Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

  • Maker
    Discussie
  • Gisteren is uiteindelijk de 944 geleverd. Laatste keuringsbewijs dateert van 09/2000.

    Direct vuile kleren aan en de zoektocht gestart naar het niet aanslaan van de motor.

    – zekeringen uitgemeten >> OK
    – DME relais getest >> OK (toch maar alle soldeerpunten opnieuw gesoldeerd)
    – De 2 relais van het DME relais worden aangetrokken en geven hun spanning door naar de benzinepomp en DME (Pin 4 & 8)

    27-08-20158-10-06.jpg

    Achterkant van de wagen opgekrikt > spanning gemeten aan de benzinepomp >> geen spanning !!
    Waarschijnlijk een onderbreking veroorzaakt door het aftermarket alarm (Merk Cobra)
    Dit probleem zal morgen verder nagekeken worden.

    Daar de wagen waarschijnlijk zijn laatste km’s gereden heeft in 2001 zal ik preventief de volgende onderdelen vervangen.
    Reeds besteld :
    – Oliefilter
    – Benzinefilter
    – Luchtfilter
    – Extra DME Relais
    – Doosje met varia aan torpedozekeringen
    – ruitenwisserbladen voor en achter
    – gaspompjes vooraan en achteraan
    – 5 Liter Motorolie Helix HX7 10w40

    indien er nog tips zijn ivm het preventief vervangen van onderdelen >> let me know !!!
    – riemen worden zeker allemaal vervangen!

    Darm tussen benzinepomp en benzinetank losgekoppeld om de oude benzine uit de benzintank te verwijderen.
    Benzinepomp getest door lokaal 12V aan te sluiten >> OK

    Werken gestopt daar de regensluizen werden opengezet. Voorlopig al tevreden met de geconstateerde zaken en werken.

    Vraagje >> met welk middel spoel ik de benzinetank uit?

    Nog geen foto’s genomen, vanavond zal ik er wat plaatsen.

15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 468)
    • Normaal gezien moet je die alu blokken niet loshalen om de achteras te laten zakken.

      mss is hij hierdoor een beetje gaan wringen?

        bout verwarmen ;dan moet hij loskomen

          6-12-201519-00-37.jpg

          Moer is los, geen mogelijkheid om met de moer op de bout er beweging in te krijgen. Dus aandraaien gaat ook niet.

            welke maat M12 ?? prbeer anders de bout eens op spanning vast te draaien ongeveer 120Nm

            zit deze in het koetswerk bevestigd ??

              even een momentje vastdraaien en houden om de spanning op te voeren in de bout ;daarna proberen los te draaien

              heb je bout al proberen te verwarmen ?

                Al geprobeerd, Zuff. Help niet. Heeft al een 10 beurten WD40 ondergaan.

                  WD40 olie

                  WD-40-100-ml-l.jpg

                    De torsion tube proberen te verwijderen. Natuurlijk weer één bout die niet loskomt.
                    Iemand tips? De moer is los maar de bout beweegt langs geen kanten, met hamer zitten op kloppen, op verschillende punten al gekrikt zodat de spanning van de bout loskomt, …
                    De andere kant kwam probleemloos los.

                    6-12-201513-49-39.jpg

                      Bout eruit gekregen met veel geduld. Blijven proberen met de boulonneuse.
                      De aanhouder wint !!!

                        Bout eruit gekregen met veel geduld. Blijven proberen met de boulonneuse.
                        De aanhouder wint !!!

                          Da’s een mooie vooruitgang :applaus: !

                          Hoe heb je die vervelende bout losgekregen ?

                            Da’s een mooie vooruitgang :applaus: !

                            Hoe heb je die vervelende bout losgekregen ?

                              aan Fab ; de bouten waarmee je cardanassen of homokineetkoppen bevestigd zijn, mogen absoluut niet gestraald worden en opnieuw gebruikt : het is kwaliteit 10.9; geen 8.8
                              Laat maar iets weten op tijd en je kan dat via mij verkrijgen. :drink:

                                aan Fab ; de bouten waarmee je cardanassen of homokineetkoppen bevestigd zijn, mogen absoluut niet gestraald worden en opnieuw gebruikt : het is kwaliteit 10.9; geen 8.8
                                Laat maar iets weten op tijd en je kan dat via mij verkrijgen. :drink:

                                  aan Fab ; de bouten waarmee je cardanassen of homokineetkoppen bevestigd zijn, mogen absoluut niet gestraald worden en opnieuw gebruikt : het is kwaliteit 10.9; geen 8.8
                                  Laat maar iets weten op tijd en je kan dat via mij verkrijgen. :drink:

                                15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 468)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.