restauratieproject by Chineeske

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s restauratieproject by Chineeske

• Dit onderwerp bevat 215 reacties, 38 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren geleden door XXX.
  • Maker
    Discussie
  • :respect2: yes yes yes deze middag werd eindelijk de 944 geleverd, nu kunnen we aan de slag, een eerste check up van de tekortkomingen ;

– Open dak werkt niet
    – electrische bediening van het raam werkt niet aan de passagiers zijde
    – hier en daar een klein roestspotje
    – lak ernstig beschadigd door verkeerdelijk afschuren !
    – interieur ontbreken enkele drukknoppen
    – panel met bedieningknoppen dashboard gescheurd
    – verwarming aanjager werkt niet
    – koppelingsschijf stuk

De meeste tekortkomingen waren ons bekend, de motor verkeert in goede staat , geen olielekken, het is een uitdaging maar dat was de bedoeling , we hebben een goede basis om met te vertrekken, vooruit met de geit eh de Porsche !!!!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 215)
  • XXX

Mooi winderjobkeu :up:

123

Wat vervang je allemaal?
        krukas lagers, drijfstang langers, zuigerringen, koppaking, olie koeler pakking?

‘t Winter time en zoals beloofd met het reviseren van de motor begonnen, alles ziet er nog netjes uit , we hebben alle nieuwe stukken besteld en de kleppen gerodeerd, de pistons zitten terug op hun plaats, nog een beetje kuiswerk en dan kunnen we de motor terug in elkaar knutselen.

Yes Yes yes het zonnedak werkt weer :coolness: , het systeem voor het dak te openen, hebben we moeten aanpassen, dankzij bij beste vriend Willy, het heeft ons vier avonden gekost , tevens de schokdemper gereviseerd (nieuwe olie) en netjes gespoten, nu kunnen we naar het volgende onderdeel ” revisie van de motor” – het is ver wintertijd en dan is dat een mooie bezigheid – op de teller staan 286.000 km en de pakkingen lekken, toch gaan even piepen naar de kleppen en de cilinders in welke staat die zich bevinden –

ziet er schitterend uit. :up:

Straks een nieuwe 944. :first:

[quote=”TheFab” post=255835]Prachtig :hail: :hail: :hail:[/quote]
                  Komaan Fabian, mooi voorbeeld!

Er is weer iemand heel (rustig aan) goed bezig zo te zien!! :up:

het ziet er in ieder geval een veelbelovende restauratie uit :first: :hail:

ik ook niet daarom heb ik mn Boxster gekocht om toch maar te kunnen rijden, en iedereen zei doe dat niet want dan komt er van de 944 niks meer in huis om hem nog verder te restaureren, ja dat klopt maar toch zet ik door , en hoop hem binnen enkele jaren terug op de straat te krijgen !

De Audi onderdelen zijn van een Audi 80 B3 ( 1991) , 1.9 Diesel

XXX

Mooi gedaan :up:
                            Audi 80 gaan slopen? een B4 cabrio? ik zoek nog wel wat onderdelen tegen een zacht prijsje voor zo ene… :popcorn:

inderdaad prachtig… :respect2: ik zou er het geduld niet voor hebben… :popcorn:

Prachtig :hail: :hail: :hail:

Oei oei ‘t is ondertussen weeral een jaar geleden 😳 dat we nog eens iets van ons hebben laten horen wat gaat de tijd toch snel, en wat “P” nieuws hebben we, de 944 is aan de binnenzijde gespoten, k moet nog wat kleine laswerkjes doen en dan kan ook de buitenzijde gespoten worden, en dan kunnen we starten met de opbouw …..eindelijk :happydance: , en de Boxster die doet het goed, onlangs nog nieuwe remschijven en remblokken gestoken, en nu staat de vering op het menu om te vernieuwen. Oja we zijn ook afgestudeerd als automecanicien, en start op 4 September een nieuwe cursus “Auto technicus”. k heb ondertussen ook nog een audi 80 gesloopt, wou die eigenlijk opmaken als oldtimer maar de kosten swingden zo uit de pan dat ik deze heb gedemonteerd en tracht de wisselstukken voor een zacht prijsje te verkopen dan hebben we wat zakgeld om de restauratie van de 944 te bekostigen.
                                  Porsche944.JPG

Porsche944(3).JPG

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 215)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.