Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

  • Maker
    Discussie
  • Gisteren is uiteindelijk de 944 geleverd. Laatste keuringsbewijs dateert van 09/2000.

    Direct vuile kleren aan en de zoektocht gestart naar het niet aanslaan van de motor.

    – zekeringen uitgemeten >> OK
    – DME relais getest >> OK (toch maar alle soldeerpunten opnieuw gesoldeerd)
    – De 2 relais van het DME relais worden aangetrokken en geven hun spanning door naar de benzinepomp en DME (Pin 4 & 8)

    27-08-20158-10-06.jpg

    Achterkant van de wagen opgekrikt > spanning gemeten aan de benzinepomp >> geen spanning !!
    Waarschijnlijk een onderbreking veroorzaakt door het aftermarket alarm (Merk Cobra)
    Dit probleem zal morgen verder nagekeken worden.

    Daar de wagen waarschijnlijk zijn laatste km’s gereden heeft in 2001 zal ik preventief de volgende onderdelen vervangen.
    Reeds besteld :
    – Oliefilter
    – Benzinefilter
    – Luchtfilter
    – Extra DME Relais
    – Doosje met varia aan torpedozekeringen
    – ruitenwisserbladen voor en achter
    – gaspompjes vooraan en achteraan
    – 5 Liter Motorolie Helix HX7 10w40

    indien er nog tips zijn ivm het preventief vervangen van onderdelen >> let me know !!!
    – riemen worden zeker allemaal vervangen!

    Darm tussen benzinepomp en benzinetank losgekoppeld om de oude benzine uit de benzintank te verwijderen.
    Benzinepomp getest door lokaal 12V aan te sluiten >> OK

    Werken gestopt daar de regensluizen werden opengezet. Voorlopig al tevreden met de geconstateerde zaken en werken.

    Vraagje >> met welk middel spoel ik de benzinetank uit?

    Nog geen foto’s genomen, vanavond zal ik er wat plaatsen.

15 reacties aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 468)
    • En hoe zit het met de vorderingen, Fabian?

        [quote=”Lennard” post=215321]Als je oliekoeler lekt kan er ook mayonaise ontstaan in het koelreservoir, check deze dus ook maar eens voor je meteen de kop eraf haalt ;).[/quote]

        Vandaag radiator,fan,voorbumper en spoiler gedemonteerd om alles wat gemakkelijker bereikbaar te maken.
        Ik heb beslist om de motor er uit te halen zodat ik alle pakkingen kan vervangen. Nog wat onderzoek verrichten om dit op de gemakkelijkste en veilige manier uit te voeren.
        Motorblok eens goed onder handen nemen (het oog wil ook wat)

        Als er suggesties zijn ivm de werkwijze om dit uit te voeren >> let me know !

        Image11.jpg

        Image12.jpg

          Als je oliekoeler lekt kan er ook mayonaise ontstaan in het koelreservoir, check deze dus ook maar eens voor je meteen de kop eraf haalt ;).

          groeten

            succes. en als je eraan denkt, wat foto’s nemen tijdens de job. Leren wij ook nog wat 😉

              bal.jpg

                good luck!!

                  Geen probleem ze worden pas volgend jaar oldtimer :mrgreen:

                    @DST > leuk aanbod, maar ik zal aan deze klus mijn handen vol hebben.
                    Verlof >> decreasing !!!!

                      Ik heb er hier ook nog wat staan met wat knutsel werkjes
                      Als je binnenkort wat verlof over hebt en je verveelt u, last maar iets weten.
                      :respekt:

                        Vandaag halve dag verlof genomen om wat verder te werken aan de 944.

                        Olie en oliefilter vervangen.
                        Motor na een uurtje 3 x voor 5 seconden gestart en dan laten doorstarten.
                        Alles leek OK.

                        Naar de motor en het koelreservoir gaan kijken.
                        Koelwaterniveau steeg na een 5 min draaien, ver over het maximum.
                        Motor stilgelegd, schroefdop van het reservoir en ….

                        MAYONAISE :bounce: :bounce:

                        Alle darmen van de koeling losgemaakt, uit de aansluiting waar de thermostaat zit kwam er koelvloeistof met mayonaise uit.
                        Eén pluspunt >> de thermostaat werkt !!
                        Serieus minpunt >> koppakking naar de vaantjes (indien iemand niet akkoord met mijn conclusie, let me know)

                        Het oplossen van de problemen ging voor de 944 precies wat te snel en nu heeft hij weerwraak genomen!

                        Daar dit een projectje is om wat bij te leren en mij te amuseren gaan we dit zelf aanpakken.
                        Al wat tech video gedownload van YouTube om mij te assisteren bij deze taak.

                        Morgennamiddag en vrijdag verlof genomen om te starten aan deze taak.
                        Wish me luck !!!

                          Okido !

                            :respect2: Fabian als de mijne geleverd is, gaan we eens den toer doen langs binnen en buiten en kan jij mij perfect zeggen wat en hoe ik iets moet vervangen, hé! :happy:

                            XXX

                              Die kleine jobkes zijn de plezantste, zeker als er resultaat is hé :respect2:

                                Deurklink aangepakt, gedeeltelijk gedemonteerd en onderdelen gereinigd.
                                Cylinder zat muurvast in de behuizing. Schroef in cylinder gedraaid en uit zijn behuizing geklopt.
                                De slotpennen zaten eveneens vast, WD40 did the job >> na 5min kwamen ze los. Alle slotpennen verwijderd en gepoetst.
                                Gleuven uitgespoten van de slotpennen, alles terug gemonteerd en klaar is Kees.

                                Slot werkt als nieuw! 😀 😀

                                Image7.jpg

                                  :up: en zeker niet vergeten voor je de deur uitgaat 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 468)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.