Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

  • Maker
    Discussie
  • Gisteren is uiteindelijk de 944 geleverd. Laatste keuringsbewijs dateert van 09/2000.

    Direct vuile kleren aan en de zoektocht gestart naar het niet aanslaan van de motor.

    – zekeringen uitgemeten >> OK
    – DME relais getest >> OK (toch maar alle soldeerpunten opnieuw gesoldeerd)
    – De 2 relais van het DME relais worden aangetrokken en geven hun spanning door naar de benzinepomp en DME (Pin 4 & 8)

    27-08-20158-10-06.jpg

    Achterkant van de wagen opgekrikt > spanning gemeten aan de benzinepomp >> geen spanning !!
    Waarschijnlijk een onderbreking veroorzaakt door het aftermarket alarm (Merk Cobra)
    Dit probleem zal morgen verder nagekeken worden.

    Daar de wagen waarschijnlijk zijn laatste km’s gereden heeft in 2001 zal ik preventief de volgende onderdelen vervangen.
    Reeds besteld :
    – Oliefilter
    – Benzinefilter
    – Luchtfilter
    – Extra DME Relais
    – Doosje met varia aan torpedozekeringen
    – ruitenwisserbladen voor en achter
    – gaspompjes vooraan en achteraan
    – 5 Liter Motorolie Helix HX7 10w40

    indien er nog tips zijn ivm het preventief vervangen van onderdelen >> let me know !!!
    – riemen worden zeker allemaal vervangen!

    Darm tussen benzinepomp en benzinetank losgekoppeld om de oude benzine uit de benzintank te verwijderen.
    Benzinepomp getest door lokaal 12V aan te sluiten >> OK

    Werken gestopt daar de regensluizen werden opengezet. Voorlopig al tevreden met de geconstateerde zaken en werken.

    Vraagje >> met welk middel spoel ik de benzinetank uit?

    Nog geen foto’s genomen, vanavond zal ik er wat plaatsen.

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 468)
    • @Larsy : ik reken op een lokale opwarming van de aarde (Vlekkem). 😀 😀

      Ik hoop ,voor het omslaan van de weersomstandigheden, de 944 ontdaan te hebben van alle onderdelen (exterieur) zodat ik genoeg werkstukken op voorraad heb om op koudere dagen binnen te werken. Het demonteren van het binnenwerk kan ook op minder koude dagen uitgevoerd worden.

      Nog wat tijd gehad om de torque tube van de versnellingsbak te scheiden. Morgen eerst de gedemonteerde onderdelen sorteren en inventariseren, de garage wat opkuisen en herschikken, de versnellingsbak demonteren en hopen dat ik niet teveel metaalschilfers tegenkom.

      18-12-201520-08-10.jpg

      18-12-201520-08-39.jpg

      18-12-201520-07-58.jpg

        Ja echt top .
        :hail:
        Als het onder 0° zal zakken zul je wel effe stoppen 8)
        NIET !?

          Damn, dat je dit allemaal doet op je oprit!

          Respect :respect2:

          En ik maar vloeken dat m’n garage nog een halve bouwwerf is en de P niet deftig kan staan 😆

            Wel nogal actueel en hip dat je een ‘lightsaber” gebruikt voor de verlichting 😀 😀

            The force is with you :respect2: :respect2:

              Hey Fab, moet je bewonderen voor je werk aan de 944!
              Floere.

                Tis niet gemakkelijk maar het gaat, een portie creativiteit helpt hierbij.

                  Ongelooflijk dat je dat allemaal op je oprit klaarspeelt. :salut:

                    Vandaag geprofiteerd van het mooie weer (16° half december 😀 😀 ). Ongeveer een 4tal uurtjes kunnen sleutelen aan de 944.
                    Weer een portie geduld moeten aanspreken om stapsgewijs de aandrijfas en versnellingsbak te scheiden van het chassis.Geen tegenwerkende bouten of moeren tegengekomen (das al anders geweest). Bij het demonteren van de koppeling opgemerkt dat de rubberen demper volledig gebarsten is en er zelfs stukken ontbreken. De torque tube scheiden van de versnellingsbak is voor morgen.

                    Fotokes :

                    17-12-201521-39-56.jpg

                    17-12-201521-40-16.jpg

                    17-12-201521-40-32.jpg

                    17-12-201521-38-01.jpg

                    17-12-201521-38-32.jpg

                    17-12-201521-38-56.jpg

                    17-12-201521-39-22.jpg

                    17-12-201521-40-58.jpg

                      Netjes !

                      Zo zie je maar, een retourtje Diest om een achteras te kopen kan je behoorlijk wat geld besparen :applaus: !

                        Valt wel mee indien men wat handig is 😉 Indien mogelijk zou ik de aluminium draagassen gebruiken zeker een meerwaarde.

                          [quote=”Herman911″ post=224138]Blijf me verbazen Fab over hoe zorgeloos jij die dingen uit mekaar haalt en een nieuw leven geeft, mama mia :respekt: :respekt:[/quote]
                          +1

                            Draagarmen vervangen door alu van Turbo achteras zal waarschijnlijk niet doorgaan, teveel aanpassingen. Mijn 944 type 1 is van 1984 en de donor achteras is van 1987.

                            13-12-201517-31-04.jpg

                              Blijf me verbazen Fab over hoe zorgeloos jij die dingen uit mekaar haalt en een nieuw leven geeft, mama mia :respekt: :respekt:

                                Aangekochte Turbo achteras gedemonteerd. Ben er nog niet uit of ik de alu draagarmen ga gebruiken.
                                Indien wel >> andere cardanassen,…$$$$$$$

                                De onderdelen die ik wel kan gebruiken zijn :
                                – 2 x houder
                                – 2 x bevestigingsbeugel
                                – 2 x beschermplaten (in Alu)
                                – 2 x steunlagers
                                – 1 x steun achteras
                                – 1 x stabilisatiestang met houders en rubbers
                                – 2 x drijfstang stabilisatiestang

                                Deze onderdelen zijn in veeeeeeel betere staat dan de originele.
                                Nieuwprijs voor deze onderdelen >>> 🙁 🙁 🙁

                                13-12-201516-27-10.jpg

                                13-12-201516-29-34.jpg

                                13-12-201516-29-02.jpg

                                13-12-201516-28-44.jpg

                                  Hier in de tabel helemaal onderaan staat wat meer over het opwaarderen van 924 en 944 type I met latere onderstellen. Misschien heb je er iets aan.

                                  Een 924S is eigenlijk een 944 type I en heeft de ALU achterste draagarmen van een 944 turbo toch?

                                15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 468)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.