Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche Restauratie Foto’s › Restauratie SC
- Dit onderwerp bevat 64 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 2 maanden geleden door 911-lover.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Dit komt allemaal dik voor mekaar 😀 Alweer knap werk van Timo en Wim.
Toch wel een behoorlijke restauratie. Anderhalf jaar geleden was er weinig aan de hand. Enkel wat blaasjes op de gekende plaatsen.
Nu weten we wel beter. Je weze gewaarschuwd 😯
Ik kijk al uit naar de komende vorderingen. 8)Stuk van de A stijl is nieuw te verkrijgen, dus net een stukje naar dak toe wat opnieuw gebruikt moet worden.
Had er al van gehoord dat hij je getroffen had, en je hebt de groeten terug.
Anoniem28 april 2010 om 14:28Kan je die voorruitstijl nieuw krijgen? Of is dat recup.
Doe Timo eens de groeten, ik heb hem vorige zaterdag gesproken in Asse, hij zal wel weten vanwaar het komt.
Nice works here.Hier dan de eerste foto’s van de A stijl.
Het pijpje voor de afwatering was 20 cm van de onderkant doorgerot, en zo had water vrije loop in het interieur.
Daardoor zijn verwoestende werk gedaan.
Hans had al nieuwe meegeleverd, dus straks weer als nieuw.
Alleen voor de aansluiting moet er nog even een stuk uit het dak weg geslepen worden.Als er weer resultaten zijn, plaats ik die weer.
Hier nog even een paar foto’s van de werken aan Hans zijn Porsche.
Zal er straks nog een paar bijzetten van de A stijl en vervangen van afvoer schuifdak.
Kan jullie nu al vertellen dat dit niet geschikt is voor gevoelige Porsche liefhebbers.Maar weet zeker dat dit allemaal weer goed komt voor Hans.
Deze week op bezoek geweest bij Timo en WIm. De grote ‘verrassingen’ zijn naar boven gekomen… Nog wat slijpen en lassen en dan de opbouw.. 😛
Hier nog enkele foto’s
Hadden gekeken met de endoscoop, en zagen dan de losse stukken coating hangen.
En aangezien dat er toch nieuwe slot platen in gaan, maar even deze oplossing genomen, kunnen we nu goed bij de bovenkant achterspatbord en alles stralen en goed conserveren.Wim, waarom werden de spatborden eigenlijk verwijderd? Was er al een vermoeden dat er meer onder zat? Want als ik het goed begrijp zie je dit pas als je ze verwijdert ….
Zijn gewoon nieuwe stukken voor te verkrijgen, en over heen lassen doen we niet.
Dan nog een antwoord op je veronderstelling van waarde.
Stel dat het net als mijn Porsche serieus in de papieren loopt, kun je twee dingen doen, project afbreken en een andere kopen van 17K tot 20K met zeer groot risico dat je weer het zelfde op korte termijn tegen komt, dus wat doe je dan.
Laten maken en weten wat je daarna hebt 💡 [size=50:1tng0xts]en beter als van Porsche uit. [/size]Hoogstwaarschijnlijk een stomme vraag:
Als ik dit allemaal zie veronderstel ik dat er stukken moeten op/ingelast worden?
Is dat wel nog de moeite? Wanneer is de aftakeling zo erg dat kosten baten de ‘operatie’ te gek wordt?en dan bedoel ik een objectieve evaluatie. Iedereen gaat ht voor zijn schatje toch nog de moeite waard vinden, (ik incluis)
Hier weer een up-date van de werken, en ga jullie de volgorde laten zien van wat er eigenlijk nog niet te zien is.
Deze foto is genomen na verwijderen spatbord, en misschien denk je nu, dat valt nog mee.Het probleem zit hem bij Porsche nu in het volgende.
De kit op de achter schermen is door de warmte van motor totaal uitgehard en verdroogt.
Met het resultaat van de volgende foto’s.Dus onder de loszittende kit doet de roest duivel zijn werk terwijl dit niet te zien is, met als resultaat volledig door.
Zijn weer geen leuke foto’s voor ons als Porsche lief hebbers, maar wil er maar mee duidelijk maken dat dus deze dingen bij een AKK niet een gezien zullen worden, en wie denkt een harde Porsche te hebben, kan wel eens aardig voor verrassingen te komen staan.
En zoals jullie kunnen zien hebben we geen grove middelen moeten gebruiken om de kit te verwijderen.
Hé Hans, vrijdag nog langs geweest bij Timo en Wim en heb je auto zien staan. En ja hoe zal ik het zeggen 🙄 , der is wat werk aan blijkbaar. Gelukkig is hij in goede handen en heb ik er het volste vertrouwen in dat het weer helemaal goed gaat komen 😉 . Laat die vreselijke foto’s van roest en slijpwerken maar komen, dan geniet je achteraf eens te meer van het resultaat.
Gr. Bert
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.