Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

• Maker
    Discussie
  • Gisteren is uiteindelijk de 944 geleverd. Laatste keuringsbewijs dateert van 09/2000.

Direct vuile kleren aan en de zoektocht gestart naar het niet aanslaan van de motor.

– zekeringen uitgemeten >> OK
    – DME relais getest >> OK (toch maar alle soldeerpunten opnieuw gesoldeerd)
    – De 2 relais van het DME relais worden aangetrokken en geven hun spanning door naar de benzinepomp en DME (Pin 4 & 8)

27-08-20158-10-06.jpg

Achterkant van de wagen opgekrikt > spanning gemeten aan de benzinepomp >> geen spanning !!
    Waarschijnlijk een onderbreking veroorzaakt door het aftermarket alarm (Merk Cobra)
    Dit probleem zal morgen verder nagekeken worden.

Daar de wagen waarschijnlijk zijn laatste km’s gereden heeft in 2001 zal ik preventief de volgende onderdelen vervangen.
    Reeds besteld :
    – Oliefilter
    – Benzinefilter
    – Luchtfilter
    – Extra DME Relais
    – Doosje met varia aan torpedozekeringen
    – ruitenwisserbladen voor en achter
    – gaspompjes vooraan en achteraan
    – 5 Liter Motorolie Helix HX7 10w40

indien er nog tips zijn ivm het preventief vervangen van onderdelen >> let me know !!!
    – riemen worden zeker allemaal vervangen!

Darm tussen benzinepomp en benzinetank losgekoppeld om de oude benzine uit de benzintank te verwijderen.
    Benzinepomp getest door lokaal 12V aan te sluiten >> OK

Werken gestopt daar de regensluizen werden opengezet. Voorlopig al tevreden met de geconstateerde zaken en werken.

Vraagje >> met welk middel spoel ik de benzinetank uit?

Nog geen foto’s genomen, vanavond zal ik er wat plaatsen.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 468)
    • 25-09-201612-03-54.jpg

25-09-201612-03-38.jpg

Roest, roest, roest :puke: :puke: :puke:

25-09-201612-03-13.jpg

25-09-201612-02-41.jpg

[quote=”Harley G” post=242082]Als jij nu al eens zou stoppen met te “quoten” als je reageert op de voorgaande post….zorg ik voor een foto. :)[/quote]ben in volle verwachting, maar doe dat in een nieuwe topic, anders krijg je een mod op je dak….. :happydance: :happydance:

amai, dat is mooi gewerkt!!! :respect2:

Als jij nu al eens zou stoppen met te “quoten” als je reageert op de voorgaande post….zorg ik voor een foto. 🙂

onnodige quote gewist….

Jaja……., ik hoor u graag praten :happy: heb je daar ook een foto van …. :happydance: :happydance:

:happy: verplicht gras afrijden…. :happy: Dat van mij is ook te lang maar blijft rustig woekeren. Heb de misss zelf aan het werk gezet met een verfborstel aan mijn Men Cave 🙂

24-09-201618-54-21.jpg

24-09-201618-50-00.jpg

24-09-201618-48-42.jpg

24-09-201618-49-33.jpg

24-09-201618-49-18.jpg

24-09-201618-49-05.jpg

nu verplicht het gras afrijden en daarna met de madam iets gaan eten

22-09-201620-40-52.jpg

ik bewonder je kunnen :respect2: en je doorzettingsvermogen :hail:

Correct 😆 😆 😆

[quote=”TheFab” post=241851]als hij binnen 4 jaar niet rijklaar is [/quote]

Euh… 3 jaar en 50 weken… :mrgreen: :think:

Ja Gert, tis van moetens. Zaterdagavond na de rit van het kinderkankerfonds zijn we met 9 Porschekoppels nog iets gaan eten en :drink: :drink: :drink: :drink: :drink: . Op een bepaald uur al wat teveel alcohol binnen, Sammy die gedurig over mijn oud ijzer bezig was >> als hij binnen 4 jaar niet rijklaar is heb ik nen diner voor 18 personen aan mijn been!! Dus >> werk aan de winkel.

Ah, mijn favoriete topic komt terug tot leven….

Amai, mijn vorig bericht nog eens gelezen :think: :think: :think:, waarschijnlijk op een moment dat er nog wat alcohol in het bloed zat!!!

Wat vroeger gestopt met werken om nog wat aan de 944 te werken.
                                Staalborstels en verfschraper aangekocht.
                                Passagierszijde verf en kit gestript tot op het metaal, plekjes roest verwijderd en voorlopig grondlak opgezet.
                                Wanneer de wagen volledig ontdaan is van alles wat geen verf is (kit,bitumen,..) gaat hij naar de straler om volledig blank te zetten.

20-09-201620-58-18.jpg

20-09-201620-57-54.jpg

20-09-201620-57-25.jpg

Zal eens proberen met een staalborstel en in dee Gamma zal ik volgende week eens bezoeken.
                                  Thx

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 468)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.