Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

  • Maker
    Discussie
  • Gisteren is uiteindelijk de 944 geleverd. Laatste keuringsbewijs dateert van 09/2000.

    Direct vuile kleren aan en de zoektocht gestart naar het niet aanslaan van de motor.

    – zekeringen uitgemeten >> OK
    – DME relais getest >> OK (toch maar alle soldeerpunten opnieuw gesoldeerd)
    – De 2 relais van het DME relais worden aangetrokken en geven hun spanning door naar de benzinepomp en DME (Pin 4 & 8)

    27-08-20158-10-06.jpg

    Achterkant van de wagen opgekrikt > spanning gemeten aan de benzinepomp >> geen spanning !!
    Waarschijnlijk een onderbreking veroorzaakt door het aftermarket alarm (Merk Cobra)
    Dit probleem zal morgen verder nagekeken worden.

    Daar de wagen waarschijnlijk zijn laatste km’s gereden heeft in 2001 zal ik preventief de volgende onderdelen vervangen.
    Reeds besteld :
    – Oliefilter
    – Benzinefilter
    – Luchtfilter
    – Extra DME Relais
    – Doosje met varia aan torpedozekeringen
    – ruitenwisserbladen voor en achter
    – gaspompjes vooraan en achteraan
    – 5 Liter Motorolie Helix HX7 10w40

    indien er nog tips zijn ivm het preventief vervangen van onderdelen >> let me know !!!
    – riemen worden zeker allemaal vervangen!

    Darm tussen benzinepomp en benzinetank losgekoppeld om de oude benzine uit de benzintank te verwijderen.
    Benzinepomp getest door lokaal 12V aan te sluiten >> OK

    Werken gestopt daar de regensluizen werden opengezet. Voorlopig al tevreden met de geconstateerde zaken en werken.

    Vraagje >> met welk middel spoel ik de benzinetank uit?

    Nog geen foto’s genomen, vanavond zal ik er wat plaatsen.

15 reacties aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 468)
    • Thx, Hans

        Heb ivm tumblers nog wat interessante info gevonden : hierzo

          Heb ivm tumblers nog wat interessante info gevonden : hierzo

            Ben razend benieuwd naar het resultaat !

            Eerlijk gezegd, da’s toch echt knap als je dat zelf allemaal kunt, niet ?

              Ben razend benieuwd naar het resultaat !

              Eerlijk gezegd, da’s toch echt knap als je dat zelf allemaal kunt, niet ?

                Vanavond gaan we een testje doen met een “case tumbler”. Dit is in principe een reinigingstoestel voor kogelhulzen.
                Bij de test gaan er natuurlijk geen kogelhulzen in maar de bouten en bevestigingsplaatjes van de cardanassen.
                Eerst de bouten en plaatjes gereinigd in benzine zodat deze ontdaan zijn van het meeste vet.

                Knauff zilverzand in de tumbler met de te reinigen onderdelen. Start tumbler om 20u10.
                Rond 21u eens kijken wat het resultaat gaat zijn.

                26-11-201520-08-09.jpg

                26-11-201520-08-27.jpg

                26-11-201520-08-50.jpg

                  Vanavond gaan we een testje doen met een “case tumbler”. Dit is in principe een reinigingstoestel voor kogelhulzen.
                  Bij de test gaan er natuurlijk geen kogelhulzen in maar de bouten en bevestigingsplaatjes van de cardanassen.
                  Eerst de bouten en plaatjes gereinigd in benzine zodat deze ontdaan zijn van het meeste vet.

                  Knauff zilverzand in de tumbler met de te reinigen onderdelen. Start tumbler om 20u10.
                  Rond 21u eens kijken wat het resultaat gaat zijn.

                  26-11-201520-08-09.jpg

                  26-11-201520-08-27.jpg

                  26-11-201520-08-50.jpg

                    Heb gisteren o.a. je 944 gezien, knap werk, chic dat je alles zelf doet, inclusief motor etc.

                    Als je n extra paar handen nodig hebt, laat maar weten he 🙂 !

                      Heb gisteren o.a. je 944 gezien, knap werk, chic dat je alles zelf doet, inclusief motor etc.

                      Als je n extra paar handen nodig hebt, laat maar weten he 🙂 !

                        Fabien , ik heb grote bewondering voor je restauratie project ; heb in 2005 de TVR van “Rollie ” volledig body-off gedaan + motorombouw naar Cosworth 24V : ik weet wat er allemaal bij komt kijken pfff, een hele klus :respect2:

                          Fabien , ik heb grote bewondering voor je restauratie project ; heb in 2005 de TVR van “Rollie ” volledig body-off gedaan + motorombouw naar Cosworth 24V : ik weet wat er allemaal bij komt kijken pfff, een hele klus :respect2:

                            beetje energie aanreiken voor hoofd en benen …

                              beetje energie aanreiken voor hoofd en benen …

                                Cardanas L & R gedemonteerd. Dit verliep redelijk vlot.
                                De draagarm das andere koek, bouten zitten vast.
                                Morgen proberen de achterste wielkassen vrij te maken.

                                20-11-201517-38-44.jpg

                                20-11-201517-51-07.jpg

                                20-11-201517-50-47.jpg

                                  Cardanas L & R gedemonteerd. Dit verliep redelijk vlot.
                                  De draagarm das andere koek, bouten zitten vast.
                                  Morgen proberen de achterste wielkassen vrij te maken.

                                  20-11-201517-38-44.jpg

                                  20-11-201517-51-07.jpg

                                  20-11-201517-50-47.jpg

                                15 reacties aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 468)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.