Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

  • Maker
    Discussie
  • Gisteren is uiteindelijk de 944 geleverd. Laatste keuringsbewijs dateert van 09/2000.

    Direct vuile kleren aan en de zoektocht gestart naar het niet aanslaan van de motor.

    – zekeringen uitgemeten >> OK
    – DME relais getest >> OK (toch maar alle soldeerpunten opnieuw gesoldeerd)
    – De 2 relais van het DME relais worden aangetrokken en geven hun spanning door naar de benzinepomp en DME (Pin 4 & 8)

    27-08-20158-10-06.jpg

    Achterkant van de wagen opgekrikt > spanning gemeten aan de benzinepomp >> geen spanning !!
    Waarschijnlijk een onderbreking veroorzaakt door het aftermarket alarm (Merk Cobra)
    Dit probleem zal morgen verder nagekeken worden.

    Daar de wagen waarschijnlijk zijn laatste km’s gereden heeft in 2001 zal ik preventief de volgende onderdelen vervangen.
    Reeds besteld :
    – Oliefilter
    – Benzinefilter
    – Luchtfilter
    – Extra DME Relais
    – Doosje met varia aan torpedozekeringen
    – ruitenwisserbladen voor en achter
    – gaspompjes vooraan en achteraan
    – 5 Liter Motorolie Helix HX7 10w40

    indien er nog tips zijn ivm het preventief vervangen van onderdelen >> let me know !!!
    – riemen worden zeker allemaal vervangen!

    Darm tussen benzinepomp en benzinetank losgekoppeld om de oude benzine uit de benzintank te verwijderen.
    Benzinepomp getest door lokaal 12V aan te sluiten >> OK

    Werken gestopt daar de regensluizen werden opengezet. Voorlopig al tevreden met de geconstateerde zaken en werken.

    Vraagje >> met welk middel spoel ik de benzinetank uit?

    Nog geen foto’s genomen, vanavond zal ik er wat plaatsen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 468)
    • 12-11-201615-21-56.jpg

      12-11-201615-22-11.jpg

      12-11-201615-22-57.jpg

        Rechterkant na controle met endoscoopcamera ook opengeslepen, ziet er wat beter uit dan de linkse kant.
        Straks zandstralen.

        12-11-201612-52-59.jpg

        12-11-201612-52-44.jpg

        12-11-201612-52-21.jpg

        12-11-201612-52-02.jpg

          Respect! :respekt:
          Moest ik dat tegenkomen, ik zou een bidon naft gaan halen, er mooi oversprenkelen en er een stekske aan steken denk ik :wtf:

          De betreffende forummers misschien uitnodigen om het schouwspel gade te slaan en daarna lekker gaan eten :drink:

            @snoer >> ‘k denk dat je niet alleen zal zijn.

            Vandaag de rechtse kant eens controleren.

              Goed bezig Fabian , maar voor mij moet ge u niet opjagen he :lekker:

                @Larsy >> keuze maken tss plaatjes lassen of een volledig nieuwe langsbalk (114,96€)
                Beste keuze >> langsbalk vervangen.
                Langsbalk.png

                  nu profiel/plaatjes in zetten/lassen en opschuren.
                  Of wat moet je nu eigenlijk doen?

                    Ja, langs de buitenkant ziet het er meestal ok uit, ‘k denk dat er zo veel rondrijden zonder het te weten.
                    Daarom >> grondig aanpakken van de restauratie!!!

                      Oeps, dan valt beetje tegen precies 😥

                        11-11-201617-29-32.jpg

                        11-11-201617-30-04.jpg

                        11-11-201617-30-22.jpg

                        11-11-201617-30-39.jpg

                        11-11-201617-32-15.jpg

                        11-11-201617-32-28.jpg

                          Carport 2 weken geleden over de 944 geplaatst. Eindelijk uit de regen. Wielen ondergezet om hem te kunnen verplaatsen.

                          11-11-201614-48-06.jpg

                          Drempel bestuurderszijde opengeslepen en de Sint heeft hier wat ROEST achtergelaten.

                          11-11-201614-46-10.jpg

                          11-11-201614-44-45.jpg

                          11-11-201614-45-26.jpg

                          Ook nog wat Luxemburgs hout teruggevonden in de drempel

                          11-11-201614-45-44.jpg

                            :up:

                              Originele kleur blijft. platinum metallic
                              Data verkregen van Marc Noack adh het VIN nr

                              engine 41E0XXXX
                              color U1=platinum metallic
                              interior RH=leatherette brown/checker-velours
                              delivered to Luxemburg Aug.’84
                              options 261=electric mirror right
                              425=rear wiper
                              429=foglights
                              440=antenna,speakers in doors and rear
                              568=colored windows
                              650=removable top
                              651=power windows

                                Welke kleur gaat de 944 worden ?
                                Of weet je dit nog niet .

                                  het gaat precies voorruit nu :drink: :up:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 468)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.