Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

  • Maker
    Discussie
  • Gisteren is uiteindelijk de 944 geleverd. Laatste keuringsbewijs dateert van 09/2000.

    Direct vuile kleren aan en de zoektocht gestart naar het niet aanslaan van de motor.

    – zekeringen uitgemeten >> OK
    – DME relais getest >> OK (toch maar alle soldeerpunten opnieuw gesoldeerd)
    – De 2 relais van het DME relais worden aangetrokken en geven hun spanning door naar de benzinepomp en DME (Pin 4 & 8)

    27-08-20158-10-06.jpg

    Achterkant van de wagen opgekrikt > spanning gemeten aan de benzinepomp >> geen spanning !!
    Waarschijnlijk een onderbreking veroorzaakt door het aftermarket alarm (Merk Cobra)
    Dit probleem zal morgen verder nagekeken worden.

    Daar de wagen waarschijnlijk zijn laatste km’s gereden heeft in 2001 zal ik preventief de volgende onderdelen vervangen.
    Reeds besteld :
    – Oliefilter
    – Benzinefilter
    – Luchtfilter
    – Extra DME Relais
    – Doosje met varia aan torpedozekeringen
    – ruitenwisserbladen voor en achter
    – gaspompjes vooraan en achteraan
    – 5 Liter Motorolie Helix HX7 10w40

    indien er nog tips zijn ivm het preventief vervangen van onderdelen >> let me know !!!
    – riemen worden zeker allemaal vervangen!

    Darm tussen benzinepomp en benzinetank losgekoppeld om de oude benzine uit de benzintank te verwijderen.
    Benzinepomp getest door lokaal 12V aan te sluiten >> OK

    Werken gestopt daar de regensluizen werden opengezet. Voorlopig al tevreden met de geconstateerde zaken en werken.

    Vraagje >> met welk middel spoel ik de benzinetank uit?

    Nog geen foto’s genomen, vanavond zal ik er wat plaatsen.

15 reacties aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 468)
    • De bouten zijn wrs.. Vastgekit met loctite. In de manual van de 928 staat dat je ze bij t vastzetten moet vast zekeren met lijm. Wellicht is dat met de 944 niet anders, vandaar dat je wat force moet zetten.
      Toch weer goed bezig zie ik :up: :up:

        EINDELIJK de wielen kunnen demonteren. Die pokke veiligheidsmoeren hebben me een tijdje zoet gehouden.
        Eerst de huls verwijderd (peace of cake), daarna de mantel rond de veiligheidsmoer weg moeten kappen en uiteindelijk met deze tool de bout
        losgekregen.

        download.jpg

        13-11-201519-46-49.jpg

        Velgen verwijderd

        13-11-201519-48-37.jpg

        13-11-201519-48-00.jpg

        13-11-201519-47-43.jpg

        13-11-201519-47-26.jpg

        Remblokken verwijderd en een poging ondernomen om de remklauwen te demonteren. Wat zitten die bouten vast zeg.
        De bovenste bout is verwijderd, aan de draad van de bout niets van roest op te merken en toch ongelooflijk veel macht moeten zetten tot de bout er volledig uit was. Onderste bout is voor morgenvoormiddag.

        In de namiddag naar Scherpenheuvel :driver: :driver: :drink: :drink:

          Neen, enkel :

          11-11-201520-04-50.jpg

            [quote=”Boxsterwalter” post=220999]@ Fab , was vandaag ff bij Jorisco in Hamme en wat stond daar op den hof , 944 bj 84 voor onderdelen momenteel bod van 300 €
            er stonden nog wat 944 types maar weet er geen prijs van , mischien eens op www gaan kijken

            Stond er een cabrioke bij?

              Uitlaat en voorflanken verwijderd.
              Nogal wat zweetertjes gevonden.

              11-11-201518-25-41.jpg

              11-11-201518-24-54.jpg

              11-11-201518-24-24.jpg

              11-11-201518-23-12.jpg

              11-11-201518-22-29.jpg

              11-11-201518-21-33.jpg

                Walter,bedankt voor de info. Gonna check it out.

                  @ Fab , was vandaag ff bij Jorisco in Hamme en wat stond daar op den hof , 944 bj 84 voor onderdelen momenteel bod van 300 €
                  er stonden nog wat 944 types maar weet er geen prijs van , mischien eens op www gaan kijken

                    Sorry op mijn klein gsm scherm zie ik ook niet echt goed, succes ermee

                    Wim

                      Etch epoxy kun je niet op plamuren, dus nadien plek waar plamuur moet even blank maken.

                      Zink epoxy kun je wel op plamuren.

                        “en op die eerste foto zie ik precies nog vlekken van de oude grondlaag ? ”

                        Zoals Wim zegt, de foto bedriegt. De verflaag is volledig verwijderd.


                        @Walter
                        : de 944 moet momenteel buiten slapen. Binnen een maand of 2 wordt de carport geplaatst en kan de Boxster buiten slapen zodat ik mijn 2 garages volledig beschikbaar heb voor de 944. “ets epoxy” >> moet deze er terug afgeschuurd worden om te kunnen plamuren?

                        Wim

                          lijken mij eerder de plekken van door de zink laag heen te gaan, maar kan bedriegen op de foto’s

                            zoals Walter zegt snap ik niet waarom je alles weer overspuit, en op die eerste foto zie ik precies nog vlekken van de oude grondlaag ? Kan je er eerst nog uitschuren met een p120/220 …

                              @ fab ,

                              ff een tip persoonlijk zou ik niet overal een beetje gaan schuren en terug een primer overspuiten !!
                              Neem bv uw motorkap of spatborden en schuur deze helemaal kaal en zet dan een ets epoxy dan kan je die gerust ergens opbergen .
                              Dit zal je achteraf veel werk besparen . :up:

                                Weeral een pak info dat ik moet absorberen (moet dringend een latje geheugen laten bijplaatsen).
                                Kwijl,kwijl bij die laatste foto :respect2:

                                Wim

                                  [quote=”stoffels70″ post=220546]als alle lak (binnen en buitenkant !) er af moet > is het dan niet beter dat je hem laat ontlakken bij new icc in lokeren.? Hij staat dan echt compleet blanco en je kan mooi terug op bouwen. [/quote]

                                  Inderdaad niet beter en alleen ben je er daar nog niet mee. 💡
                                  En wij laten dit niet meer doen bij new ICC omdat die over gegaan zijn op loog, en dat is een ramp voor later. 💡
                                  Kosten die wij daar in het begin (ruim 7 jaar geleden) betaalden waren toen 800 euro voor complete carrosserie.

                                  Waar we nu gaan wordt de carrosserie eerst gebeitst, en dit is een zeer vriendelijke manier van ontlakken voor metaal en naden.
                                  Daarna kun je het eventuele laswerk doen, en als dit klaar is gaat de carrosserie in een bad voor chemisch te ontroesten, daarna gaat deze in een neutralisatie bad om alle voorgaande chemicaliën en laswerk te conserveren, gaat daarna in de oven om te drogen, en ondergaat daarna de KTL behandeling.
                                  Na al die jaren nooit klachten gehad en bemerkt aan carrosserie, terwijl we na een paar jaar na behandeling bij New ICC de flensen en naden begonnen op te werken.

                                  Dus wij geven service en hebben toen de bewuste plekken open gehaald, en daar troffen we toen nog resten aan die bleven nawerken, dus de reden om niet meer te gaan, want je laat een klant niet betalen om na een paar jaar weer te kunnen beginnen met werken aan een gerestaureerde carrosserie.

                                  De Stag van ons is toen bij New ICC gedaan, en ziet er als nieuw uit.

                                  En van onze leverancier nu krijgen we ze zo terug na ontlakken, dus niet zo mooi maar wel beter.

                                  Dus niet zo blinkend, maar wel beter, en na de laswerken volgen de behandelingen zoals hierboven beschreven.
                                  Kosten van deze behandeling gaan naar gewicht, en zit om en nabij de € 5500,00

                                  Hier een afbeelding van eindresultaat.

                                15 reacties aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 468)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.