Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

  • Maker
    Discussie
  • Gisteren is uiteindelijk de 944 geleverd. Laatste keuringsbewijs dateert van 09/2000.

    Direct vuile kleren aan en de zoektocht gestart naar het niet aanslaan van de motor.

    – zekeringen uitgemeten >> OK
    – DME relais getest >> OK (toch maar alle soldeerpunten opnieuw gesoldeerd)
    – De 2 relais van het DME relais worden aangetrokken en geven hun spanning door naar de benzinepomp en DME (Pin 4 & 8)

    27-08-20158-10-06.jpg

    Achterkant van de wagen opgekrikt > spanning gemeten aan de benzinepomp >> geen spanning !!
    Waarschijnlijk een onderbreking veroorzaakt door het aftermarket alarm (Merk Cobra)
    Dit probleem zal morgen verder nagekeken worden.

    Daar de wagen waarschijnlijk zijn laatste km’s gereden heeft in 2001 zal ik preventief de volgende onderdelen vervangen.
    Reeds besteld :
    – Oliefilter
    – Benzinefilter
    – Luchtfilter
    – Extra DME Relais
    – Doosje met varia aan torpedozekeringen
    – ruitenwisserbladen voor en achter
    – gaspompjes vooraan en achteraan
    – 5 Liter Motorolie Helix HX7 10w40

    indien er nog tips zijn ivm het preventief vervangen van onderdelen >> let me know !!!
    – riemen worden zeker allemaal vervangen!

    Darm tussen benzinepomp en benzinetank losgekoppeld om de oude benzine uit de benzintank te verwijderen.
    Benzinepomp getest door lokaal 12V aan te sluiten >> OK

    Werken gestopt daar de regensluizen werden opengezet. Voorlopig al tevreden met de geconstateerde zaken en werken.

    Vraagje >> met welk middel spoel ik de benzinetank uit?

    Nog geen foto’s genomen, vanavond zal ik er wat plaatsen.

15 reacties aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 468)
  • Wim

      3mm plamuur valt nog mee. 😉

        @stoffels70 : zou ik kunnen doen, vreet natuurlijk weer wat centjes uit het budget.
        Dit bedoeling van dit projectje is dat ik zoveel mogelijk zelf doe en bijleer, hoe lang het ook duurt.
        Aan iedereen die mij al bijstand verleend heeft met goeie tips >> thx !!!

        Target datum einde reparatie en gedeeltelijke revisie motor >> 08/2016
        Target datum bodywork ???

          als alle lak (binnen en buitenkant !) er af moet > is het dan niet beter dat je hem laat ontlakken bij new icc in lokeren.? Hij staat dan echt compleet blanco en je kan mooi terug op bouwen. Ik weet echter niet wat dat kost. Maar het resultaat is wel de moeite.

            Nice Job :respect2:

              Ja, alle lak verwijderen tot op het metaal.
              Goeroe Wim zijn wijze raad opvolgen.
              Epoxy primer erop (ga ik waarschijnlijk zelf doen) en volledig opnieuw lakken (door een specialist). De linker en rechter voorflanken zullen vervangen worden. Achterflank zijde bestuurder zal gedeeltelijk vervangen worden ( op sommige plaatsen 3mm plamuur !!!).

                ga je hem compleet opnieuw lakken ?

                  Vandaag wat verf verwijderd van de 944. Ben zinnens om wat vergelijkende testen uit te voeren qua verwijderen van de oude lak.
                  Daar de wagen in het verleden al eens overspoten is geweest (door een amateur) zal ik wat langer bezig zijn om deze te verwijderen.

                  Vandaag methode 1 >> Policlean-Disc PCLD 125-13 van PFERD ( https://www.pferdusa.com/products/204q/204q04P.html )
                  – verwijderd snel de laklaag, om een te hoge opwarming van het metaal tegen te gaan behandel ik een oppervlak van ongeveer
                  30×30 cm.
                  Hierbij oefen ik bijna geen druk uit op de disc,het gewicht van de machine is genoeg om de eerste laag te verwijderen. Ik ga er redelijk
                  snel overheen van begin tot einde oppervlak en start dan terug aan het begin. Na ongeveer 5 beurten is het metaal zichtbaar. Nogmaals
                  overgaan om de overgebleven verfresten te verwijderen. Het oppervlak op de foto is in +/- 30 min vrijgemaakt van alle verf. Slijtage van
                  de schijf is ongeveer 2 mm aan de rand.
                  Gereinigd en een voorlopige laag primer erop om corrosie tegen te gaan.

                  2-11-201516-44-53.jpg

                  2-11-201516-45-14.jpg

                  2-11-201516-45-54.jpg

                  2-11-201516-46-28.jpg

                  2-11-201516-47-18.jpg

                  2-11-201516-47-49.jpg

                    :respekt: heel mooi werk Fabian , ik wou dat ik ook zo veel geduld en kennis had . Doe zo verder ik blijf dit zeker volgen .

                      Waterpomp vervangen en zeker niet op besparen, ge gaat het u achteraf niet beklagen.

                        Vandaag nog wat gezandstraald.
                        De waterpomp is op sommige plaatsen wat ingevreten, vervangen of toch gebruiken? De schoep draait nog vlot rond.

                        31-10-201518-47-22.jpg

                        31-10-201518-54-55.jpg

                        31-10-201518-46-51.jpg

                          @Walter : altijd welkom.

                          XXX

                            Bompa lawijt, wij gaan morgen eens klappen peis ik. Enfin, gij en den drup over zijn 944 en upgrade naar big reds en zo…

                              Fab zelf heb ik van deze straalcabine jaren plezier gehad en voor de prijs kan je ze elf niet zo maken . belangrijkste blijft je compressor
                              zal kortelings eens afkomen maar breng mijn sloefen niet mee hé

                              KLIK

                                @Floere : Ha de Floere, heeft de 944 de volledige Meguiars behandeling gekregen? En ja, nieuw speelgoed moet direct uitgeprobeerd worden hé.

                                @Walter
                                : bedankt voor de info. Wie ben ik om den Bompa Lawijt zijn tips niet op te volgen, laat maar komen.

                                Vandaag dus een tijdelijk straalcabientje in mekaar gestoken, straalzand verlies is nu merkelijk gereduceerd. De cabine verkeert momenteel nog in de prototype fase, morgen nog wat verbeteringen aanbrengen. ‘k heb de madam samen met een vriendin naar een uitverkoop in Antwerpen gestuurd, dus geen commandant aanwezig en kan ik zonder tussenkomsten van “doe eens dit, doe eens dat” ongestoord verder werken.

                                Alternator gestraald en gespoten en voorlopig in mekaar gezet.
                                – stator in hittebestendig rood (Motip) (de as van de stator dient nog gereinigd te worden, vernis opschuren en herspuiten)
                                – de rest in hittebestendige vernis (Motip)

                                Fotokes :

                                24-10-201521-15-53.jpg

                                24-10-201521-16-36.jpg

                                24-10-201521-40-24.jpg

                                Onderdelen van een alternator :

                                Alternator.jpg

                                  Geweldig om te volgen Fab , spoel de allu onderdelen goed na met warm water na het soda stralen , voor de andere onderdelen gebruikte ik vroeger een mengeling van 5 L White spirit en 1 L petrol . :respect2:

                                15 reacties aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 468)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.