Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

  • Maker
    Discussie
  • Gisteren is uiteindelijk de 944 geleverd. Laatste keuringsbewijs dateert van 09/2000.

    Direct vuile kleren aan en de zoektocht gestart naar het niet aanslaan van de motor.

    – zekeringen uitgemeten >> OK
    – DME relais getest >> OK (toch maar alle soldeerpunten opnieuw gesoldeerd)
    – De 2 relais van het DME relais worden aangetrokken en geven hun spanning door naar de benzinepomp en DME (Pin 4 & 8)

    27-08-20158-10-06.jpg

    Achterkant van de wagen opgekrikt > spanning gemeten aan de benzinepomp >> geen spanning !!
    Waarschijnlijk een onderbreking veroorzaakt door het aftermarket alarm (Merk Cobra)
    Dit probleem zal morgen verder nagekeken worden.

    Daar de wagen waarschijnlijk zijn laatste km’s gereden heeft in 2001 zal ik preventief de volgende onderdelen vervangen.
    Reeds besteld :
    – Oliefilter
    – Benzinefilter
    – Luchtfilter
    – Extra DME Relais
    – Doosje met varia aan torpedozekeringen
    – ruitenwisserbladen voor en achter
    – gaspompjes vooraan en achteraan
    – 5 Liter Motorolie Helix HX7 10w40

    indien er nog tips zijn ivm het preventief vervangen van onderdelen >> let me know !!!
    – riemen worden zeker allemaal vervangen!

    Darm tussen benzinepomp en benzinetank losgekoppeld om de oude benzine uit de benzintank te verwijderen.
    Benzinepomp getest door lokaal 12V aan te sluiten >> OK

    Werken gestopt daar de regensluizen werden opengezet. Voorlopig al tevreden met de geconstateerde zaken en werken.

    Vraagje >> met welk middel spoel ik de benzinetank uit?

    Nog geen foto’s genomen, vanavond zal ik er wat plaatsen.

15 reacties aan het bekijken - 421 tot 435 (van in totaal 468)
    • À job Well done. Veel plezier in Dardennen. 😀

        Vandaag toch nog tijd gevonden om wat verder te werken.

        – Benzinepomp,benzinefilter en luchtfilter vervangen.
        – Fuel bar wat opgekuist en gereinigd.
        – Benzinetank gespoeld met benzine (redelijk vervuild)
        – Nieuwe spanringen geplaatst waar nodig
        – Benzineleidingen gereinigd (start en retour)

        met als resultaat :

        The B*tch is ALIVE !!!!! 😀 😀 😀

        De motor draait nog niet zoals het hoort. Draait waarschijnlijk op 3 cylinders (soms geen rook, soms witte rook).
        Dit probleem wordt volgende week verder onderzocht.
        Ik heb wel wat moeten cheaten om de benzinepomp draaiende te krijgen, pin 58 en 58b van de DME relais doorverbonden (gesoldeerde verbinding). Waarom deze werkwijze >> pin 58b krijgt van de DME control unit GND als alle voorwaarden vervuld zijn om de benzinepomp aan te sturen. De reden waarom deze niet gestuurd wordt is me nog niet duidelijk, waarden van de reference sensors zijn OK. De benzinepomp blijft dus niet draaien, enkel wanneer de sleutel omgedraaid wordt.

        Probleem met het sleutelslot kant bestuurder >> zit vast. (probleem met mechaniek binnenkant deur)
        De deurhendel binnen werkt, manuele vergrendeling en sleutel werken niet.

        Fotoke’s

        Fuel bar VOOR
        Image1.jpg

        Image2-2.jpg

        Fuel bar NA
        Image3.jpg

        No warning or error lights
        Image4.jpg

        Oliedruk OK ?? Denk het wel.
        Image5.jpg

        In de darm naar de radiator ligt een serieuze knik, is dit normaal ?? (waarschijnlijk niet!)
        Image6.jpg

        Dit was het voor deze week. :salut:

        Morgen met de Porschisten en andere deelnemers naar de Ardennen. :driver: :driver: :drink: :driver: :driver: :popcorn: :drink: :sleep: :popcorn: :driver: :driver: :popcorn: :drink: :drink:

          Ghost, bedankt voor de info :respect2:

            Als ik deze vervang door een injector met meer cm3/min, gaat dit :
            – het vermogen verhogen misschien, hangt af van de sturing van de injectie. Moderne wagen electronica kan daar mee om als ht verschil niet te groot is.
            – brandstof/lucht mengsel in de war sturen, lees vorige regel.
            – schade veroorzaken aan de motor, neen, een te rijk mengsel zal niet snel schade veroorzaken. Dit komt meestal door een te arm mengsel en zo ook een te warme verbranding.

              Fab de doppen die hier worden aangeraden zijn doppen voor slechte 6 kanten los te krijgen.
              Ik vrees dat uw veiligheids bouten rond zijn, dus de doppen zullen er geen grip op krijgen vrees ik.
              Ik heb lang geleden hetzelfde probleem gehad. Wij hebben toen moeren op de bouten gelast om ze los te krijgen.
              Veel hangt natuurlijk af van het materiaal waarvan de bouten zijn gemaakt en hoe vast ze staan.

                Vraagje ivm de injectoren :

                Originele injectoren >> Bosch 0-280-150-201 236cm3/min (22.8 LBS/HR) (3.0 bar)(43.5 PSI) 2.4Ohm

                Als ik deze vervang door een injector met meer cm3/min, gaat dit :
                – het vermogen verhogen
                – brandstof/lucht mengsel in de war sturen
                – schade veroorzaken aan de motor
                – …

                  Hopelijk zijn de injectoren van de bar daar niet defect.
                  😉
                  Bij :drink: kunnen we je project bespreken.

                    2 injectoren defect !! :puke: :puke:
                    1 injector lekt en 1 injector ligt in kortsluiting.

                    Pompjes vooraan en achteraan geleverd en geplaatst. Kogelgewricht kant passagier losgekomen uit pakking. Voorlopig
                    vastgezet met een bout.
                    Doorstart van de motor was voorzien voor donderdag maar zal waarschijnlijk niet lukken.

                    Dit weekend zal er ook geen vooruitgang geboekt worden daar we naar de Ardennen gaan met de Porschisten. :driver: :driver: :drink:

                      Gisteren was het een dag voor de madam en voor de Boxster.
                      Ritje van een 150km gereden door ons prachtig vlaanderen met de zon als 3de passagier.

                      Vanavond staan de volgende werken op het programma :
                      – Reinigen van de volledige brandstofleiding tot aan de injectoren
                      – Reinigen van de injectoren
                      – Delco controleren en contacten reinigen
                      – Onstekingsspoel controleren.
                      – Nieuwe bougies plaatsen.

                      Zo zal de wagen klaar staan om donderdagavond de eerste test van het doorstarten uit te voeren.

                      XXX

                        Yep, the Fab zit niet stil. Blijven posten hoor, kan Drup wat van opsteken 😯

                          Van een vliegende restauratiestart gesproken. :up:

                          :respect2:

                            Bedankt
                            Ja dat zijn ook zo doppen ,
                            Hoop dat het zal lukken .

                              Larsy, bedankt voor de info.
                              Aan de dop slijpen zou ik zeker niet doen.

                              ‘k heb al iets gevonden van IRWIN
                              http://www.screwfix.com/p/irwin-bolt-grip-nut-remover-set-5-pieces/96028

                              Alvast een prettige vakantie toegewenst.

                                Ik heb ze nog niet zien ligge in de winkel
                                Mijn komen van een snap-on verdeler.
                                Ik zou zegge kom ze hale als het niet te ver is
                                (Ma ik vertrek morge voor 3 weke) dus dat zal niet meer lukke.

                                Nog 1 puntje met de doppen ,
                                ALS de velg te dicht op de bout zit
                                (Dus te weinig spatie rond de bout en velg)
                                Dan kan de dop er niet op .
                                ( dit kunne we wel oplosse door de dop af te draaien op een draaibank en de buiten diameter kleiner te maken zodat hem wel in het past)

                                  Dat ziet er ideaal uit om ze los te krijgen.
                                  Waar heb je deze aangekocht?

                                  Alvast bedankt.

                                15 reacties aan het bekijken - 421 tot 435 (van in totaal 468)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.