Restauratie 993

  • Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal, voor de mensen die ook op het Nederlandse forum zitten geen nieuwe, voor de andere een korte voorstelling.
    In het verleden gestart met een 944 , na een lange pauze in Porscheland weer terug opgepakt met een 928 S4… door goede omstandigheden deze vrij snel ingeruild op een 993 en dat was voor mij de start van het echt Porsche rijden. Een klein half jaar in deze gereden en een leuke deal kunnen maken met een 996 turbo in belgie….

    Helemaal blij in eerste instantie, die power onbeschrijfelijk de wegligging top , gewoon een topauto, maar voor mij toch te clinisch en te weinig gevoel, het moest voor mij toch iets luchtgekoeld zijn..
    Dus snel de turbo in de verkoop..

    Dus ben ik na de korte maar krachtige uitstap naar een 996 turbo weer terug op het luchtgekoelde honk.
    En maar meteen een project ervan gemaakt.. Zoals ik de 993 in mijn gedachte heb..
    Hieronder op de link een ppaar foto,s van de start van het project.
    De auto heeft wat plaatwerk schade maar voor mijn project perfect..
    De 993 gaat omgebouwd worden naar 2S look, ( twijfel over een turbo vleugel) Het 2s spijltje in de klep geeft zo een aparte look.
    (iemand een goed(koop) adres voor een 2S setje?)
    En de auto zal een andere kleur krijgen..voorbeeldje is ook bijgevoegd..

    Gaande weg zullen er nog wel dingen tevoorschijn gan komen.. maar wil met de opbouw meteen een nieuwe ophangingset eronder knallen
    schokbrekers veren fusee en stuurkogels enz enz..
    sportuitlaat….

    Voor de recentste foto’s kun je kijken op
    http://fabiansalbum.mijnalbum.nl


    De Schade die ik nu weer gerepareerd heb , heeft niks te maken met de schade waar ik de auto mee gekocht heb.
    helaas kwam tijdens demontage deze oude schade te voorschijn, welke gerepareerd was met een plamuur en een stucadoor.
    Nu dus gewoon origineel porsche stukken er nieuw ingelast, nu nog afwerken laatste dingen demonteren en dan kunnen de voorbak en wielkuipen in de kleur.

    Afgelopen week een gloednieuw H&R schroefset gewonnen voor een nette prijs via ebay,is dus onderweg.
    Nu nog zien dat ik een H&R stabilisatorset kan scoren…
    stuurstangen compleet en fuseekogels zijn besteld.
    Iemand een goed adres voor gevlochten remslangen??
    twijfel alleen nog om de hoofdremcilinder meteen te vernieuwen, subframe gaat er nu compleet onderuit en kun je er dus gemakkelijk bij,,

    Draagarmrubbers wat is het beste, origineel of misschien toch beter bv carnewall..???

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 192)
    • [quote=”993″ post=156153]Goe bezig Fabian, goe bezig…

      BTW. onderhand staat er bij mij nu een nieuwe reflectorband in.[/quote]

      Dankje…

      Mijn oude reflector is verkocht, en inmiddels ligt alle verlichting voor en achter in de nieuw verpakking op zolder te wachten totdat het erop mag…
      Maar dat duurt nog ff….

        Goe bezig Fabian, goe bezig…

        BTW. onderhand staat er bij mij nu een nieuwe reflectorband in.

          Zoals gezegd enkele deeltjes laten spuiten, waren meer delen maar de rest lag al op zolder veilig opgeborgen..
          Voorkant aan het proefpassen, om alles later in 1 keer erop te kunnen hangen zonder te kloten..
          links is perfect nu, rechterscherm heeft nog wat hulp nodig 🙄 ..
          Maar komt goed…
          als mijn rug weer mee wil werken tenminste, gisteren met omkleden slaat mijn rug op slot ( spit???) en verga nu ff van de pijn….. dus ff schildpad tempo :bang:


          Voorbumper origineel net zoals de S-lip.. dus gegarandeerde pasvorm.. enkel ff de usa gaatjes dichtmaken 😆

            [quote=”deepee” post=155495]goed bezig :up: en volhouden zo.

            mss ook interessant om volgen is dit draadje op RL (mocht je het nog niet kennen) daar in de UK wordt ook zeer grondig projectwerk geleverd.[/quote]

            Nu dacht ik hier en daar wat roest te hebben , maar dat valt alles mee als ik bovenstaande link eens compleet uitlees… 😳

            Ik weer net iets meer happy, en vrolijk doorgaan…

              goed bezig :up: en volhouden zo.

              mss ook interessant om volgen is dit draadje op RL (mocht je het nog niet kennen) daar in de UK wordt ook zeer grondig projectwerk geleverd.

                Klein beetje aan de knutsel geweest, zoals ik bij de vorige update al aangaf paste het voorscherm niet helemaal naar mijn zin.
                Na een betere inspectie bleek er al eens aan het scherm gekloot te zijn, ik heb het scherm gebruikt gekocht, dus wie weet komt het van een kromme auto….en is daar voor aangepast, dus korte metten mee gemaakt en onderkantje van het scherm der af gehaald en weer voorzien van een net passend stukje en het specifieke onderste stukje weer over gezet…
                Nu past het weer zoals het moet, als het scherm er nu weer af komt moet ik nog een klein beetje afwerken aan de randjes ( kan er nu niet bij) en dan is het scherm klaar.. Knipperlichtje zal je niet meer terug zien… 🙂

                Heb enkele kleine delen bij de spuiter liggen, o.a. de scharnieren van de voorklep, zodra die volgede week terug zijn kan ik de voorkant compleet afhangen…
                Dan door naar de rechterkant….. :mrgreen: :mrgreen:

                  Jonge, jonge… Puik werk!

                    knap gedaan man.

                    tof topic om te volgen. (Zelf rijder met een 993 met de brede kont!)

                    Als je eens maten wilt opmeten of zo(indien nodig)wil ik gerust eens met de mijne *porsche langs komen zenne.

                    Costa

                      Knap :respekt:

                        Goe bezig :up:

                          :up: mooi werk,ziet er top uit met zo een dik kontje !!!

                          S2

                            Wow!!!! Nice!!

                              Chapeau!

                                Zo weer lekker aan de gang geweest.
                                linkerdorpel en achterscherm zijn er compleet ingelast, uiteraard na eerst de achterliggende delen te ontroesten en voorzien van zinkspray..
                                De auto voor het definitief afhangen van de delen eerst maar weer eens op zijn wielen gezet.. ( achterophanging is los geweest dus wiel staat tikje scheef nu :mrgreen: ) Nu zijn de naadjes tenminste netjes… Wielkuip schoongemaakt en randje bij schrokbreken wat roest weggehaalt..
                                In de wielkuip de afgebroken draadeindjes weer geplaatst, en achterste chassisbalk deel opengemaakt.
                                Ontroest en voorzien van een nieuw stuk… en nieuwe draadeindjes om de steunen weer te kunnen monteren.
                                Nu voorscherm nog een kleine aanpassing aan de onderkant, past net niet lekker genoeg… en knipperlichtje weghalen, dan is deze zijkant aardig op weg..





                                  Een woordje : respect man !

                                15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 192)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.