Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

  • Maker
    Discussie
  • Gisteren is uiteindelijk de 944 geleverd. Laatste keuringsbewijs dateert van 09/2000.

    Direct vuile kleren aan en de zoektocht gestart naar het niet aanslaan van de motor.

    – zekeringen uitgemeten >> OK
    – DME relais getest >> OK (toch maar alle soldeerpunten opnieuw gesoldeerd)
    – De 2 relais van het DME relais worden aangetrokken en geven hun spanning door naar de benzinepomp en DME (Pin 4 & 8)

    27-08-20158-10-06.jpg

    Achterkant van de wagen opgekrikt > spanning gemeten aan de benzinepomp >> geen spanning !!
    Waarschijnlijk een onderbreking veroorzaakt door het aftermarket alarm (Merk Cobra)
    Dit probleem zal morgen verder nagekeken worden.

    Daar de wagen waarschijnlijk zijn laatste km’s gereden heeft in 2001 zal ik preventief de volgende onderdelen vervangen.
    Reeds besteld :
    – Oliefilter
    – Benzinefilter
    – Luchtfilter
    – Extra DME Relais
    – Doosje met varia aan torpedozekeringen
    – ruitenwisserbladen voor en achter
    – gaspompjes vooraan en achteraan
    – 5 Liter Motorolie Helix HX7 10w40

    indien er nog tips zijn ivm het preventief vervangen van onderdelen >> let me know !!!
    – riemen worden zeker allemaal vervangen!

    Darm tussen benzinepomp en benzinetank losgekoppeld om de oude benzine uit de benzintank te verwijderen.
    Benzinepomp getest door lokaal 12V aan te sluiten >> OK

    Werken gestopt daar de regensluizen werden opengezet. Voorlopig al tevreden met de geconstateerde zaken en werken.

    Vraagje >> met welk middel spoel ik de benzinetank uit?

    Nog geen foto’s genomen, vanavond zal ik er wat plaatsen.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 468)
    • het gaat precies voorruit nu :drink: :up:

        Raamlijsten voorruit en A-stijl gestraald en een beschermlaagje gegeven.

        9-10-201616-33-19.jpg

        9-10-201616-32-58.jpg

        9-10-201616-32-37.jpg

        9-10-201616-32-16.jpg

          Raamlijsten voorruit en A-stijl gestraald en een beschermlaagje gegeven.

          9-10-201616-33-19.jpg

          9-10-201616-32-58.jpg

          9-10-201616-32-37.jpg

          9-10-201616-32-16.jpg

            Ja bij TACV zijn ze goed bezig! :up:
            (Trans Axle Centre Vlekkem)

              Knap werk. Inspiratie tegen dat ik weer ga beginnen. :up:

                Knap werk. Inspiratie tegen dat ik weer ga beginnen. :up:

                  Ultrasoon reiniging
                  Voor :
                  1-10-20168-52-03.jpg

                  Na :
                  1-10-20168-52-36.jpg

                  Zandstralen met straalketel :
                  1-10-20168-53-25.jpg
                  1-10-20168-53-04.jpg

                  Laag grondverf tegen vliegroest :
                  1-10-20168-53-50.jpg

                    Ultrasoon reiniging
                    Voor :
                    1-10-20168-52-03.jpg

                    Na :
                    1-10-20168-52-36.jpg

                    Zandstralen met straalketel :
                    1-10-20168-53-25.jpg
                    1-10-20168-53-04.jpg

                    Laag grondverf tegen vliegroest :
                    1-10-20168-53-50.jpg

                      @Wout_RS :

                      SONIXLAB TEK3 speciaal mild zure ultrasoon vloeistof

                      Voor het reinigen en ontvetten van machine-onderdelen en gereedschappen in de industrie, werkplaatsen en laboratoria. Universeel toepasbare oplossing speciaal ontworpen voor het reinigen van onderdelen m.b.v. een ultrasoon reinigingstoestel.

                      Toepassingen SONIXLAB TEK3:
                      SONIXLAB TEK3 verwijdert: minerale restanten, kalksteen, vliegroest, vet, olie, was, pigmenten, boor-, slijp- en polijstrestanten enz. van: lichtmetaal, non-ferro metaal, staal, rvs, glas, keramiek, kunststof, rubber. TEK3 Wordt o.a. gebruikt om aluminiumoxidatie van carburateurs of andere lichtmetalen onderdelen te verwijderen.

                      TEK3 is compactibel met de meeste materialen waaronder lichtmetaal (aluminium) en non ferro metalen, hierdoor ook geschikt om benzine afzettingen in oude carburateurs te verwijderen, NIET geschikt voor tin en zink.

                      TEK3 concentraat, verdunning noodzakelijk:

                      SONIXLAB TEK3 is een concentraat en dient dus verdund gebruikt te worden, afhankelijk van de mate van vervuiling en toepassing schrijft de fabrikant een verdunning van 3 tot 5% voor.

                      Voorbeeld dosering 5%:
                      Om 5 liter gebruiksklare reinigingsvloeistof aan te maken dient 4750 ml water met 250 ml SONIXLAB TEK3 concentraat gemengd te worden. Om 20 liter gebruiksklare reinigingsvloeistof aan te maken dient 19 liter water met 1 liter SONIXLAB TEK3 concentraat samengevoegd te worden.

                      SONIXLAB TEK3 is economisch in gebruik, met een fles van 1 liter maakt men dus 20 liter gebruiksklare reinigingsvloeistof bij een verdunning van 5% !

                        :think: zo’n ultrasoon bad hebben we ook op het werk, maar dan om zuurstof uit stalen te halen.

                        wat gebruik je dan van middel om te ontroesten en ontvetten in het bad?

                          Ik dacht ff ne fritketel

                          Misschien voor dat dinner he :mrgreen:

                            Nog wat tools besteld
                            – zandstraalketel 75L (voor stukken die niet in de straalcabine passen)
                            – ultrasoon reiniger 3L (ontroesten en ontvetten van onderdelen)

                            29-09-201619-42-49.jpg

                            29-09-201619-43-28.jpg

                              je bent goed bezig Fabian :respect2: (ook al hopen sommigen van niet …)

                                [quote=”snoer 964″ post=242096]
                                Voor mij moet je u niet opjagen Fabian ,dat dinertje zie ik wel zitten :happydance: spijtig dat zwarte pijl zo veel tijd heeft gegeven om je oud ijzer klaar te hebben 😈 :wil ik al reserveren bij Tim ? :wink:[/quote]

                                Voor vanavond mag je misschien reserveren, straks met de madam een toerke (zal maar niet “ritje” typen, der zullen der hier toch zijn die dat anders interpreteren) doen en daarna iets gaan eten (misschien bij Tim)

                                  [quote=”TheFab” post=241851]Ja Gert, tis van moetens. Zaterdagavond na de rit van het kinderkankerfonds zijn we met 9 Porschekoppels nog iets gaan eten en :drink: :drink: :drink: :drink: :drink: . Op een bepaald uur al wat teveel alcohol binnen, Sammy die gedurig over mijn oud ijzer bezig was >> als hij binnen 4 jaar niet rijklaar is heb ik nen diner voor 18 personen aan mijn been!! Dus >> werk aan de winkel.[/quote]

                                  Voor mij moet je u niet opjagen Fabian ,dat dinertje zie ik wel zitten :happydance: spijtig dat zwarte pijl zo veel tijd heeft gegeven om je oud ijzer klaar te hebben 😈 :wil ik al reserveren bij Tim ? 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 468)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.