restauratieproject by Chineeske

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s restauratieproject by Chineeske

• Maker
    Discussie

• Goddaert Danny
    Deelnemer

:respect2: yes yes yes deze middag werd eindelijk de 944 geleverd, nu kunnen we aan de slag, een eerste check up van de tekortkomingen ;

– Open dak werkt niet
      – electrische bediening van het raam werkt niet aan de passagiers zijde
      – hier en daar een klein roestspotje
      – lak ernstig beschadigd door verkeerdelijk afschuren !
      – interieur ontbreken enkele drukknoppen
      – panel met bedieningknoppen dashboard gescheurd
      – verwarming aanjager werkt niet
      – koppelingsschijf stuk

De meeste tekortkomingen waren ons bekend, de motor verkeert in goede staat , geen olielekken, het is een uitdaging maar dat was de bedoeling , we hebben een goede basis om met te vertrekken, vooruit met de geit eh de Porsche !!!!

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 215)
      • Enkele foto’s van de werken die afgelopen dagen zijn uitgevoerd aan de *porsche , en de rest van de carrosserie, nog afschuren, alle kleine stukken zoals bumpers ,deuren, spiegels etc… gaan binnen kort in de Carrosserie in de grondverf gespoten worden en de deuren gaan aan de binnenkant in de originele lak gespoten worden zodanig deze terug gemonteerd kunnen worden en later in zijn geheel in de lak worden gezet, pfff was het maar al zover ….. :think:

mei2013044_crop.jpg

mei2013050_crop.jpg

mei2013054_crop.jpg

Volledige carrosserie? Amai mijn, pardon; uw armen 😀 Succes gewenst en laat die foto’s maar komen 😀

yes yes, vijf dagen de tijd om aan de ” P” te sleutelen, en ik ben niet alleen die er zo ook over denkt (hé Igor), op programma staan portier bestuurder demonteren (is reeds uitgevoerd gisteren), en de volledige carrosserie afschuren !!! foto’s volgen hoor nog een prettig weekend gewenst !!! :salut:

Hey Wim, bedankt voor de tip, dit was een foto die genomen is tussendoor, ik heb die blanke vlakken en de braam van de spot repair, zorgvuldig verder weg gewerkt, alvorens te plamuren, maar jou tips zijn steeds welkom hé want ik heb nog niet de ervaring als carrossie man als jij, dus reageer gerust.
              THX :respect2:

Wim

[quote=”Chineeske” post=128896]Yes , weer een heerlijke dag om aan de *porsche te werken

[/quote]

Mag ik je een tip geven 😳

Die plekken die je blank gemaakt hebt, heb je waarschijnlijk je een tol gedaan aan de structuur te zien.
                Deze moet je normaal verder uitschuren, want nu heb je kans dat je na een paar maand rand aftekening krijgt in de lak.
                En dat is dan jammer van je werk.

enkele foto’s van vandaag van de verwijderde achterbumper en de achterlichten

020_crop.jpg

024_crop.jpg

Yes , weer een heerlijke dag om aan de *porsche te werken, in het weekend had ik mijn portier werder afgewerkt, en vandaag de achterbumper en de achterlichten gedemonteerd.het ziet er een beetje vies uit daarbinnen maar geen roest vlekken te bespeuren oef das al een opluchting hey.

001_crop_2013-04-24.jpg

002_crop.jpg

003_crop.jpg

004_crop.jpg

006_crop.jpg

Ja da klopt, mechanika kun je op meer locaties leren, carrosserie is héél beperkt.$

[quote=”SL33PY” post=128294]mechaniek kan je in avondonderwijs volgen op het KTA van Kapellen, een paar vrienden van mij doen dat al en ik ben het in ieder geval van plan[/quote]

Mijn sportclub (kung fu) is op de Deurnesebaan 14, witte garage poort je ziet van buiten niks.

je kan er ook mechanica volgen in een aparte cursus, wij leren hoofdzakelijk enkel carrosserie.

[quote=”nickotje” post=128278]Hey,

Waar is jouw sportclub dan? :mrgreen:

Leer je ook mechanica of enkel carrosserie-technieken? Ben vooral geïnteresseerd in de mechanische leerprocessen..

Grtz[/quote]

mechaniek kan je in avondonderwijs volgen op het KTA van Kapellen, een paar vrienden van mij doen dat al en ik ben het in ieder geval van plan

Hey,

Leer je ook mechanica of enkel carrosserie-technieken? Ben vooral geïnteresseerd in de mechanische leerprocessen..

Grtz

Hey,

Is die cursus puur op de carrosserie gericht of ook op de mechanica van de auto (welke mij meer interesseert).

Grtz

@ Nick, ha dat is fijn ik kom regelmatig Merksem, ik heb daar een sportclub, binnenkort is het opendeur in het TNA, dan kan je als je zin hebt eens een kijkje komen nemen,normaal staat de cursus wel op hun website hoor, maar je moet bij volwassen onderwijs kijken, ik weet het is even zoeken, het is wel een leuke cursus je leert veel , natuurlijk het eerste jaar zijn het de basistechnieken van de carrosserie maar je kan tegen het einde toch al een bluts uitdeuken en spuitklaar maken, en tevens leer je demonteren en monteren van carrosserie onderdelen, en uiteraard lassen hoort er ook bij, in het tweede jaar zijn het meer de gevorderde technieken of zwaar beschadigde auto’s, en leer je ook met de(t)rekbank werken. En het derde jaar leer je spuittechnieken, je mag ook zelf je eigen stukken van je wagen meebrengen om aan te werken, dus het is best wel een aanrader.
                                IK laat je de juiste datum van de opendeur nog wel weten.

Nice! En je woont niet ver van me af, ben van merksem :D.

Waar heb je die cursus bij TNA gevonden want vind niets terug op hun website..

Grtz

Nick

Nice! En je woont niet ver van me af, ben van Merksem! Hoe heb je die cursus bij TNA gevonden want kan niets vinden op hun website 🙁

Grtz

Nick

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 215)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.