Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

  • Maker
    Discussie
  • Gisteren is uiteindelijk de 944 geleverd. Laatste keuringsbewijs dateert van 09/2000.

    Direct vuile kleren aan en de zoektocht gestart naar het niet aanslaan van de motor.

    – zekeringen uitgemeten >> OK
    – DME relais getest >> OK (toch maar alle soldeerpunten opnieuw gesoldeerd)
    – De 2 relais van het DME relais worden aangetrokken en geven hun spanning door naar de benzinepomp en DME (Pin 4 & 8)

    27-08-20158-10-06.jpg

    Achterkant van de wagen opgekrikt > spanning gemeten aan de benzinepomp >> geen spanning !!
    Waarschijnlijk een onderbreking veroorzaakt door het aftermarket alarm (Merk Cobra)
    Dit probleem zal morgen verder nagekeken worden.

    Daar de wagen waarschijnlijk zijn laatste km’s gereden heeft in 2001 zal ik preventief de volgende onderdelen vervangen.
    Reeds besteld :
    – Oliefilter
    – Benzinefilter
    – Luchtfilter
    – Extra DME Relais
    – Doosje met varia aan torpedozekeringen
    – ruitenwisserbladen voor en achter
    – gaspompjes vooraan en achteraan
    – 5 Liter Motorolie Helix HX7 10w40

    indien er nog tips zijn ivm het preventief vervangen van onderdelen >> let me know !!!
    – riemen worden zeker allemaal vervangen!

    Darm tussen benzinepomp en benzinetank losgekoppeld om de oude benzine uit de benzintank te verwijderen.
    Benzinepomp getest door lokaal 12V aan te sluiten >> OK

    Werken gestopt daar de regensluizen werden opengezet. Voorlopig al tevreden met de geconstateerde zaken en werken.

    Vraagje >> met welk middel spoel ik de benzinetank uit?

    Nog geen foto’s genomen, vanavond zal ik er wat plaatsen.

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 468)
    • Wat een heerlijk weertje vandaag. Tijd om nog wat onderdelen (proberen) te demonteren. Enkele weerspannige bouten en moeren tegengekomen, maar de aanhouder wint! Achterste wielkasten uiteindelijk vrij. De schokdempers zijn totaal versleten, kon ze met gemak samendrukken.

      2-12-201520-40-58.jpg

      2-12-201520-41-36.jpg

      2-12-201520-41-52.jpg

      2-12-201520-42-15.jpg

      2-12-201520-42-34.jpg

        Wat een heerlijk weertje vandaag. Tijd om nog wat onderdelen (proberen) te demonteren. Enkele weerspannige bouten en moeren tegengekomen, maar de aanhouder wint! Achterste wielkasten uiteindelijk vrij. De schokdempers zijn totaal versleten, kon ze met gemak samendrukken.

        2-12-201520-40-58.jpg

        2-12-201520-41-36.jpg

        2-12-201520-41-52.jpg

        2-12-201520-42-15.jpg

        2-12-201520-42-34.jpg

          Wat een heerlijk weertje vandaag. Tijd om nog wat onderdelen (proberen) te demonteren. Enkele weerspannige bouten en moeren tegengekomen, maar de aanhouder wint! Achterste wielkasten uiteindelijk vrij. De schokdempers zijn totaal versleten, kon ze met gemak samendrukken.

          2-12-201520-40-58.jpg

          2-12-201520-41-36.jpg

          2-12-201520-41-52.jpg

          2-12-201520-42-15.jpg

          2-12-201520-42-34.jpg

            Wauw da’s heel netjes hè :respekt: !

              Wauw da’s heel netjes hè :respekt: !

                Remklauwen en remcilinder er vandaag nog doorgejaagd.

                29-11-201519-44-38.jpg

                  Remklauwen en remcilinder er vandaag nog doorgejaagd.

                  29-11-201519-44-38.jpg

                    Joetjoep filmke :

                    Het bijgeleverde straalpistool voldoet niet aan mijn verwachtingen, dus de Contimac gebruikt.
                    Een magneet in de cabine leggen is ook handig, met die stugge handschoenen kan je kleine onderdelen niet vastnemen.

                      Joetjoep filmke :

                      Het bijgeleverde straalpistool voldoet niet aan mijn verwachtingen, dus de Contimac gebruikt.
                      Een magneet in de cabine leggen is ook handig, met die stugge handschoenen kan je kleine onderdelen niet vastnemen.

                        Heel goed bezig Fab :up: je hebt uw straalcabine al bijna terug verdiend . de zelfredzaamheid is het mooie aan deze topic .

                          Heel goed bezig Fab :up: je hebt uw straalcabine al bijna terug verdiend . de zelfredzaamheid is het mooie aan deze topic .

                            Afzuiging aangesloten op cabine.

                            29-11-201512-56-35.jpg

                            Filterhouder van LED-Par gebruikt als houder voor de bouten.
                            Voor het stralen :

                            29-11-201512-57-32.jpg

                            Na het stralen :

                            29-11-201512-57-18-2.jpg

                            29-11-201512-58-09.jpg

                            Nu eerst Formula 1, daarna terug wat stralen (rem ankers staan op het menu)

                            Attachments:
                            • 29-11-201512-57-18.jpg

                              Afzuiging aangesloten op cabine.

                              29-11-201512-56-35.jpg

                              Filterhouder van LED-Par gebruikt als houder voor de bouten.
                              Voor het stralen :

                              29-11-201512-57-32.jpg

                              Na het stralen :

                              29-11-201512-57-18-2.jpg

                              29-11-201512-58-09.jpg

                              Nu eerst Formula 1, daarna terug wat stralen (rem ankers staan op het menu)

                              Attachments:
                              • 29-11-201512-57-18.jpg
                              Wim

                                [quote=”bzguy” post=223020]Dankjewel Deepee !
                                interessanter is dan enkel de motor te kunenn laten draaien op 220V.
                                (ster-driehoek etc) :wtf:[/quote]

                                Inderdaad ster aansluiting gebruiken voor een 380 op 220 te laten draaien. 💡

                                Wim

                                  [quote=”bzguy” post=223020]Dankjewel Deepee !
                                  interessanter is dan enkel de motor te kunenn laten draaien op 220V.
                                  (ster-driehoek etc) :wtf:[/quote]

                                  Inderdaad ster aansluiting gebruiken voor een 380 op 220 te laten draaien. 💡

                                15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 468)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.