restauratie van de 914

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 914 restauratie van de 914

• Maker
    Discussie

• ironpatje
    Deelnemer

ik kon m’n 914 ruilen tegen een 928s,
      mooie auto, 300 pk, airco, technisch in orde, alleen aan het interieur moest nog een beetje gewerkt worden (+ nog een paar kleine prulletjes….)

financieel gezien zou dit de beste oplossing geweest zijn, minder kosten (op korte termijn….)

de eigenaar van de 928s was heel enthousiast,

maar het zat me niet echt lekker : de 914 wegdoen !!!!????

en m’n vrouw zei tegen mij: die 914, laat die eens helemaal restaureren!!!!
      want dat is je (5e) kindje, je gaat er spijt van krijgen als je hem wegdoet…. (ik heb hem al 18 jaar!!!!), maak hem in orde, en eventueel kan je nog een 928s bijkopen (als de 914 in orde is…)
      ik moet niet besparen op kosten (prachtige vrouw he…)
      maar ben toch benieuwd naar de prijs van herspuiten, herbekleden van de zetels, baby-fusch velgen, ……..

binnenkort zullen hier foto’s volgen van de restauratie…..

als iemand een paar goede adressen weet ????? (voor interieur moet ik bij kustom kreations zijn, echt prachtig werk dat ze daar leveren…, maar voor de rest ❓ ❓ ❓

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 79)
    • Wim

[quote=”ironpatje”:1j0dkmc3]is idd naar “de man met de verfborstel” 😉

ben beniewd naar het resultaat……

“Gulf” kleuren (reclame inbegrepen)…….

een goede 3 weken wachten ( wachten kan soms lang duren he)[/quote]

Awel, dan moet ge dan wel volgende keer nun keer beter omschrijven hè. 😆
        In ieder geval benieuwd naar resultaat in de gulf kleuren.

is idd naar “de man met de verfborstel” 😉

ben beniewd naar het resultaat……

“Gulf” kleuren (reclame inbegrepen)…….

een goede 3 weken wachten ( wachten kan soms lang duren he)

Wij hadden begrepen: “weggedaan” naar de “carrossier”!

😆 😈 😆

Wim

Je weet precies niet goed wat je wilt Patje of toch wel, en wil je ons spanning geven van wat en hoe. 😉

gisteren de 914 weggedaan……..

sinds vorige week staan de carbs er terug op, en zijn ze goed afgesteld 😀
                  na bijna [size=200:23ibkoym]4[/size] maanden kan ik terug rondrijden ❗

maar ik moet zeggen dat de 914 nu echt wel zalig rijd ❗ ❗

‘k ben ineens tot bij een carrossier gereden, en die heeft de wagen (heel) goed bekeken (vanbinnen, vanbuiten en vanonder):
                  laswerk is er idd enkel aan de voorste vleugel, en onder de batterij, voor de rest is de wagen in zeer goede staat ❗ , ik ga die laswerken bij hem laten doen (na de feestdagen….) en dan kan het schuurwerk beginnen 😀

Wim

4 maanden nu of ben je weer al streepjes aan het trekken. 😉

filters blijken niet te passen ❗ ❗ 😥

en er zo mee rijden, dan zit binnen de kortste keren alles terug vol vuil,
                      dus weer wachten …. 👿
                      (‘t begingt serieus m’n voeten uit te hangen, da’s nu al drie maand of o dat ik er niet mee kan rijden 👿 )

Wim

En hoe ver staan we nu, al vorderingen. 🙄
                        Ben benieuwd of de carbs er al opstaan en hoe het nu draait en loopt. 💡

gisteren de carbs gaan halen

normaal gezien worden ze vandaag geplaatst 🙂 //img521.imageshack.us/img521/134/delortos010fa6.jpg[/img]

carburateurs zijn weg om te reviseren, en uit te kuisen (er zouden andere “venturi’s” of zoiets inmoeten naar het schijnt, wagen zou daarna veel soepeler moeten rijden……)
                            godverdoeme ❗ geen foto’s gepakt van de vuile carbs (zoiets vergeet ik nu altijd 🙄 )

en daarna (dus binnen enkele weken) begingt het plezante werk…..(lak afschuren….)
                            ‘k heb nog eerst van het goede 👿 weer geprofiteerd om nog even zonder dak rond te rijden

(nu niet vergeten om foto’s te nemen van het schuurwerk……)

Ik vrees dat het nog steeds plannen zijn 😉

Hoe staat het met de restauratie plannen ?

ironpatje: desite van Timo (CCR) is nog niet klaar, daarom dat je elke keer de startpagina van het forum krijgt.

Stuur gewoon Wim (dat is de pa van timo) een pm en het komt wel in orde.

dat had ik nog niet gezien, maar ik krijg elke keer gewoon de startpagina van porscheforum.be 🙄

ps. je hebt een pb tje op porscheforum.nl

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 79)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.