nieuw zijn gaat alle lak af, ik neem geen risico.. Het linker voorscherm moet ik de randen en de koplamphouder nog schoon maken.
                            maar alles gaat eraf..

‘t Is hier misschien al eens aangehaald maar, hoe jij er in slaagt om in zo een beperkte ruimte zulke ingrijpende werken uit te voeren: :respekt: :respekt: :respekt:

Beetje verder gegaan, na het verzamelen van alle overbodige onderdelen..
                                Dorpel rechts ligt eruit, en nieuwe deel is zover passend, scherm beetje gemanipuleerd :thumleft: en pas nu dan ook eindelijk naar mijn zin..
                                Oude dorpel had nog een mooie verborgen oude schade.. 😳 daar hebben we nu ook geen last meer van.
                                Zodra dorpel erin gelast is kan ik de voorschermen er weer af halen en de binnen kanten hiervan bewerken, zodat er grondverf en coating op kan.
                                Daarna hoop ik ze er nooit meer af te halen……. 😀

Ben benieuwd….al een prognose van de inhuldiging

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 192)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.