Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

• Maker
    Discussie
  • Gisteren is uiteindelijk de 944 geleverd. Laatste keuringsbewijs dateert van 09/2000.

Direct vuile kleren aan en de zoektocht gestart naar het niet aanslaan van de motor.

– zekeringen uitgemeten >> OK
    – DME relais getest >> OK (toch maar alle soldeerpunten opnieuw gesoldeerd)
    – De 2 relais van het DME relais worden aangetrokken en geven hun spanning door naar de benzinepomp en DME (Pin 4 & 8)

27-08-20158-10-06.jpg

Achterkant van de wagen opgekrikt > spanning gemeten aan de benzinepomp >> geen spanning !!
    Waarschijnlijk een onderbreking veroorzaakt door het aftermarket alarm (Merk Cobra)
    Dit probleem zal morgen verder nagekeken worden.

Daar de wagen waarschijnlijk zijn laatste km’s gereden heeft in 2001 zal ik preventief de volgende onderdelen vervangen.
    Reeds besteld :
    – Oliefilter
    – Benzinefilter
    – Luchtfilter
    – Extra DME Relais
    – Doosje met varia aan torpedozekeringen
    – ruitenwisserbladen voor en achter
    – gaspompjes vooraan en achteraan
    – 5 Liter Motorolie Helix HX7 10w40

indien er nog tips zijn ivm het preventief vervangen van onderdelen >> let me know !!!
    – riemen worden zeker allemaal vervangen!

Darm tussen benzinepomp en benzinetank losgekoppeld om de oude benzine uit de benzintank te verwijderen.
    Benzinepomp getest door lokaal 12V aan te sluiten >> OK

Werken gestopt daar de regensluizen werden opengezet. Voorlopig al tevreden met de geconstateerde zaken en werken.

Vraagje >> met welk middel spoel ik de benzinetank uit?

Nog geen foto’s genomen, vanavond zal ik er wat plaatsen.

15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 468)
    • Top, ben benieuwd 🙂 !

Ja hoor Fabian, gisterenavod gaan oppikken (k ging je nog een sms sturen) ; enige nadeel = werkt op 380V, k ga mijn schoonbroer vragen om dat aan te passen.

Mocht iemand anders een manier weten om 220V monofase om te zetten naar 380 V (of is’t gewoon driefase ?!) , laat maar weten 🙂

Top, ben benieuwd 🙂 !

Ja hoor Fabian, gisterenavod gaan oppikken (k ging je nog een sms sturen) ; enige nadeel = werkt op 380V, k ga mijn schoonbroer vragen om dat aan te passen.

Mocht iemand anders een manier weten om 220V monofase om te zetten naar 380 V (of is’t gewoon driefase ?!) , laat maar weten 🙂

Leg ze samen in een keukenzeef en dan in de straalmachine, het zal wel vooruit gaan zo

Leg ze samen in een keukenzeef en dan in de straalmachine, het zal wel vooruit gaan zo

@Hans : 10kg kattenbakvulling van den Delhaize is de laatste poging. Indien dit niet lukt >> stralen.

Heb je het nieuwe speelgoed (Balanceermachine) al afgehaald?

@Hans : 10kg kattenbakvulling van den Delhaize is de laatste poging. Indien dit niet lukt >> stralen.

Heb je het nieuwe speelgoed (Balanceermachine) al afgehaald?

[quote=”TheFab” post=222987] Denk wel dat het de moeite loont om de bouten op te kuisen en opnieuw een beschermlaag te geven. .[/quote]

Ik zou toch nog eens proberen met die tumbler en andere media ; ik zou gaan voor kattenbakvulling en 24 hr in de tumbler 🙂

Gene zever, zou k zeker proberen 🙂 !

//edit : heb net met een collega (wapenliefhebber) gesproken, wat hij gebruikt :

– tumbler met allerlei media, gaande van gemalen walnootschil (moeilijk te vinden en behoorlijk prijzig), over lava-grind (van aquaria) tot kattenbakvulling. Minstens 10-12 uur laten tumblen !

– een ultrasoon-reiniger gebruikt hij ook : het voordeel hiervan is dat het sneller gaat (2-4 uur) en dat de bouten elkaar niet kunnen beschadigen door het schudden.

[quote=”TheFab” post=222987] Denk wel dat het de moeite loont om de bouten op te kuisen en opnieuw een beschermlaag te geven. .[/quote]

Ik zou toch nog eens proberen met die tumbler en andere media ; ik zou gaan voor kattenbakvulling en 24 hr in de tumbler 🙂

Gene zever, zou k zeker proberen 🙂 !

//edit : heb net met een collega (wapenliefhebber) gesproken, wat hij gebruikt :

– tumbler met allerlei media, gaande van gemalen walnootschil (moeilijk te vinden en behoorlijk prijzig), over lava-grind (van aquaria) tot kattenbakvulling. Minstens 10-12 uur laten tumblen !

– een ultrasoon-reiniger gebruikt hij ook : het voordeel hiervan is dat het sneller gaat (2-4 uur) en dat de bouten elkaar niet kunnen beschadigen door het schudden.

Bij RP moet ge niet zijn voor bouten tenzij bepaalde specifieke bouten maar die kun je dan nog beter bij een porsche center bestellen want even duur als bij RP. Ikzelf heb bepaalde bouten bij fabory gehaald omdat deze 10.9 moesten zijn en deze hadden ze niet bij de ijzerboer, de rest bij brico, ijzerboer, gamma….
                      Wat draad betreft veel verschil is er niet, de meeste hebben gewoon de zelfde draad. Waar denk je trouwens waar de meeste standaard bouten vandaan komen, alleen is dat bij RP en Porsche prijs x zoveel.

Bij RP moet ge niet zijn voor bouten tenzij bepaalde specifieke bouten maar die kun je dan nog beter bij een porsche center bestellen want even duur als bij RP. Ikzelf heb bepaalde bouten bij fabory gehaald omdat deze 10.9 moesten zijn en deze hadden ze niet bij de ijzerboer, de rest bij brico, ijzerboer, gamma….
                        Wat draad betreft veel verschil is er niet, de meeste hebben gewoon de zelfde draad. Waar denk je trouwens waar de meeste standaard bouten vandaan komen, alleen is dat bij RP en Porsche prijs x zoveel.

@Steri2311 : efkes mandje beginnen opvullen bij Rose Passion met bouten en moeren >> ben er mee gestop na 5 min >> Zat nog maar aan de helft van de bouten en moeren >> resultaat +500€. Denk wel dat het de moeite loont om de bouten op te kuisen en opnieuw een beschermlaag te geven. Bij Fabory zullen ze waarschijnlijk goedkoper zijn, maar dan begint de zoektocht naar de juist draad (snelle draad,..), halve draad, sterkte …..

@Steri2311 : efkes mandje beginnen opvullen bij Rose Passion met bouten en moeren >> ben er mee gestop na 5 min >> Zat nog maar aan de helft van de bouten en moeren >> resultaat +500€. Denk wel dat het de moeite loont om de bouten op te kuisen en opnieuw een beschermlaag te geven. Bij Fabory zullen ze waarschijnlijk goedkoper zijn, maar dan begint de zoektocht naar de juist draad (snelle draad,..), halve draad, sterkte …..

@Bladerunner > Thx for the info! (Erpe-Mere omgeving Oljst(Aalst))

@Bladerunner > Thx for the info! (Erpe-Mere omgeving Oljst(Aalst))

Ik weet niet van waar je bent, maar als je je oude bouten binnenbrengt bij Alco in Herentals krijg je ze als nieuw terug, ik dacht 40€ de kilo. :salut:

15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 468)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.