Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Resto start 944 Type1 1984 2.5 163pk

  • Maker
    Discussie
  • Gisteren is uiteindelijk de 944 geleverd. Laatste keuringsbewijs dateert van 09/2000.

    Direct vuile kleren aan en de zoektocht gestart naar het niet aanslaan van de motor.

    – zekeringen uitgemeten >> OK
    – DME relais getest >> OK (toch maar alle soldeerpunten opnieuw gesoldeerd)
    – De 2 relais van het DME relais worden aangetrokken en geven hun spanning door naar de benzinepomp en DME (Pin 4 & 8)

    27-08-20158-10-06.jpg

    Achterkant van de wagen opgekrikt > spanning gemeten aan de benzinepomp >> geen spanning !!
    Waarschijnlijk een onderbreking veroorzaakt door het aftermarket alarm (Merk Cobra)
    Dit probleem zal morgen verder nagekeken worden.

    Daar de wagen waarschijnlijk zijn laatste km’s gereden heeft in 2001 zal ik preventief de volgende onderdelen vervangen.
    Reeds besteld :
    – Oliefilter
    – Benzinefilter
    – Luchtfilter
    – Extra DME Relais
    – Doosje met varia aan torpedozekeringen
    – ruitenwisserbladen voor en achter
    – gaspompjes vooraan en achteraan
    – 5 Liter Motorolie Helix HX7 10w40

    indien er nog tips zijn ivm het preventief vervangen van onderdelen >> let me know !!!
    – riemen worden zeker allemaal vervangen!

    Darm tussen benzinepomp en benzinetank losgekoppeld om de oude benzine uit de benzintank te verwijderen.
    Benzinepomp getest door lokaal 12V aan te sluiten >> OK

    Werken gestopt daar de regensluizen werden opengezet. Voorlopig al tevreden met de geconstateerde zaken en werken.

    Vraagje >> met welk middel spoel ik de benzinetank uit?

    Nog geen foto’s genomen, vanavond zal ik er wat plaatsen.

15 reacties aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 468)
    • Je kan ook deze doppen zoeken .
      Kan wel alleen los en niet vast.
      Ik heb ze ligge maar nog niet gebruikt 😳

      “Ik krijg de foto niet geplaatst”!!

      Het zijn dus van die spiraal gedraaide doppen “aan de binnekant ”

      Ah oke THefab nu lukt het dus

      image-2-3.jpg

        Thx DeePee.

          [quote=”TheFab” post=214104]Veiligheidsbouten !!!
          Kan je de sleutel apart bestellen of zal ik zelf iets in mekaar moeten knutselen?? Bestaan er tools om deze toch los te krijgen?

          neem een afdruk van de kop bijv. met kneedbare sanitaire kit die uithardt en neem deze samen met de foto naar een deftige bandencentrale in je buurt. zij kunnen je als het goed is een dop meegeven.
          de anti-diefstal bouten zijn dan wel voor goed verloren en te vervangen door andere of gewone velgbouten.

            Today’s work :

            Tussenstuk voorkant tussen de lampen verwijderd (gedeeltelijk uitslijpen en puntlassen uitgeboord) en tweedehands tussenstuk geplaatst (was meegeleverd met de wagen.

            IMG_0968-1.jpg

            Achterbumper en achterlichten verwijderd (achterlichten waren gekit met zwarte siliconen !!!).

            IMG_0966-1.jpg

            Voorspoiler gedeeltelijk losgemaakt.

            Veiligheidsbouten !!!
            Kan je de sleutel apart bestellen of zal ik zelf iets in mekaar moeten knutselen??
            Bestaan er tools om deze toch los te krijgen?

            IMG_0971-1.jpg

              [quote=”cabrio wim” post=214063]En dient voor de carterontluchting op aan te sluiten.[/quote]

              Wim, het stuk darm van deze opening loopt naar de behuizing van de distributieriem.

              Wim

                En dient voor de carterontluchting op aan te sluiten.

                  die aansluiting hoort gewoon rond te zijn Fabian

                  airbox944.jpg

                    [quote=”TheFab” post=214039]Vandaag weer wat aan de 944 gewerkt.
                    Patrickvb & Linda zijn langs geweest om het wrak te keuren. (natuurlijk zonder overal)[/quote]

                    Pas maar op als ik met overall langs kom. 😉

                    Nergens geen schuurtje in de buurt om de auto voorlopig te stallen en aan te werken? Het atelier van Herman De Somer? Café Herleving, dat staat nu toch leeg?

                    :drink:

                      IMG_0949-1.jpg

                        Vandaag weer wat aan de 944 gewerkt.
                        Patrickvb & Linda zijn langs geweest om het wrak te keuren. (natuurlijk zonder overal)

                        Voorzetels verwijderd. Bestuurderszetel verwijderen was een hele klus, tussen de rail zaten 3 zekeringen en wat wisselgeld. Dit was de reden waarom deze niet verzet kon worden.
                        Radio,oversized speakers,leder van stuur,veiligheidsgordels en handrem verwijderd.

                        IMG_0955-1.jpg

                        Luchtfilter + air flow sensor verwijderd (luchtfilter heeft zijn beste tijd gehad). Wel iets raars opgemerkt, de kleine opening in de luchtfilterbehuizing is niet volledig rond, er zit een plooi in (is dit normaal ???)

                        IMG_0964-1.jpg

                        IMG_0965-1.jpg

                        IMG_0958-1.jpg

                        IMG_0961-1.jpg

                        Interieur wat opgekuist. Goedgekeurd door onze Ralph.

                        IMG_0954-1.jpg

                        IMG_0963-1.jpg

                        Probleem met koppelingspedaal >> Slave cylinder kaput.
                        Master en Slave cylinder besteld bij RP.

                        Einde werken voor vandaag.

                          [quote=”Boxsterwalter” post=213975]Altijd leuk om volgen Fabian , blijven posten en let op dat je niet verbrand tijdens dit project :happy: :coolness:[/quote]


                          @Walter
                          : grote paraplu niet zien staan, multifunctioneel (zon en regen). BTW relaxed teruggekomen van verlof met kleindochter?

                            Altijd leuk om volgen Fabian , blijven posten en let op dat je niet verbrand tijdens dit project :happy: :coolness:

                              [quote=”TheFab” post=213921] … De 944 had een projectje kunnen zijn voor de mannen van voor CAR SOS.[/quote]

                              achter de schermen werken naast Shaw & Fuzz nog een hele ploeg en gespecialiseerde bedrijfjes mee aan zo’n resto.
                              om vaart te krijgen in je project kan je mss beter een paar forumklusdagen organiseren in de tuin en de BBQ aansteken 💡 .

                                Succes!

                                XXX

                                  Succes Fabian. Een leuke topic om te volgen.

                                15 reacties aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 468)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.