- Dit onderwerp bevat 468 reacties, 37 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren geleden door .
-
Discussie
-
27 augustus 2015 om 10:35
Gisteren is uiteindelijk de 944 geleverd. Laatste keuringsbewijs dateert van 09/2000.
Direct vuile kleren aan en de zoektocht gestart naar het niet aanslaan van de motor.
– zekeringen uitgemeten >> OK
– DME relais getest >> OK (toch maar alle soldeerpunten opnieuw gesoldeerd)
– De 2 relais van het DME relais worden aangetrokken en geven hun spanning door naar de benzinepomp en DME (Pin 4 & 8)Achterkant van de wagen opgekrikt > spanning gemeten aan de benzinepomp >> geen spanning !!
Waarschijnlijk een onderbreking veroorzaakt door het aftermarket alarm (Merk Cobra)
Dit probleem zal morgen verder nagekeken worden.Daar de wagen waarschijnlijk zijn laatste km’s gereden heeft in 2001 zal ik preventief de volgende onderdelen vervangen.
Reeds besteld :
– Oliefilter
– Benzinefilter
– Luchtfilter
– Extra DME Relais
– Doosje met varia aan torpedozekeringen
– ruitenwisserbladen voor en achter
– gaspompjes vooraan en achteraan
– 5 Liter Motorolie Helix HX7 10w40indien er nog tips zijn ivm het preventief vervangen van onderdelen >> let me know !!!
– riemen worden zeker allemaal vervangen!Darm tussen benzinepomp en benzinetank losgekoppeld om de oude benzine uit de benzintank te verwijderen.
Benzinepomp getest door lokaal 12V aan te sluiten >> OKWerken gestopt daar de regensluizen werden opengezet. Voorlopig al tevreden met de geconstateerde zaken en werken.
Vraagje >> met welk middel spoel ik de benzinetank uit?
Nog geen foto’s genomen, vanavond zal ik er wat plaatsen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.