Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

• Maker
    Discussie
  • Gisteren is uiteindelijk de 944 geleverd. Laatste keuringsbewijs dateert van 09/2000.

Direct vuile kleren aan en de zoektocht gestart naar het niet aanslaan van de motor.

– zekeringen uitgemeten >> OK
    – DME relais getest >> OK (toch maar alle soldeerpunten opnieuw gesoldeerd)
    – De 2 relais van het DME relais worden aangetrokken en geven hun spanning door naar de benzinepomp en DME (Pin 4 & 8)

27-08-20158-10-06.jpg

Achterkant van de wagen opgekrikt > spanning gemeten aan de benzinepomp >> geen spanning !!
    Waarschijnlijk een onderbreking veroorzaakt door het aftermarket alarm (Merk Cobra)
    Dit probleem zal morgen verder nagekeken worden.

Daar de wagen waarschijnlijk zijn laatste km’s gereden heeft in 2001 zal ik preventief de volgende onderdelen vervangen.
    Reeds besteld :
    – Oliefilter
    – Benzinefilter
    – Luchtfilter
    – Extra DME Relais
    – Doosje met varia aan torpedozekeringen
    – ruitenwisserbladen voor en achter
    – gaspompjes vooraan en achteraan
    – 5 Liter Motorolie Helix HX7 10w40

indien er nog tips zijn ivm het preventief vervangen van onderdelen >> let me know !!!
    – riemen worden zeker allemaal vervangen!

Darm tussen benzinepomp en benzinetank losgekoppeld om de oude benzine uit de benzintank te verwijderen.
    Benzinepomp getest door lokaal 12V aan te sluiten >> OK

Werken gestopt daar de regensluizen werden opengezet. Voorlopig al tevreden met de geconstateerde zaken en werken.

Vraagje >> met welk middel spoel ik de benzinetank uit?

Nog geen foto’s genomen, vanavond zal ik er wat plaatsen.

15 reacties aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 468)
    • Hey FAB, goe bezig!!!

:hail: :hail:

[quote=”stoffels70″ post=219572]

Heb je zelf een zandstraalcabine gemaakt/gekocht of doe je dit in open air ?

[/quote]

Voorlopig in “open air”, op deze manier natuurlijk geen recuperatie van het straalzand.
          Ik ga vandaag zelf iets in mekaar knutselen om verder te kunnen stralen zonder zandverlies.
          Een cabine ga ik mij zeker niet aanschaffen, eerder zelf maken en groot genoeg zodat het motorblok, velgen ed kan gestraald worden.

fju fab echt respect jongen :hail:

Wim

Voor te spoelen gebruiken wij altijd zuivere petroleum.

amai, mooi werk,

Heb je zelf een zandstraalcabine gemaakt/gekocht of doe je dit in open air ?

good luck

@Wim > zal ik gedachten houden. Welk product gebruik ik het best om te spoelen?

Alternator gedemonteerd en heel wat roest tegengekomen, morgen met soda stralen, ankers spuiten en een laagje hittebestendige vernis erover.

IMG_1177-1.jpg

IMG_1178-1.jpg

Wim

Zorg wel dat alles waar olie doorheen moet goed doorgeblazen wordt en gespoeld is voor montage.
                    Want een klein korreltje kan voor rampzalige gevolgen zorgen.

Verder mooi werk. :up:

Gisteren is het straalpistool (Contimac) uiteindelijk geleverd. Bijna 2 weken ongeduldig zitten wachten 🙁 🙁
                      2 weken geleden had ik al een andere compressor 2dehands aangekocht, een ABAC LT100 (3pk,2 cilinders,100L tank, 10bar, 320L/min uitgaand).
                      Toestel is 1 jaar oud en heb er nog 1 jaar garantie op. Moet er enkel nog een waterafscheider op monteren.
                      Zak straalzand (45€/25kg) en zak straalsoda (46€/25kg) aangekocht. Bij Heco (DHZ) een zakje van 5kg zilverzand (KNAUF,3€) en een zak van 25kg fijn quartzzand (Compactuna,6€) aangekocht om een vergelijkende test uit te voeren.
                      Straalsoda zal ik gebruiken voor de onderdelen waar straalzand schade zal aanrichten. Straalzand hoofdzakelijk voor de buitenkant van de onderdelen.
                      Na het stralen van wat onderdelen zag ik nauwelijks of geen verschil tussen het dure straalzand en het zand van KNAUF of Compactuna. De rekening is snel gemaakt >> Compactuna zal gebruikt worden als zandstraalmiddel.
                      De balanceerassen heb ik gestraald met straalsoda (reinigt niet zo snel als het zand) en het resultaat is aanvaardbaar.

Fotokes

Contimac.jpg

IMG_1179-1.jpg

IMG_1182-1.jpg

IMG_1188-1.jpg

IMG_1184-1.jpg

IMG_1186-1.jpg

:mrgreen: :happy:

:salut:
                          Owkee

@larsy >> wel uw eigen sloefen meebrengen, anders :what: :what:

Ik volg dit al een tydje ,
                              Je maakt er echt wel goed werk van ..
                              :first:
                              Je moet het maar doen en kunne ,
                              Volgens mij zit je alle dage in je garage .
                              Als je vrouw eens een avondje niet alleen wil zijn
                              Dan laat je maar iets horen :coolness:

:applaus:

[quote=”Wout_RS” post=217783]Met wat heb je ondertussen gereinigd? 😳 (mss heb ik het wel overlezen)[/quote]

1. afsteken van grof vuil (olie gemengd met ….) met een harde plastic spatel
                                  2. afborstelen met nylon borstel
                                  3. met WD40 het volledige onderdeel inspuiten en wat laten inweken
                                  4. met ronde verfkwast (harde borstel) het resterende vuil losmaken
                                  5. losgeweekt vuil verwijderen met vod
                                  6. nogmaals inspuiten met WD40
                                  7. volledig onderdeel met fijne koperborstel reinigen
                                  8. reinigen met vod
                                  9. resterend vuil in de hoeken en moeilijk te bereiken plaatsen losweken met de stomer
                                  10. reinigen van deze plaatsen met klein polierkopje en CIF op dremel
                                  11. nogmaals stomen op deze plaatsen
                                  12. reinigen met microvezeldoek
                                  12. opschuren met 3M pad (fine),reinigen met luchtpistool
                                  13. opschuren met 3M pad (micro fine),reinigen met luchtpistool

15 reacties aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 468)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.