Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

• Maker
    Discussie
  • Gisteren is uiteindelijk de 944 geleverd. Laatste keuringsbewijs dateert van 09/2000.

Direct vuile kleren aan en de zoektocht gestart naar het niet aanslaan van de motor.

– zekeringen uitgemeten >> OK
    – DME relais getest >> OK (toch maar alle soldeerpunten opnieuw gesoldeerd)
    – De 2 relais van het DME relais worden aangetrokken en geven hun spanning door naar de benzinepomp en DME (Pin 4 & 8)

27-08-20158-10-06.jpg

Achterkant van de wagen opgekrikt > spanning gemeten aan de benzinepomp >> geen spanning !!
    Waarschijnlijk een onderbreking veroorzaakt door het aftermarket alarm (Merk Cobra)
    Dit probleem zal morgen verder nagekeken worden.

Daar de wagen waarschijnlijk zijn laatste km’s gereden heeft in 2001 zal ik preventief de volgende onderdelen vervangen.
    Reeds besteld :
    – Oliefilter
    – Benzinefilter
    – Luchtfilter
    – Extra DME Relais
    – Doosje met varia aan torpedozekeringen
    – ruitenwisserbladen voor en achter
    – gaspompjes vooraan en achteraan
    – 5 Liter Motorolie Helix HX7 10w40

indien er nog tips zijn ivm het preventief vervangen van onderdelen >> let me know !!!
    – riemen worden zeker allemaal vervangen!

Darm tussen benzinepomp en benzinetank losgekoppeld om de oude benzine uit de benzintank te verwijderen.
    Benzinepomp getest door lokaal 12V aan te sluiten >> OK

Werken gestopt daar de regensluizen werden opengezet. Voorlopig al tevreden met de geconstateerde zaken en werken.

Vraagje >> met welk middel spoel ik de benzinetank uit?

Nog geen foto’s genomen, vanavond zal ik er wat plaatsen.

15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 468)
    • “Voor bouten die iets belangrijks bijeenhouden en onderhevig zijn aan wisselende belastingen en trillingen, zou ik persoonlijk toch steri2311 volgen”

Zal ik zeker doen, vandaag een lijstje opmaken richting Fabory.
      Weet er iemand waar ik details van de bouten kan opzoeken (snelheid draad, sterkte, …)

“Voor bouten die iets belangrijks bijeenhouden en onderhevig zijn aan wisselende belastingen en trillingen, zou ik persoonlijk toch steri2311 volgen”

Zal ik zeker doen, vandaag een lijstje opmaken richting Fabory.
        Weet er iemand waar ik details van de bouten kan opzoeken (snelheid draad, sterkte, …)

Walnoot schulpen, niet de schillen. Eigenlijk noemt dat bolster trouwens:

okkernootontbolsterd.jpg

En dit de schulp en de eetbare pit:

okkernootpit.jpg

Voor zandstralen kan je de schulpen van Juglans Nigra gebruiken, zwarte noot of Amerikaanse noot:

JuglansNigra.png

zwartenootvanbolstertotpit.jpg

De gewone walnoot of okkernoot (bij mijn weten synoniem), Juglans Regia, heeft een dunne zachtere schulp, toch zeker de veredelde rassen voor in de winkel, zoals Coenen, Axel, … Een zaailing (half wild) heeft al eens een dikkere schulp, maar nog altijd veel minder dik.

Als iemand dikke notenschulpen of de echte Amerikaanse noten wil … altijd welkom. Je moet ze wel zelf breken met een zware voorhamer. Veel plezier, de schulp is veel dikker dan de dikste okkernoot. Ik heb 2 Amerikaanse notelaars staan en om noten te verkopen is dat niet genoeg, dat is per container. Het is trouwens een vieze bedoening, je moet eerst de bolster afschrapen, want die plooit niet gewoon open zoals bij een rijpe okkernoot. Die bolster geeft echt sepia-inkt af, krijg je niet meer van je handen noch uit je kleren met zeep. (Er liggen wel nog wat afgeregende van vorig jaar.) Wat is dan het nut van die boom? 1) Fineerhout, nog mooiere tekening dan gewone notelaar. 2) Gebroken noten worden gebruikt als straalmiddel. Ze zijn hard, maar beschadigen minder dan scherp zand.

Tot zover land- en tuinbouw.

Voor bouten die iets belangrijks bijeenhouden en onderhevig zijn aan wisselende belastingen en trillingen, zou ik persoonlijk toch steri2311 volgen.

Mooi project en gezien de soort P:
          :up: :popcorn:

Attachments:
          • julgans-regia-vrucht.jpg

Walnoot schulpen, niet de schillen. Eigenlijk noemt dat bolster trouwens:

okkernootontbolsterd.jpg

En dit de schulp en de eetbare pit:

okkernootpit.jpg

Voor zandstralen kan je de schulpen van Juglans Nigra gebruiken, zwarte noot of Amerikaanse noot:

JuglansNigra.png

zwartenootvanbolstertotpit.jpg

De gewone walnoot of okkernoot (bij mijn weten synoniem), Juglans Regia, heeft een dunne zachtere schulp, toch zeker de veredelde rassen voor in de winkel, zoals Coenen, Axel, … Een zaailing (half wild) heeft al eens een dikkere schulp, maar nog altijd veel minder dik.

Als iemand dikke notenschulpen of de echte Amerikaanse noten wil … altijd welkom. Je moet ze wel zelf breken met een zware voorhamer. Veel plezier, de schulp is veel dikker dan de dikste okkernoot. Ik heb 2 Amerikaanse notelaars staan en om noten te verkopen is dat niet genoeg, dat is per container. Het is trouwens een vieze bedoening, je moet eerst de bolster afschrapen, want die plooit niet gewoon open zoals bij een rijpe okkernoot. Die bolster geeft echt sepia-inkt af, krijg je niet meer van je handen noch uit je kleren met zeep. (Er liggen wel nog wat afgeregende van vorig jaar.) Wat is dan het nut van die boom? 1) Fineerhout, nog mooiere tekening dan gewone notelaar. 2) Gebroken noten worden gebruikt als straalmiddel. Ze zijn hard, maar beschadigen minder dan scherp zand.

Tot zover land- en tuinbouw.

Voor bouten die iets belangrijks bijeenhouden en onderhevig zijn aan wisselende belastingen en trillingen, zou ik persoonlijk toch steri2311 volgen.

Mooi project en gezien de soort P:
            :up: :popcorn:

Attachments:
            • julgans-regia-vrucht.jpg

:up:

:up:

Aan de toekomstige bezoekers >> warme kledij meebrengen, Glühwein of warme choco (HarleyG) op het terras met ondersteuning van deze terraswarmer. De madammen kunnen binnen zitten zodat wij ongestoord kunnen keuvelen over de P.

9200000032689112.jpg

Aan de toekomstige bezoekers >> warme kledij meebrengen, Glühwein of warme choco (HarleyG) op het terras met ondersteuning van deze terraswarmer. De madammen kunnen binnen zitten zodat wij ongestoord kunnen keuvelen over de P.

9200000032689112.jpg

Bakske gemaakt om de moeren en bouten te stralen. Garage wat opgeruimd na de assemblage van de straalcabine. Interventie in “Swingcafé ‘t Oude Hof’ (is wat uitgelopen met wat rode wijntjes) daardoor niet veel meer kunnen verder werken (beetje onder invloed).

28-11-201519-47-18.jpg

Bakske gemaakt om de moeren en bouten te stralen. Garage wat opgeruimd na de assemblage van de straalcabine. Interventie in “Swingcafé ‘t Oude Hof’ (is wat uitgelopen met wat rode wijntjes) daardoor niet veel meer kunnen verder werken (beetje onder invloed).

28-11-201519-47-18.jpg

Dankjewel Deepee !

Ik zal het eens bekijken straks (ben nu op m’n werk).

Heb m’n oog al laten vallen op n omvormer ook, kwestie dat ik dan alle knoppen en schakelaars kan bedienen op het toestel, wat interessanter is dan enkel de motor te kunenn laten draaien op 220V.

Ik hou jullie op de hoogte ! Ik zal er overigens een apart draadje voor starten. 🙂

Zal het filmpje ook eens bekijken, dat heb ik nog wel gekregen in school, 25 jaar geleden of zo (ster-driehoek etc) :wtf:

Dankjewel Deepee !

Ik zal het eens bekijken straks (ben nu op m’n werk).

Heb m’n oog al laten vallen op n omvormer ook, kwestie dat ik dan alle knoppen en schakelaars kan bedienen op het toestel, wat interessanter is dan enkel de motor te kunenn laten draaien op 220V.

Ik hou jullie op de hoogte ! Ik zal er overigens een apart draadje voor starten. 🙂

Zal het filmpje ook eens bekijken, dat heb ik nog wel gekregen in school, 25 jaar geleden of zo (ster-driehoek etc) :wtf:

welke meter is bij jou geïnstalleerd? 3 x 220 volt bestaat evenals 380 volt.
                              hoe je een motor moet aansluiten op andere stroomsterkte/fasen staat meestal aan de binnenkant van de contactdoos van de elektromotor.

welke meter is bij jou geïnstalleerd? 3 x 220 volt bestaat evenals 380 volt.
                                hoe je een motor moet aansluiten op andere stroomsterkte/fasen staat meestal aan de binnenkant van de contactdoos van de elektromotor.

Top, ben benieuwd 🙂 !

Ja hoor Fabian, gisterenavod gaan oppikken (k ging je nog een sms sturen) ; enige nadeel = werkt op 380V, k ga mijn schoonbroer vragen om dat aan te passen.

Mocht iemand anders een manier weten om 220V monofase om te zetten naar 380 V (of is’t gewoon driefase ?!) , laat maar weten 🙂

15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 468)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.