restauratieproject by Chineeske

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s restauratieproject by Chineeske

• Maker
    Discussie

• Goddaert Danny
    Deelnemer

:respect2: yes yes yes deze middag werd eindelijk de 944 geleverd, nu kunnen we aan de slag, een eerste check up van de tekortkomingen ;

– Open dak werkt niet
      – electrische bediening van het raam werkt niet aan de passagiers zijde
      – hier en daar een klein roestspotje
      – lak ernstig beschadigd door verkeerdelijk afschuren !
      – interieur ontbreken enkele drukknoppen
      – panel met bedieningknoppen dashboard gescheurd
      – verwarming aanjager werkt niet
      – koppelingsschijf stuk

De meeste tekortkomingen waren ons bekend, de motor verkeert in goede staat , geen olielekken, het is een uitdaging maar dat was de bedoeling , we hebben een goede basis om met te vertrekken, vooruit met de geit eh de Porsche !!!!

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 215)
      • Ja ik weet het k ben effe afwezig geweest, maar dat wil ni zeggen dat we niks gedaan hebben hé
        We breken (demonteren netjes gezegd) steeds meer en meer af, en stuiten op meer en meer op te lossen gebreken,
        maar ja daarvoor restaureer je zeker hé Ik post héél gauw nog wat foto’s van de werken hoor don’t worry
        :salut:

Zat bij mij ook zo n smurrie op. stalen borstel op n slijper en t was rap weg 😀

Dank je Master Rocco, ik was net jouw werk aan het bewonderen, sjiek zenne !

het gaat hier al even snel als bij mij, doe zo verder 😉

het Laatste Nieuws :

– Werken in Essen !!!!
                natuurlijk aan de *porsche hé wat dacht shit weeral omleiding Nee hoor

M’n spatborden waren langs de binnenkant bespoten met een smerig goedje, geen Dinitrol maar iets zeer elastisch,
                het heeft me drie dagen gekost om dat op de twee spatborden te verwijderen pffff, en ik had gehoopt van veel meer te kunnen doen ! Maar ze zijn klaar
                Nu ben ik bezig met het kantelsysteem van de grootlichten op te kuisen, ook niet van de poes maar dat schiet tenminste op. Foto’s volgen maar k had wat problemen met men foto’s op de computer te zetten !

Alvast voor de gelukzakken een prettige paasvakantie hé

Topper :up:

Afgelopen weken toch weer heel wat kunnen doen aan de *porsche
                    – Targa dak motor getest – gepoetst – gesmeerd
                    – Kofferdeksel motor getest – gepoetst – gesmeerd
                    – Kofferdeksel sluiting systeem – gesmeerd – gepoetst
                    – Koplampen gedemonteerd – gepoetst
                    – Front paneel met P logo gereinigd, afgeschuurd en in de spuitplamuur gezet

staat op het programma voor volgende week : demontage Koplamp lift systeem !
                    DSC00319_crop.jpg

DSC00328_crop.jpg

Weer tijd voor een upgrade van de werkzaamheden ;

Het motor systeem voor het zonnedak volledige gereinigd en uitgemeten, de motor zelf getest en werkt nog perfect, alleen zit hij vol met verharde smeervet, onze volgende stap is het controleren of het overdraging
                      DSC00256_crop.jpg

DSC00258_crop.jpg
                      systeem van de motor naar het dak nog werkt. tot de volgende

Bedankt voor de tips beste vrienden :salut:

Voor heldere momenten zal ik nog enkele dagen moeten wachten vrees ik…. :drink:

Bij mijn 928 is het ook een ramp kwa elektriciteit, is verschiet ervan dat er niet meer auto’s uitbranden met dit klungelwerk :bounce: …..

In elk geval zo veel mogelijk van de brol eruit smijten, geeft enkel aanleiding tot slecht contactpunten heeeeeeel veel zoekwerk achteraf. Beste oplossing heeft steri2311 al gegeven.

Een wire tuck motorruimte van Porsche zou nog wel ferm zijn zoals het schaalmodel :happydance:

Ik heb een diploma elektriciteit gehaald alvorens naar het conservatorium te trekken maar ben al 20 jaar niet meer met elektriciteit bezig. Bovendien is auto elektriciteit toch nog wel een ander paar mouwen, niet in het minst omdat ik ne puntkop krijg van het schema dat ik heb voor mijne shark. Neemt ni weg dat ge me gerust altijd een PM moogt sturen moest ge een vraag hebben, misschien heb ik wel een helder moment 😀

Dat is inderdaad verstandig om te doen 😉

[quote=”steri2311″ post=153822]Aan elkaar solderen en krimpkous erover, zeer degelijke connectie en nooit nog miserie.[/quote]

+1 en de draadkleur respecteren, altijd handig 😉

Aan elkaar solderen en krimpkous erover, zeer degelijke connectie en nooit nog miserie.

[quote=”python” post=153816]
                                    Wat je zelf kan doen geeft een veel grotere voldoening en is waar het uiteindelijk om draait .
                                    :respekt:[/quote]

Dank je voor het schouder klopje, ja ik ben spijtig genoeg niet in een rijke wieg gelegd dus moeten we maar roeien met de riemen die we hebben hé
                                    😉

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 215)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.