Restauratie 993

• Maker
    Discussie

• porschefabian
    Deelnemer

Hallo allemaal, voor de mensen die ook op het Nederlandse forum zitten geen nieuwe, voor de andere een korte voorstelling.
      In het verleden gestart met een 944 , na een lange pauze in Porscheland weer terug opgepakt met een 928 S4… door goede omstandigheden deze vrij snel ingeruild op een 993 en dat was voor mij de start van het echt Porsche rijden. Een klein half jaar in deze gereden en een leuke deal kunnen maken met een 996 turbo in belgie….

Helemaal blij in eerste instantie, die power onbeschrijfelijk de wegligging top , gewoon een topauto, maar voor mij toch te clinisch en te weinig gevoel, het moest voor mij toch iets luchtgekoeld zijn..
      Dus snel de turbo in de verkoop..

Dus ben ik na de korte maar krachtige uitstap naar een 996 turbo weer terug op het luchtgekoelde honk.
      En maar meteen een project ervan gemaakt.. Zoals ik de 993 in mijn gedachte heb..
      Hieronder op de link een ppaar foto,s van de start van het project.
      De auto heeft wat plaatwerk schade maar voor mijn project perfect..
      De 993 gaat omgebouwd worden naar 2S look, ( twijfel over een turbo vleugel) Het 2s spijltje in de klep geeft zo een aparte look.
      (iemand een goed(koop) adres voor een 2S setje?)
      En de auto zal een andere kleur krijgen..voorbeeldje is ook bijgevoegd..

Gaande weg zullen er nog wel dingen tevoorschijn gan komen.. maar wil met de opbouw meteen een nieuwe ophangingset eronder knallen
      schokbrekers veren fusee en stuurkogels enz enz..
      sportuitlaat….

Voor de recentste foto’s kun je kijken op
      http://fabiansalbum.mijnalbum.nl

De Schade die ik nu weer gerepareerd heb , heeft niks te maken met de schade waar ik de auto mee gekocht heb.
      helaas kwam tijdens demontage deze oude schade te voorschijn, welke gerepareerd was met een plamuur en een stucadoor.
      Nu dus gewoon origineel porsche stukken er nieuw ingelast, nu nog afwerken laatste dingen demonteren en dan kunnen de voorbak en wielkuipen in de kleur.

Afgelopen week een gloednieuw H&R schroefset gewonnen voor een nette prijs via ebay,is dus onderweg.
      Nu nog zien dat ik een H&R stabilisatorset kan scoren…
      stuurstangen compleet en fuseekogels zijn besteld.
      Iemand een goed adres voor gevlochten remslangen??
      twijfel alleen nog om de hoofdremcilinder meteen te vernieuwen, subframe gaat er nu compleet onderuit en kun je er dus gemakkelijk bij,,

Draagarmrubbers wat is het beste, origineel of misschien toch beter bv carnewall..???

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 192)
      • Toch nog een paar uurtjes aan het knutselen geweest..
        Alle oude zooi aan de linkerkant weg.
        Nieuwe delen passend gemaakt..
        Nu eerst alle achterliggend delen netjes behandelen, ontroesten primeren enz….
        Dan de auto op zijn wielen zetten en fine-tuning van de nieuwe delen..
        BTW foto 2: koop je nieuwe originele delen krijg je dit… :bang: . Los ik wel weer op… maar lekker is het niet…

Hey Porschefabian,

zonet je topic van A tot Z gelezen…
          besluit…er zijn verdorie nog mensen met handen aan hun lijf, :respekt: man!!!
          de wagen zal top zijn als hij af is.En geloof me ,een 993 is fun met een hoofdletter :driver:

ben echt benieuwd naar het eindresultaat
          ik blijf je topic volgen

:first: een 2s kontje altijd een topper :up: dan ben je zeker in de goede richting bezig,succes :drink:

Ik maak er een 2S dus gaan er brede schermen op,
              alles metaal en origineel, en nu ben ik er zeer content mee, omdat ik dan de verborgen oppervlakkige roest meteen weg kan halen.

Uitkloppen had een zware kost geweest, was op veel plekken verwrongen, en geloof me ik heb al heel wat uitgeklopt in het verleden… :up:

Was deze la spatbord niet meer te redden?volgens de foto’s viel het precies nog mee of ben ik verkeerd ❓ het is toch een pak minder werk om deze uit te kloppen en het is toch beter voor de *porsche om hem niet af te slijpen.

Zeer mooi om zien!!

mam man, de zotten zijn de wereld nog niet uit, dat gaat toch een onbetaalbare wagen worden als die ooit klaar geraakt, respect voor al dat werk

grtz Geert

Klein update, Na de lijmverwijderingsperikelen, weer eens wat leuk werk opgepakt.
                      Het linker achterscherm verwijderd, wel hier en daar oppervlakkige roest tegengekomen, lijkt op een contactcorrosie.
                      Nu is er alle ruimte om aan te pakken, dus stralen/tollen en in de zinkspray, dan is dat weer in orde.
                      voor de chassisbalkjes eerst maar een malletje gemaakt voor de diverse draadeindjes, dan kan dat weer zoals het hoort gemonteerd worden straks..
                      De kokers maak ik uiteraard nog nieuw plaatwerk in :thumleft:

[quote=”Harley49″ post=150205]Na zo’n lange tijd van werkzaamheden nog steeds enthousiast.
                        Neem mijn petje ervoor af.[/quote]

Ik ben in de weinige vrije uurtjes wel veel bezig met onderdelen uitzoeken en kopen/bestellen..
                        Nu lijkt er weer een tijd aan te komen dat er meer mogelijkheden zijn een paar uurtjes in de garage door te brengen..

dat lijm verwijderen heef me totaal 5 zaterdagen gekost….. :puke:

Nu kan ik weer door gaan pakken met plaatwerken en laat me dat nu net goed af gaan…..

[quote=”Rocco” post=150197]is het je bedoeling het interieur te vernieuwen ? [/quote]

Idd alle schuimdelen gaan er nieuw in, liggen op zolder klaar.
                          nieuw tapijt en hemel gaan er nog komen, de rest van interieur zien we nog wel, maar setje andere stoelen en leer zitten er wel in….

Na zo’n lange tijd van werkzaamheden nog steeds enthousiast.
                            Neem mijn petje ervoor af.
                            Maar je krijgt er straks weer heel veel voor terug.
                            Heel veel sukses.

Hallo,

Leuke topic om te volgen, knap wat je allemaal zelf doet thuis in de garage. :respekt:

Costa

is het je bedoeling het interieur te vernieuwen ?

gelukkig heb je promotie gemaakt want het woord absurd past perfect bij de 993 … ik heb dat nu 1 keer gedaan maar wil er geen tweede keer aan beginnen. Anderzijds hoop ik dat de prijzen van de goede exemplaren daardoor mee stijgen en dat het werk en de opgedane kennis zich op lange termijn terugverdienen

knap dat je dat allemaal doet in die kleine garage bij jou :up:

IK heb van de week nieuwe textiel tape voor de kabelbomen besteld, volgende stap is dus de kabelbomen voorzien van een nieuwe laag nette niet verdroogde tape. dan weer op zijn plek leggen.
                                  Daarna gaan we weer plaatwerken :thumleft:

Het heeft ff geduurd maar een kleine update hier met wat foto;s
                                    vanwege 2 promoties bij mijn huidige werkgever weinig tot geen tijd gehad voor de hobby, daarbij nog de zomervakantie, familie enz enz.
                                    dan gaat het niet hard…
                                    Het kost je 10 vingertoppen, paar bussen lijmverwijderaar, 5 liter thinner ( en waarschijnlijk een hersencel :ass: )
                                    maar de oude schuimzooi met lijmresten in de auto is weg. Wat een K spul zeg die lijm, maar ja je moet wat als je een mooie basis wil hebben.

De schuim delen heb ik allemaal nieuw besteld bij onze vriende van Alpo.
                                    kost een godsvermogen, absurd eigenlijk maar ja, zelf maken in al die vormen is ook niks.
                                    langzaam aan weer wat op hopen te pakken met het project..

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 192)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.