restauratieproject by Chineeske

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s restauratieproject by Chineeske

• Maker
    Discussie

• Goddaert Danny
    Deelnemer

:respect2: yes yes yes deze middag werd eindelijk de 944 geleverd, nu kunnen we aan de slag, een eerste check up van de tekortkomingen ;

– Open dak werkt niet
      – electrische bediening van het raam werkt niet aan de passagiers zijde
      – hier en daar een klein roestspotje
      – lak ernstig beschadigd door verkeerdelijk afschuren !
      – interieur ontbreken enkele drukknoppen
      – panel met bedieningknoppen dashboard gescheurd
      – verwarming aanjager werkt niet
      – koppelingsschijf stuk

De meeste tekortkomingen waren ons bekend, de motor verkeert in goede staat , geen olielekken, het is een uitdaging maar dat was de bedoeling , we hebben een goede basis om met te vertrekken, vooruit met de geit eh de Porsche !!!!

15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 215)
      • interessant!!!! Niet dat ik met een derde kind op komst en een madam die 2 op de 4 zaterdagen moet gaan werken niet weet wat gedaan op mijn zaterdagen, maar alez… 😀

Op 20/10 hebben ze een zaterdagmorgen gespendeerd aan de 911 van de jaren 70. Aangezien het hoofdzakelijk theoretisch was, maar de deelnemers enthousiast waren, komt er een 2de (praktische sessie) op 15/12.

Informeer eens bij Martine.mahieu@touring.be Misschien is er nog een plaatsje vrij. :drink:

Ik wist niet dat dat bestond een cursus “oldtimer” hoelang is dat school lopen ???

Is van Touring in samenwerking met BFOV.
            Het zijn in totaal elf zaterdagen van 4 uur.
            Men gaat er van uit dat de deelnemers niks kennen wat ik persoonlijk als positief ervaar en bovendien zijn je collega’s allemaal oldtimer liefhebbers dus aangename koffiepauzes en een paar met een leuke voituur. 😀
            Btw. worden specifieke opleidingen gegeven rond voertuigen ook dus mss. voor meerdere forumgangers de moeite om is te checken.
            Krijg helaas het programma niet in bijlage geplaatst 🙁

En op het gevaar af van perfectionistisch over te komen…
              Als je reageert op een post van net erboven (zoals ik nu doe) dan moet je helemaal niet quoten :mrgreen:
              Mensen die de thread lezen kunnen dan zo ook wel volgen. Quoten is pas interessant als je op iets wil antwoorden wat al een paar replies hoger staat 😉

Daarbij, ‘t is geen last hoor, we proberen het gewoon voor iedereen zo overzichtelijk en makkelijk mogelijk te maken 😉 Het forum groeit dagelijks en als iedereen ‘t een beetje doet zoals he moet is het eens zo leuk.

[quote=”cabrio wim” post=111407]Mushi was mij net voor, dus uitleg dubbel hoeft nu ook weer niet. ;)[/quote]

Met die “Bleukes” niks dan last hé — bedankt anciens voor de tips

Wim

Mushi was mij net voor, dus uitleg dubbel hoeft nu ook weer niet. 😉

[quote=”Chineeske” post=111404]Ok dank je voor de tip , dan zou deze actie goed uitgevoerd zijn sorry hé[/quote]

Inderdaad! 🙂
                    Het is nog makkelijker leesbaar voor iedereen als je eerst de quote zet en daaronder jouw reply, zoals ik nu doe 😉

Nog veel plezier met de restauratie trouwens!

Ik wist niet dat dat bestond een cursus “oldtimer” hoelang is dat school lopen ??? Ik volg momenteel een cursus Carrosserie in het TNA “Londenstraat”, en ben wel van plan na deze opleiding een cursus techniek te volgen maar das pas binnen 2 jaar na deze. Een cursus Stella heb ik nog ni gevolgd haha dat lijkt mij de leukste cursus te zijn, maar dan kruip ink ni meer achter het stuur van de P want die is mij te dierbaar om in de prak te rijden.

[quote=”Igordiver” post=111364]ik volg de oldtimer cursus van Touring op t moment en verder de workshop manual en “gezond” verstand,veel geduld,veel Stella en veel godvers. :D[/quote]

Ok dank je voor de tip , dan zou deze actie goed uitgevoerd zijn sorry hé[quote=”Mushroom” post=111366]Chineeske,
                        als je antwoordt op één van de replies door anderen gegeven, klik dan even op de “quote button”, ipv van op de antwoordbutton. Nu krijgen we 3 replies van jou onder elkaar te lezen en hoewel -waarschijnlijk- heel goed bedoeld weet niemand nog waarover je het hebt ;)[/quote]

Chineeske,
                          als je antwoordt op één van de replies door anderen gegeven, klik dan even op de “quote button”, ipv van op de antwoordbutton. Nu krijgen we 3 replies van jou onder elkaar te lezen en hoewel -waarschijnlijk- heel goed bedoeld weet niemand nog waarover je het hebt 😉

ik volg de oldtimer cursus van Touring op t moment en verder de workshop manual en “gezond” verstand,veel geduld,veel Stella en veel godvers. 😀

ja inderdaad die onderste laag zou er net zoals de bovenste moeten uitzien, zo te zien is dit beestje heel stevig gebruikt dan ?

oesje, dat beloofd !!! en heb je daar kennis van ? van die technieken ?

Nee hoor, valt nog goed mee tot nog toe, alleen veel werk, als amateur toch
                                  gemis aan kunde en goed gereedschap, daardoor verlies je veel tijd en zit je dikwijls te klungelen, maar ja dat heb je toch over voor je dierbare P nietwaar !!!

Dat word precies wel een hele dure restauratie zo te lezen 😯
                                    Veel suc6 ermee en dat de kosten niet al teveel de pan mogen uitspringen zou ik zeggen.

15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 215)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.