Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

  • Maker
    Discussie
  • Gisteren is uiteindelijk de 944 geleverd. Laatste keuringsbewijs dateert van 09/2000.

    Direct vuile kleren aan en de zoektocht gestart naar het niet aanslaan van de motor.

    – zekeringen uitgemeten >> OK
    – DME relais getest >> OK (toch maar alle soldeerpunten opnieuw gesoldeerd)
    – De 2 relais van het DME relais worden aangetrokken en geven hun spanning door naar de benzinepomp en DME (Pin 4 & 8)

    27-08-20158-10-06.jpg

    Achterkant van de wagen opgekrikt > spanning gemeten aan de benzinepomp >> geen spanning !!
    Waarschijnlijk een onderbreking veroorzaakt door het aftermarket alarm (Merk Cobra)
    Dit probleem zal morgen verder nagekeken worden.

    Daar de wagen waarschijnlijk zijn laatste km’s gereden heeft in 2001 zal ik preventief de volgende onderdelen vervangen.
    Reeds besteld :
    – Oliefilter
    – Benzinefilter
    – Luchtfilter
    – Extra DME Relais
    – Doosje met varia aan torpedozekeringen
    – ruitenwisserbladen voor en achter
    – gaspompjes vooraan en achteraan
    – 5 Liter Motorolie Helix HX7 10w40

    indien er nog tips zijn ivm het preventief vervangen van onderdelen >> let me know !!!
    – riemen worden zeker allemaal vervangen!

    Darm tussen benzinepomp en benzinetank losgekoppeld om de oude benzine uit de benzintank te verwijderen.
    Benzinepomp getest door lokaal 12V aan te sluiten >> OK

    Werken gestopt daar de regensluizen werden opengezet. Voorlopig al tevreden met de geconstateerde zaken en werken.

    Vraagje >> met welk middel spoel ik de benzinetank uit?

    Nog geen foto’s genomen, vanavond zal ik er wat plaatsen.

15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 468)
    • Ik weet niet van waar je bent, maar als je je oude bouten binnenbrengt bij Alco in Herentals krijg je ze als nieuw terug, ik dacht 40€ de kilo. :salut:

        Altijd welkom. Geef me wel een seintje wanneer je langskomt. Geniet maar van de 944 en laat ons je eerste rij indruk weten.

          Altijd welkom. Geef me wel een seintje wanneer je langskomt. Geniet maar van de 944 en laat ons je eerste rij indruk weten.

            Altijd welkom. Geef me wel een seintje wanneer je langskomt. Geniet maar van de 944 en laat ons je eerste rij indruk weten.

              :respect2: diep respect. Ik ga eens een testritje op de E40 richting Gent gaan doen en eens binnenwippen 😉

                :respect2: diep respect. Ik ga eens een testritje op de E40 richting Gent gaan doen en eens binnenwippen 😉

                  :respect2: diep respect. Ik ga eens een testritje op de E40 richting Gent gaan doen en eens binnenwippen 😉

                    @Steri2311 : Bouten en moeren worden gestraald en dan naar een firma die de bouten terug een beschermlaag geeft (koperkleurig of verzinkt).
                    Tumbler werkt niet zo goed als ik had verwacht (heb deze niet aangekocht, in bruikleen van een familielid). Ik zal morgen misschien eens een rekensommetje maken van de nieuwprijs van alle bouten.

                    Vandaag de straalcabine afgehaald en in mekaar gezet. Dit kan zonder probleem door één persoon uitgevoerd worden (volgens de handleiding zeker met 2 personen). Instructies van de summiere handleiding wat aangepast zodat het wat logischer in mekaar zit om deze te assembleren. Assemblagetijd +/- 1,5 uur. Ook nog voorlopige wieltjes ondergezet, was gemakkelijker om de cabine in mekaar te zetten.

                    27-11-201521-01-26.jpg

                    Morgen is het terug zand/soda straaldag.

                      @Steri2311 : Bouten en moeren worden gestraald en dan naar een firma die de bouten terug een beschermlaag geeft (koperkleurig of verzinkt).
                      Tumbler werkt niet zo goed als ik had verwacht (heb deze niet aangekocht, in bruikleen van een familielid). Ik zal morgen misschien eens een rekensommetje maken van de nieuwprijs van alle bouten.

                      Vandaag de straalcabine afgehaald en in mekaar gezet. Dit kan zonder probleem door één persoon uitgevoerd worden (volgens de handleiding zeker met 2 personen). Instructies van de summiere handleiding wat aangepast zodat het wat logischer in mekaar zit om deze te assembleren. Assemblagetijd +/- 1,5 uur. Ook nog voorlopige wieltjes ondergezet, was gemakkelijker om de cabine in mekaar te zetten.

                      27-11-201521-01-26.jpg

                      Morgen is het terug zand/soda straaldag.

                        @Steri2311 : Bouten en moeren worden gestraald en dan naar een firma die de bouten terug een beschermlaag geeft (koperkleurig of verzinkt).
                        Tumbler werkt niet zo goed als ik had verwacht (heb deze niet aangekocht, in bruikleen van een familielid). Ik zal morgen misschien eens een rekensommetje maken van de nieuwprijs van alle bouten.

                        Vandaag de straalcabine afgehaald en in mekaar gezet. Dit kan zonder probleem door één persoon uitgevoerd worden (volgens de handleiding zeker met 2 personen). Instructies van de summiere handleiding wat aangepast zodat het wat logischer in mekaar zit om deze te assembleren. Assemblagetijd +/- 1,5 uur. Ook nog voorlopige wieltjes ondergezet, was gemakkelijker om de cabine in mekaar te zetten.

                        27-11-201521-01-26.jpg

                        Morgen is het terug zand/soda straaldag.

                          Dat snap ik wel maar zo worden die bouten duurder dan nieuwe. Tel uw straalgrid, elektriciteit, en dan zijn ze nog niet terug beschermd (verzinkt). Ik heb zelf ook een straalcabine gekocht gehad, voor de zaken die wel de moeite waren om te stralen daar zij nieuw vrij duur waren zoals bv de ankerplaten van de schijven.

                          Veel bouten kun je vrij goedkoop krijgen bij bv Fabory of zelfs de plaatselijke ijzerwinkel. Wel erop letten dat je de zelfde kwaliteit pakt.

                            Dat snap ik wel maar zo worden die bouten duurder dan nieuwe. Tel uw straalgrid, elektriciteit, en dan zijn ze nog niet terug beschermd (verzinkt). Ik heb zelf ook een straalcabine gekocht gehad, voor de zaken die wel de moeite waren om te stralen daar zij nieuw vrij duur waren zoals bv de ankerplaten van de schijven.

                            Veel bouten kun je vrij goedkoop krijgen bij bv Fabory of zelfs de plaatselijke ijzerwinkel. Wel erop letten dat je de zelfde kwaliteit pakt.

                              steri2311 : het gaat zich wellicht eerder om het plezier om het zelf te kunnen proper maken en terug te plaatsen ilv gewoon opnieuw aan te kopen, geeft een grote voldoening als je zelf iets terug in orde kunt maken.

                              Uiteindelijk kun je uiteindelijk alle bouten gaan vervangen, want elke bout aan de wagen is 30 jaar oud he, en elk stukje gelijk welk materiaal 😉

                                steri2311 : het gaat zich wellicht eerder om het plezier om het zelf te kunnen proper maken en terug te plaatsen ilv gewoon opnieuw aan te kopen, geeft een grote voldoening als je zelf iets terug in orde kunt maken.

                                Uiteindelijk kun je uiteindelijk alle bouten gaan vervangen, want elke bout aan de wagen is 30 jaar oud he, en elk stukje gelijk welk materiaal 😉

                                  Nieuw kost een schroef 1,62 euro en plaatjes iets van 10 euro. Dus al die energie om de oude zuiver te krijgen worden dat dan geen dure bouten? Voor een cardanas zijn nieuwe bouten toch ook geen overbodige luxe na meer dan 30 jaar 💡

                                  Tenzij ge dat natuurlijk leuk vind om daar energie in te steken 😀

                                15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 468)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.