Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

  • Maker
    Discussie
  • Gisteren is uiteindelijk de 944 geleverd. Laatste keuringsbewijs dateert van 09/2000.

    Direct vuile kleren aan en de zoektocht gestart naar het niet aanslaan van de motor.

    – zekeringen uitgemeten >> OK
    – DME relais getest >> OK (toch maar alle soldeerpunten opnieuw gesoldeerd)
    – De 2 relais van het DME relais worden aangetrokken en geven hun spanning door naar de benzinepomp en DME (Pin 4 & 8)

    27-08-20158-10-06.jpg

    Achterkant van de wagen opgekrikt > spanning gemeten aan de benzinepomp >> geen spanning !!
    Waarschijnlijk een onderbreking veroorzaakt door het aftermarket alarm (Merk Cobra)
    Dit probleem zal morgen verder nagekeken worden.

    Daar de wagen waarschijnlijk zijn laatste km’s gereden heeft in 2001 zal ik preventief de volgende onderdelen vervangen.
    Reeds besteld :
    – Oliefilter
    – Benzinefilter
    – Luchtfilter
    – Extra DME Relais
    – Doosje met varia aan torpedozekeringen
    – ruitenwisserbladen voor en achter
    – gaspompjes vooraan en achteraan
    – 5 Liter Motorolie Helix HX7 10w40

    indien er nog tips zijn ivm het preventief vervangen van onderdelen >> let me know !!!
    – riemen worden zeker allemaal vervangen!

    Darm tussen benzinepomp en benzinetank losgekoppeld om de oude benzine uit de benzintank te verwijderen.
    Benzinepomp getest door lokaal 12V aan te sluiten >> OK

    Werken gestopt daar de regensluizen werden opengezet. Voorlopig al tevreden met de geconstateerde zaken en werken.

    Vraagje >> met welk middel spoel ik de benzinetank uit?

    Nog geen foto’s genomen, vanavond zal ik er wat plaatsen.

15 reacties aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 468)
    • Ziet er al top uit!

      Met wat heb je ondertussen gereinigd? 😳 (mss heb ik het wel overlezen)

        Vandaag niet zoveel tijd gehad, enkel één van de behuizingen van de balanceeras gereinigd en gepoetst. Ik ben best wel tevreden met het resultaat, maar het kan nog beter. Morgen wat schuurcompound halen en met kleine polijstborstels de hoeken reiningen.

        Image15.jpg

        XXX

          Knappe job :respect2:

            en dat allemaal zonder veiligheidsschoenen :respect2:

              :respekt: :up: :up: :applaus: :applaus:

                @Wim, bedankt voor de info.

                Motor is volledig gedemonteerd. :happydance: :happydance:

                Geplande werken zijn gedeeltelijk uitgevoerd. (het kuisen begon wat te vervelen)

                Het verwijderen van de bout in de krukas verliep redelijk stroef, een buis van 1.5m als verlengstuk op de sleutel was voldoende om de bout los te krijgen. Het verwijderen van de tandwielen verliep redelijk vlot.

                Verder de volgende onderdelen verwijderd :
                – oliepomp
                – houder van de krukas
                – drijfstangen van de cilinders
                – krukas
                – cilinders
                – vliegwiel

                fotokes

                IMG_1119-1.jpg

                IMG_1121-1.jpg

                IMG_1122-1.jpg

                IMG_1126-1.jpg

                IMG_1132-1.jpg

                IMG_1133-1.jpg

                IMG_1135-1.jpg

                Wim

                  @Luc, wij brengen onze aluminium spullen en motor/versnellingsbakken behuizing altijd hierheen, en komt als nieuw terug.

                  http://www.classiccarfactory.nl/soda-blasting/

                    Amai, wat een job, respect man. :respekt:

                      Knap werk! Respect dat je dit allemaal zelf doet!

                      Krijg spontaan zin om zelf ook mijn blokje te demonteren en eraan te beginnen :up:

                        Vandaag bouten afgehaald bij Fabory zodat de motor op de motorsteun kan geplaatst worden.

                        Gedemonteerd :
                        – Oliecarter + zeef
                        – Alle tandwielen en spanwielen
                        – waterpomp
                        – balanceeras links en rechts

                        Gestart met het reinigen van de motor.

                        Bezoek gehad van PatrickVB (terug overall vergeten mee te brengen :what: ) en de gedeeltelijke demontage gevierd met een Jupeke :drink: .

                        Geplande werken voor morgen :
                        – demonteren van krukas en cilinders
                        – verder reinigen van onderdelen en motor.

                        Iemand ervaring met reinigen door middel van droogijs?

                        Fotokes :

                        IMG_1112-1.jpg

                        IMG_1113-1.jpg

                        IMG_1114-1-2.jpg

                        IMG_1115-1.jpg

                        IMG_1116-1.jpg

                        Wim

                          Met een keer vlakken zal die ook niet meer te redden zijn denk ik, is al teveel ingewerkt.

                            Is deze cilinderkop nog te redden ???
                            Voor 175€ kan ik bij de gebuur van CabrioWim een 2dehands kopen in goede staat. (minder revisiewerk en geeft me een beter gevoel op lange termijn )

                            IMG_1109-1.jpg

                            Tool in mekaar geknutseld om de kleppen te kunnen demonteren.
                            IMG_1090-1-2.jpg

                            IMG_1091-1.jpg

                            IMG_1092-1.jpg

                            IMG_1093-1.jpg

                            Verrijdbare motormontagesteun is deze namiddag geleverd. Probleempke >> 3 van de 4 bouten (bevestiging behuizing vliegwiel zijn tekort en 1 te lang. Bij Fabory 4 bouten van M12 snelle draad besteld. Morgen gaat de motor op de motorsteun en kan de
                            motorhijs terug naar zijn eigenaar.

                            IMG_1111-1.jpg

                              :respect2:

                                de restauratie vooral goed documenteren met foto’s want dit verhoogt de waarde van de auto aanzienlijk.
                                maar eigenlijk is dat van ondergeschikt belang hè. gewoon ook af en toe eentje hier posten zodat we bijna letterlijk over je schouder kunnen mee volgen.
                                keep up the good work :respect2:

                                  Daar valt nog wel wat eer te behalen aan deze klus! :up:

                                15 reacties aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 468)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.